Senaste nytt Forums Vågsurfing Sällskap vågsurf i Södra Sverige?

  • Sällskap vågsurf i Södra Sverige?

    Publicerad av louise78 på 29 augusti, 2008 vid 10:04

    Hej,

    Är en 30-årig surftokig tjej som bor i Malmö och har surfat mycket utomlands och tänkte nu börja surfa i Sverige. Känner mig dock osäker på när det är ok att ge sig ut och tänkte höra om det finns någon som som vill samåka med mig eller tipsa om dagar det är någorlunda bra surf.

    Känner till Mölle, Varberg, Mossby samt några andra ställen men har endast besökt Mölle.

    ps. Besökte Vite Strande i danmark i förrgår och där var det bra vågor!

    /Louise

    bammerwee svarade 13 år, 2 månader sedan 17 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • danielf

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 17:59

    Du menar inte Hvide Sandö, beachbreak brevid en pir som många fiskar ifrån?

  • danielf

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 09:00

    btw. prova Surfsverige.se för lite mer likasinnade som kör ut segel eller drake. Fast undvik att nämna spots där, skåningarna är lite aggro 😉

  • padresurfing

    Medlem
    3 september, 2008 vid 17:34

    Varför ska man undvika nämna spots? Det är så dumt att inte göra det! Surfing är en sport där sällskapet gör att surfing blir roligt. Arg människor i vatten hör ngn annanstans än i vatten. No localism!

  • danielf

    Medlem
    4 september, 2008 vid 03:43

    När man nämner spots för vågsurfare så blir det oftast liv i luckan och irritation, jag tror det har att göra med till skillnad från wind och kite, att vissa ställen kanske bara kan hantera 5-10st i vattnet innan det blir kaos. Sen forum och Internet samtidigt som trenden att surfa ökar, så har besökarna till olika vågsurf spots kanske fyrfaldigats de sista 5 åren.

    Jag pratar gärna om spots och får ofta krititk för att t ex bara nämna en kuststräcka i fel sammanhang. Jag säger inte att det är rätt, men just nu för att hitta någon att surfa med, för att få acceptans, så är det mitt tips att inte prata för mycket om det, eftersom det skapar irritation hos många.

    Jag vet att vind och kite:ar här inte förstår detta och tycker det är löjligt, jag står någonstans mitt i mellan.

  • hellgren

    Medlem
    4 september, 2008 vid 09:27

    Heh.. Jag vill bara nämna, som både våg och vindsurfare. Det BLIR för mycket när man vindsurfar också.. Det blir katastrof och ja, ett spot klarar bara så många människor. Men va fan, man får ju bjuda till lite.. Det är klart att det e trist om man själv får offra en massa när man är ute på sjön, men tänk så många fler som hade kommit på rädda mölle grejerna ifall det inte va så jävla hemligt med allt.

    Dom flest icke surfare i sverige tror ju inte ens att det går att surfa i Sverige, om sporten blev större skulle vi slippa förbud och en massa trams. Då kanske till och med “Kahunas” förslag om att bygga rev i apel hade gått igenom.
    Snacka om att bita sig själva i röven..

    /Hellgren – local everywhere! 😀

  • jklm555

    Medlem
    6 september, 2008 vid 09:59

    We assure you of our best wow gold service at all time. Don? be irresolute! Just place your order to buy cheap wow power leveling here then your desired world of warcraft gold will be in your mail box in wow game. world of warcraft gold.Everyone has his inherent ability( power or capacity?) which is easily concealed by habbits, blurred by time, and eroded by lazinesshttp://www.wowgold800.comIn order to provide a quickly and easy way of buy cheap wow gold delivery

  • nisse_surf

    Medlem
    8 september, 2008 vid 18:42

    muhahaha du tjejen haväng!! österlen är nog ett av sveriges bästa surfställe tror jag har läst mycket torö också kan ganska mckt fasst än jag bara e 12….. men jag kan tipsa dej om det iallafall hitta någon att samåka med bara jag surfar själv i yngsö eller ja surfar med skimmboard och body board här e lite tips

