Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 30/12-3/1

  • Sälen 30/12-3/1

    Publicerad av wer på 23 december, 2008 vid 15:18

    Kommer fira nyår i sälen och tänkte ta med mig kiterna upp för att testa lite snowkite om de blåser. Är de någon mer som kommer va där uppe tro? Är högfjället bästa spoten eller finns de andra?
    God jul!

    cortex svarade 15 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kitemaster

    Medlem
    23 december, 2008 vid 23:33

    Snacka med Erik Fernholm eller Kristjan Sigurdarson de har koll på vilka spots som gäller i Sälen. Högfjället är iallafall grymt som utgångspunkt (du kan ju kita till Lindvallen och upptäcka egna smultronställen).

    Här är några klipp från i våras när vi var där:

    http://www.youtube.com/watch?v=7VX7aGOsFlc&feature=channel_page

  • wer

    Medlem
    26 december, 2008 vid 15:43

    De ser ju riktigt grymt ut!:) Hoppas de kommer blåsa lite när man är uppe bara så de inte bara blir massa piståkning! hur kommer man lättast i kontakt med dom?

  • kitemaster

    Medlem
    27 december, 2008 vid 14:19
  • celestial

    Medlem
    30 december, 2008 vid 19:10

    Om det inte är aaaaaldeles för kallt, och jag verkligen känner för det släpar jag väll mig upp på högis o premiärar på snö imorgon … om det är bra prog med dvs.

    E fortfarande lite frusen av mig eftersom jag är nyss hemkommen från ett varmare land långt härifrån.

    Asså hur pallar vi att leva i detta kalla mörka land…. Aja, tror att det messt är en vanesak.

  • cortex

    Medlem
    31 december, 2008 vid 09:23

    @celestial 523314 wrote:

    Asså hur pallar vi att leva i detta kalla mörka land…. Aja, tror att det messt är en vanesak.

    När du drar första repan över en puderdumpad kärleksravin så kommer du nog på det rätt snabbt. 😉

    /Kaj

  • wer

    Medlem
    31 december, 2008 vid 17:22

    @Cortex 523359 wrote:

    När du drar första repan över en puderdumpad kärleksravin så kommer du nog på det rätt snabbt. 😉

    /Kaj

    Haha undra när du skulle komma in i bilden och skriva ett inlägg;) måste säga att de allt dröjde lite!! datorn krånglat eller?:P Förstår inte varför folk klagar på att de är kallt! Så länge inte vattnet fryser kan man ju bada och går inte de finns de alltid något annat roligt att göra!:santa:

    Glömde tyvärr draken i stugan idag men höll ögonen öppna bort mot högfjället men såg ingen. Öva på snowboard istället och hade riktigt skoj! Ska du ut kan du väl slå mig en signal så joinar jag med en gång! Är jag inte allt för bakis så blir de kanske ett försök imorgon!
    Skål och gått nytt år folk!

  • cortex

    Medlem
    31 december, 2008 vid 18:20

    He he. Närå. Jag har läst tråden men eftersom andra har svarat på det du undrade så ägnade jag mig åt att bygga hus istället. 😀

    Jag ska försöka komma upp till Sälen iaf ett par helger + en vecka över NM i vinter. Måste tyvärr vara hemma en hel del i Uppsala p.g.a husbygget.
    Men häng med Kristjan och gänget så kommer du att få sjukt fin snowkiting där uppe. Vet att de var ute och körde idag uppe på Högis.

    BTW, ta en titt på Caution-bloggen http://cautionteam.blogspot.com
    Slängde precis upp lite bilder på de nya FS-snowboardsen som jag fick hem igår. De går tyvärr inte att köpa ännu utan har gått ut i ett fåtal ex till teamriders/importörer för utvärdering tills nästa år…. men de ser riktigt råa ut.

    Imorgon blir det lite iskiting nere på Ekoln. Måste ju ut å testa allt nytt från FS och Caution. He he.

    Ha ett Gott Nytt År allesamman!

    /Kaj

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 30/12-3/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.