Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 2009/2010

  • cortex

    Medlem
    16 december, 2009 vid 19:52

    Mera biiiildeeer!!!! 🙂

    /Kaj

  • brom

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:06

    Underskatta inte december. Galet bra idag!! En av dom bästa dagarna i sälen
    Puder o åter puder i ravinerna. Bra tryck hela dagen.
    pc170019kopia.jpg
    pc170062kopia.jpg
    pc170090kopia.jpg
    pc170041kopia.jpg

    Trysil imorgon. Kommer fler bilder då.

    /Bob & James

  • ewald

    Medlem
    17 december, 2009 vid 22:01

    Tack för bilderna, sjuk flashback. Det är just därför man väljer Snökite.

  • hattfan

    Medlem
    18 december, 2009 vid 11:44

    Jag tänkte dra upp mellan den 26-3e och hälsa på, kan ju börja och fråga om det är någon som kör hem över/till göteborg runt den 3e som har plats, ett longshoot men värt att fråga.

    Är det någon av er som är där då som man kan ta sällskap med?

    Vad kör ni för storlekar generellt, värt att ta med både 12 och 7,5?

  • gurra_g

    Medlem
    18 december, 2009 vid 11:49

    fasen va nice det ser ut :-p Själv drar man till Trysil på Måndag 🙂

  • prima

    Medlem
    18 december, 2009 vid 12:00

    Gah riktigt fina bilder där, synd att man är sjuk bara.. men blir att dra upp i mellandagarna.. vart kollar ni vinden för spotsen i sälen,?

  • brom

    Medlem
    18 december, 2009 vid 17:28

    Lite bilder från dagens trysil trip. Blåste lite dåligt men lyckades ändå klättra endel upp mot toppen. Hur skönt som helst.
    pc180004kopia.jpg
    pc180002kopia.jpg
    pc180014kopia.jpg

    Ang prognos så brukar jag dra ett snitt från YR, smhi fjällprognos, Klart och Gurun. Smhi är dom enda som visar vinden på kalfjället (vad jag hittat) men ibland blir det helt galet ändå. Har aldrig kört nåt annat än 12:a o 9:a här uppe.

    Får se vad det bjuds på imorgon…

    /B&J

  • jmaster

    Medlem
    18 december, 2009 vid 17:32

    Flotta bilder. O som sagt det är bara dec.
    Nu börjar 4 månaders himmelrike.
    SJ

  • jonaish

    Medlem
    18 december, 2009 vid 19:07
    Brom;592693 wrote:
    Lite bilder från dagens trysil trip. Blåste lite dåligt men lyckades ändå klättra endel upp mot toppen. Hur skönt som helst.

    Ang prognos så brukar jag dra ett snitt från YR, smhi fjällprognos, Klart och Gurun. Smhi är dom enda som visar vinden på kalfjället (vad jag hittat) men ibland blir det helt galet ändå. Har aldrig kört nåt annat än 12:a o 9:a här uppe.

    Får se vad det bjuds på imorgon…

    /B&J

    NAISCH!!

    Finns det nån spotmap för Trysil? Jag kommer upp till nyår och hoppas det ser minst lika bra ut då 😉

  • gadget

    Medlem
    18 december, 2009 vid 20:49

    Vi är där mellan 20:e till 3:e…
    Jihoooooooo…

  • kristjans

    Medlem
    18 december, 2009 vid 23:37

    Angående vinden så är det ett snitt från de olika sidorna som gäller. I fjällterräng så är den faktiska vindstyrkan starkara/svagare beroende på själva fjällets struktur och vindriktningen.

    Jag ska försöka att sätta upp en väderstation/vindmätare på högistoppen precis efter nyår.
    det va -30 idag så man va inte så jävla sugen på att klättra i liftmasterna idag…

    /K

  • milkman

    Medlem
    19 december, 2009 vid 08:04

    Kristjan
    Hur ringer man dig nuförtiden? 🙂

  • prima

    Medlem
    19 december, 2009 vid 14:30
    kristjans;592722 wrote:
    Angående vinden så är det ett snitt från de olika sidorna som gäller. I fjällterräng så är den faktiska vindstyrkan starkara/svagare beroende på själva fjällets struktur och vindriktningen.

    Jag ska försöka att sätta upp en väderstation/vindmätare på högistoppen precis efter nyår.
    det va -30 idag så man va inte så jävla sugen på att klättra i liftmasterna idag…

    /K

    Låter kanon det där.. men lite dåligt av dig att inte klättra pga av lite kyla 🙂

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    19 december, 2009 vid 16:43

    Jag åker till sälen vid högfjället imorgon(söndag) och jag kan inga locations. Vore nice om någon Ville guida mig på måndagen eller någon dag när det blåser.

    Mitt nummer är 076 80 54 170 om någon vill sms:a om vart och när.
    Även om du inte är haj på platserna så vore det ju kul att bara ha någon att åka med.

  • gurra_g

    Medlem
    19 december, 2009 vid 16:51
    jonaish;592703 wrote:
    NAISCH!!

    Finns det nån spotmap för Trysil? Jag kommer upp till nyår och hoppas det ser minst lika bra ut då 😉

    Lättast är att ta bilen upp till Hyttområdet som ligger högst upp på fageråsen. Parkere på den stora parkeringen och knalla upp i längdåkningsspåret till du får fritt från träd så du kan rigga(3 min gång).. Funkar på alla vindriktningar.. Är gött att rigga i längdspåret osså då det kan vara segt som fan o pulsa runt i fluffet o rigga..

    Sen är det bara att bränna upp antingen på trysilfjället eller skurufjället eller stanna på lågfjället..

    Jag kommer vara där jul och nyårsveckan så vi ses säkert!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 2009/2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.