Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SABOTAGE MOT WV-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

  • SABOTAGE MOT WV-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

    Publicerad av periskop på 11 augusti, 2013 vid 22:08

    Kom till Apelviken ca 16.00 idag (Aug 11) för att kita. Parkerade min silver VW-Buss -92:a på södra delen av mittparkeringen. Kitade till ca 20.00 då det var dags att dra. Väl ute på E6 mot Gbg i 100 knyck började buseen kräng å slå kraftigt i bakpartiet på min VW-Buss. Så jag tvingades stanna strax innan tunnel, mitt i värsta trafiken. Konstaterade på att någon lossnat alla 5 bultarna på bakre hjulet!?! Att lossna hjulet på en bil är en allvarligt handling som är förenat med livsfara! Rubriceras som Försök till misshandel och är åtalbart. Händelsen kommer polisanmälas, något som sett eller vet något om detta!? Hör gärna i så fall av er till mig
    —Kent Zeiron 0734-40 60 12

    mickesthlm svarade 10 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • svenne

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 08:08

    Eller så har du dragit dem för löst från första början?

  • challgren

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 08:55

    Fan Kenta, det där var ju inte rolig läsning. Låter som värsta filmen ju. Hoppas det har en naturlig förklaring och att det inte går en galning lös i Apelviken som saboterar.

  • the_novice

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:06

    De har säkert jobbat sig loss av sig självt, det är väldigt lätt hänt om man inte efterdrar/kollar dem…
    (har hänt mig vid två tillfällen med olika bilar)

  • maglu

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:28

    Samma här.
    Om det börjar vibrera av att nån mutter är lös, lossnar alla 5 väldigt snabbt om det inte är riktigt hårt åtdraget.

  • jesper-b

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 10:41

    Kenta för f-n! Kul att se dig inne på vindsurfforumet igen!!! Trist anledning dock, oavsett om du dragit åt för löst eller om det är en (annan?) galning på gång.

    /JB

  • pedersen

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 11:56

    Med alu-fälg så har det hänt mig ett par-tre gånger, måste efterdras. Alltid otäckt dock.

  • walle_gbg

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 14:32

    Har även hänt mig på just en gammal VW-buss. Det lustiga var att jag var på väg hem från besiktningen efter att ha fått en tvåa för ett slitet hjullager. När hjulbultarna väl var dragna var det bara att åka tillbaka till besiktningen (nåja – det var några andra tvåor också) och få det godkänt.
    Sen kan man ju tycka att en besiktningsman borde kunna skilja på dåliga hjullager och dåligt dragna bultar.

  • mickesthlm

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 15:17

    Har även jag har varit med om att tom tappa ett hjul, det vibrerade och klonkade när jag svängde men inte rakt fram så jag trodde att det var lagret som rasat. Sakta på väg hem lossnade hjulet och rullade i väg.
    Som tur var gick det sakta och ingen krockade eller blev träffad av hjulet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SABOTAGE MOT WV-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.