    Åhus/ynsjö

    Haväng

    Kivik(brådljup och stenstrand rätt tråkigt)

    Torö utanför nynäshamn vet inte var det e bara

    Melbystrand e på västkusten e inte säker på om det e vågor där men har en polare som vindsurfar där so det e säkert helt ok haväng är bra men djävulska strömmar så var försiktig det e flera stycken som drunknar varje år har varit där några gånger tre gånger har det varit ok där bra vågor och inget sug ju mer sug större vågor tror jag men du bor ju i malmö det e nära till dit jag bor själv i hässleholm och är mycket där varje sommar det är väldigt najs det kan ju kanske vara bra vågor längs ner på västkusten för det är ju mer mot atlanten än mot norge i think och utomlans(nära) Irland och frankrike e de närmsta surfställena jaja lycka till få se om du följde mina råd:Poch en fråga med vilka länder surfade du i?

  • stoney77

    Medlem
    11 september, 2008 vid 07:05

    Åk till Kåseberga (tar 55min från Malmö) när det blåser SV minst 10 m/s under några timmar, blåser det lite surfar man utsidan av hamnen, blåser det mycket surfar man bakom piren. Ses i vattnet!

  • henke201

    Medlem
    12 september, 2008 vid 15:36

    Någon från malmö/Lund som ska mot ostkusten imorgon? Har plats över i bilen…

  • lisabeth

    Medlem
    27 september, 2008 vid 16:33

    Hej Louise! E 32 å bor i malmö, har surfat utomlands men tänkte jobba på att lokaliseras! Har en surfbil å samåker gärna till österlen å provar spotsen i vik/baskemölla eller kåseberga! Har en rätt så stor bräda bara så det krävs att det blåst en del, men det kommer väl… var superfint norr om simris förra söndagen!
    Hälsn// Elisabeth

  • evis10

    Medlem
    30 september, 2008 vid 14:23

    Söker vågsurfsällskap att åka med och dela bensin med i Götet.
    Fattar ju ingenting av datorer a bloggar och sånt. Kan ju inte ens skapa min egen utan maste fråga en separat fråga på någon annans (Sorry).
    Så snälla ring mig om ni ska åka ner från Götet nar det finns risk for vagor i varberg eller åsa, JAG VILL MED! Jobbar restaurangtider så är ledig lite då och då.

    Evis 0739702030
    evis999@hotmail.com

  • evis10

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 18:21

    Haha, läste mitt inlägg för två år sedan. Samma sak gäller nu, är jättesugen att åka från Götet så fort det blåser, har just köpt en 8fot bräda.
    Just varit i Kanada, Tofino och surfat massa, kan verkligen rekommenderas, vill nån åka dit och jobba på jobbvisum så har jag en kille som behöver hjälp i sin cykelverkstad, han är superscysst.
    Hade gärna surfat med flickorna i skåne där men sitter ju på röva här i götet just nu.
    Men letar resesällskap från götet som sagt

  • gusse

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 09:14

    oj, massa gamla trådar. Är sugen o prova på svensk surf i sommar, för första gången…!!!
    Har en massa tid i sommar men ingen som delar intresset… Någon??

  • skarabe

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 13:36

    Vet inte riktigt om denna tråd numera gäller surf kring Göteborg, men om man vill ha lite Skånesurfpolare så är Skånes Vågsurfares webbsida ett ställe man kan börja på: http://www.skanesvagsurfare.se/. Finns även på Facebook: http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=17758454632. Surfevent nu i helgen, så det är bara att tanka bilen och dra dit!

    Ses där!

  • malinn

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 19:30

    hej! Jag vill också gärna hitta surfsällskap, i södra sverige helst (bor i malmö) är ibland uppe mot göteborgshållet men mest härnere..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Sällskap vågsurf i Södra Sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.