Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Säsongspremiär avklarad i Köping!

  • Säsongspremiär avklarad i Köping!

    Publicerad av macedu på 17 april, 2010 vid 14:17

    Jepp då var det gjort och ingen is, det fanns en hel del i onsdags men nu var den väck.
    Körde med mitt nya 8,5 Sailloft Traction i svettigt byiga förhållanden men det var en motor som hette duga. Fan vad skönt det var. 2 cambers. ANvände 130litaren pga de byiga förhållandena :frown:

    Drog på mig Mysticdräkten Razor 5/4/3 (elle nåt) och sen mystics virus huva… INGA PROBLEM och vattnet var 0-1grad efter vetenskapliga tagningar. Varm och skön hela tiden även vid några badningar!
    Huvan gillade jag inte när det var munskyddet…. hade problem att per automatik hooka i selen….. den var i vägen för sikten asså….lade den sen inuti på sniskan och det gick genast bättre…
    Tryckte på ordentligt i gipparna vågade carva mkt mer än i slutet på förra året… gick sådär, ovant med MONSTERSEGLET!

    WINDMILLER!
    Banan är öppen!!!

    /mac

    macedu svarade 14 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kathalon

    Medlem
    17 april, 2010 vid 14:32

    Fasen så härligt.

    Här blev man munter idag när de tydligen vände påväg mot vinter igen. Snöar stora lapphanskar och isen ligger solid på havet.

    Nåja saknar ju ändå lite prylar för att åka.

  • johanoeberg

    Medlem
    17 april, 2010 vid 17:31
    MacEdu;607007 wrote:
    Jepp då var det gjort och ingen is, det fanns en hel del i onsdags men nu var den väck.
    Körde med mitt nya 8,5 Sailloft Traction i svettigt byiga förhållanden men det var en motor som hette duga. Fan vad skönt det var. 2 cambers. ANvände 130litaren pga de byiga förhållandena :frown:

    Drog på mig Mysticdräkten Razor 5/4/3 (elle nåt) och sen mystics virus huva… INGA PROBLEM och vattnet var 0-1grad efter vetenskapliga tagningar. Varm och skön hela tiden även vid några badningar!
    Huvan gillade jag inte när det var munskyddet…. hade problem att per automatik hooka i selen….. den var i vägen för sikten asså….lade den sen inuti på sniskan och det gick genast bättre…
    Tryckte på ordentligt i gipparna vågade carva mkt mer än i slutet på förra året… gick sådär, ovant med MONSTERSEGLET!

    WINDMILLER!
    Banan är öppen!!!

    /mac

    0-1 gradigt ?!?!?!

    Oj, det måste varit 5+ hos oss ?

  • macedu

    Medlem
    17 april, 2010 vid 17:55

    Jepp!

    Korrekt tempmätare(vad annars :smile:).
    Till saken hör att det denna inre del (ngnstans i Köping) var totalt fylld av isflak i onsdags och även torsdags, sen hade vi ju 3cm snö(!!!!!!!!!!!) i fredags morse, samt att poolen inatt hade fått en tunn isskorpa bland de få isbitar som ligger kvar och skvalpar.
    Jag trodde när vi gled över krönet att det skulle var iskvar men ALLT var väck så jag är ändå happy över att ha fått bränna av lite repor.

    /macinator

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Säsongspremiär avklarad i Köping!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.