Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing san augustin, gran canaria

  • san augustin, gran canaria

    Publicerad av lukasw på 8 februari, 2006 vid 17:16

    tänker åka dit 1 v hur är med vinden då är det nån som vet????

    😉

    Oregistrerade svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • donpedro

    Medlem
    8 februari, 2006 vid 17:28

    Just san agustin e inget mecca direkt för surfing. Jobbade där nere ett tag och såg aldrig någon surfa i San agustin och det finns anledningar varför. Just i san Agustin ere riktig sug vind och du kan knappt komma ner till vattnet med dina grejjer. Men om du hyr en bil ere bara cirka 15 min till pozo där det nästan alltid blåser framförallt på våren och sommaren, finns uthyrning i qutre shoppen. Annars kan du gå en sissådär 20 min och komma till bahia feliz där klubb mistral och dunkerbäck har surfcenter. Inga superställen att köra på direkt, lite knepigt att ta sig ut och lite sådär, med det finns iaf uthyrning om du inte ska tamerej egna grejjer. Kan vara en god idee att boka grejjer om du ska hyra eftersom tyskarna brukar invardera dessa ställen.

  • bonasurf

    Medlem
    9 februari, 2006 vid 08:00

    Nej bahia och san agustin är inga superspottar men något säger mig att de är bättre på vintern än på sommaren. Pozo fungerar överlägset bäst på den varma sidan av året.

  • jogo

    Medlem
    9 februari, 2006 vid 10:05

    Hola!

    Är precis hemkommen från en tvåveckors tur till GC och Bahia Feliz med familjen. Kanske hade vi tur med väder och vind då det blev 7 dagar av 12 med mer än 8m/s och jag är riktigt nöjd. Surfingen i Bahia Feliz är inte så kass som den beskrivs i tidigare inlägg, i alla fall inte om man som jag mer är inriktad på speed och bump-jump framför ren vågsegling.

    Vi bodde 25 meter från Mistral centret där vi också hyrde utrustning. De veckor vi var där var det bara jag, min sambo och två engelsmän som seglade så vi hade inte behövt förboka utrustningen vilket vi hade gjort. Nåt att tänka på om du skall hyra utrustning är att det är billigare då man förbokar, i alla fall hos Mistral… Tyvärr hade de inte senaste årsmodell av brädor och segel dessutom var det rätt skralt med cambersegel.

    Britts center som ligger mitt emellan Bahia Feliz och San Agustin promenerar man till på 10 minuter. De har större och bättre utbud av utrustning men det verkar också vara mer folk som hyr och seglar där. Varje dag när vinden började blåsa (från norr) var det ett pärlband av tyska rejs-muschar som gick ut från Playa Aguila vilka det var kul att ligga och speeda med och det man kan konstatera är att tyskar snackar mer än de kan segla snabbt 😉 samt att ett North Natural kan segla ikapp ett NP V8.

    /Jonas

  • mickew

    Medlem
    11 februari, 2006 vid 11:00
    lukasw wrote:
    tänker åka dit 1 v hur är med vinden då är det nån som vet????

    😉

    Tjena!

    Något att tänka på vad gäller uthyrning på Gran Canaria:

    Var där i sommras och gick på hyrlinjen pga att slippa släpa på alla prylar, dvs pga lathet. Kollade upp dels Cutre och dels Dunkerbecks uthyrning. Till slut blev det Dunkens, eller snarare hans syrras ställe.

    På deras hemsida stod det klart och tydligt att dom hade Proof och JP brädor i alla kategorier samt alla NPs segelmodeller. (Kollade just http://www.dunkerbeck-windsurfing.com och ser att dom ändrat sidan lite). Väl där fanns det Search, vilket är helt OK, men eftersom jag kör Zone var jag inställd på det och det fanns inga. Den riktiga katastrofen var på brädfronten där det fanns Proof freeride runt 90l eller Proof vågbrädor, alltså inga freestyle dito. Det var inte riktigt sant för dom hade en JP runt 105, som i princip var av mitt på, och en runt 95 som tagit in några liter vatten med tanke på vikten. Inga andra JP.

    Det var dessutom slagsmål varje dag om de brädor som passade just för den dagens vind eftersom utbudet var väldigt begränsat, vilket resulterade i att brädvalet i princip alltid var kass.

    En möjlig anleding till att det var dåligt utbud just då var att dom hade en clinic med ett antal personer. Det tycker jag dock inte är en OK anledning eftersom priset var detsamma.

    Jag hade dessutom ställt in mig på att testköra dels JP och dels Zone av 2005 år modell för ev. köp till i höstas. Den testen uteblev. Hade jag vetat det jag vet nu hade jag tagit med egna prylar eftersom det kostade ganska mycket att hyra och ändå inte få testköra det jag var inställd på.

    Vad gäller Cutre så pratade jag med Svensken Jonas väl på plats i Pozo och fick veta att det var ca 2-3 månaders “beställningstid” på att hyra prylar hos dom. I alla fall under sommarmånaderna, vi var där i början av Augusti. Så hos dom måste man vara ute i god tid.

    Slutsats Dunken: jag upplevede det som att allt var dåligt (med tanke på priset), undantaget att det fanns gott om Search i alla storlekar.

    Slutsats Cutre: Var ute i god tid. Gissar att dom har ganska dåliga valmöjligheter på brädfronten dom också (eftersom allt var uthyrt när vi pratade med dom).

    Vi hade i och för sig ganska varierande vindar (allt från 1-25 m/s) och under en resa med klockren träff vindmässigt (runt 4.0) kanske det inte är ett så stort problem.

    Som vanligt tar man med sig egen hängsele och våtdräkt/shorts/rushguard

    Om man inte varit på GC innan kan det också vara bra att veta att de bästa spotsen har hala stenar som man måste balansera sig ut på genom beachbreaket vilket garanterat resulterar i ett antal smärtsamma upplevelser för fötterna.

    Det var mina synpunkter/erfarenheter,
    Micke

  • Oregistrerade

    Gäst
    11 februari, 2006 vid 11:58

    Come to Gran Canaria and try the Proof boards! Stay one week for free at Eugen Dunkerbeck´s windsurf centre Sideshore and ride the Proof board of your choice! We offer you a bungalow (max. 3 persons) and a testboard for free. After your vacation you can take your new Proofboard home with you!

    Our offer includes:

    * 1 new Proofboard of your choice (according to our pricelist)
    * 1 week accommodation for maximum 3 persons at the windsurf centre Sideshore in Aguila Playa / Gran Canaria

    * The complete price for the test week – only 1.595 Euro!*

    No risk!
    If you, against all odds, are not pleased with your Proof board, you will only have to pay your accommodation and a small fee for the rental of the board.

    Interested? Send an email as soon as possible to info@proofboard.com and check whether your favourite dates still are available. **

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing san augustin, gran canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.