Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Satans materialsport

Taggad: 

  • Satans materialsport

    Publicerad av dustfighter på 28 maj, 2008 vid 15:42

    Knäckte masten på min rigg Neilpryde RS6 12.5 i lördags. Precis när jag hade tryckt dit alla cambers small det till och masten gick av i bottendelen några decimeter ovanför bommen 🙁 Inte ens något direkt nedhal när det gick av.

    Att köpa en ny NP X9 580 mast för 12-13 tusen är ju lugnt om man är oljeshejk eller heter Antoine Albeau som säkert får ett 5-pack master av Neilpryde varje månad.
    Så nu letar jag efter någon som har en bottendel att sälja, alt. som vill köpa min toppdel och sedan sälja seglet NP RS6 12.5 -2006. Någon som är intresserad?

    Vet att det här inlägget hör hemma på “Köp&Sälj” men då jag inte har någon annan rigg just nu är det brådis. Planerna att vara med på nästa formula tävling börjar att spricka….hmmmm.

    Föresten jag kanske ska pröva med Karlssons klister innan jag ger upp 😉

    dustfighter svarade 15 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • fox

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 15:57

    Kolla på http://www.surfbutiken.se/products.php?cid=12&pid=28
    kanonmaster till “superpris” funkar precis lika bra som X9, samma böjkurva & MCS, tillverkade i samma fabrik som NP! något lite mera material, + ca. 0,2 kg men betydligt mera hållbar. Bytte till Challenger efter 3st. X9-mastbrott inom en månad! funkat perfekt utan mastbrott i 2 säsonger nu!

  • fox

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 16:01

    Hoppsan! – såg just att 580án inte finns med längre! kolla med Rickard på Surfbutiken, han kanske kan fixa en 580-mast ändå?

  • bronken

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 20:03

    Jag har en botten del till en NP x9 580cm, min top paja nar jag anvande den till ett NP RS-racing 12.5 (gamla modellen innan RS-3, det kallades aven RS-2 tror jag)

    Jag befinner mig for tillfallet i USA och har snackat med NP MAUI om dom har nagra 580cm X-9 bottendelar i lager (fran proffs som pajar andra halvan) Dom har sag till att dom far in dom ganska sa ofta och att jag skall fortsatta ringa dom)

    Min polare fick kopa en 530cm top del for $50 av com sa jag hoppas det kan ga att kopa den jag behover for ca samma pengar.

    Om jag inte fatt tag i en i slutet av Juli sa tar jag med min bottendel hem nar jag flyttar till Sverige. Om dom har sa kan ju jag ta med den hem till Svedala, har aven en annan polare som flyttar hem i Juli med 40-fots container och 2 bilar sa transport gar nog att ordna. Det sa klart ar langt efter du vill ha masten, men det ar det basta jag kan erbjuda for tillfallet. Om du hittar en annan losning sa ar jag intresserad av at kopa din om jag inte hittat en top innan dess.

    / Uffe
    USWE 22

  • dustfighter

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 07:01

    Uffe, som det ser ut nu kommer jag att helt byta rigg/märke och då kommer jag ha en topp del om du vill ha. Samt att jag kommer att sälja 12.5:an.

    Visst är Challenger-masterna är en hel del billigare än NP men det ändå mycket pengar att lägga på ett segel som inte är nytt.

  • bronken

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 16:50

    Later bra, jag tar med min hela bottendel hem samt min NP RS-2 12.5:a. Jag anvander inte det langre heller da jag bytt marke pa bade mast och segel. Kopte nya 11.6 och 9.8 KA Formula modell 2008 till kanon pris direkt fran improtoren, otroligt nojd med dom hittils. Masterna ar kanon fina och seglena riktigt snabba, skall bli kul att se hur dom fungerar pa US Nationals on tva veckor. http://www.worthingtonwindsurfing.com/

  • simpa

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 17:19

    Hände ungefär samma sak i lördags då pappa skulle provrigga sitt nyinköpta RS Slalom, drog över lattorna och PANG masten var av och pappa låg på backen 😀 Bara att köpa nytt.
    Och ja, det är en förbannad materialsport! Fråga Anders Björkqvist 😉

  • tim-eriksson

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 17:28

    Iakttagelse…

    Smäller inte Neil Pride saker oftare än andra? Tycker att det rapporteras om en X9 bom eller dylikt som går sönder varje vecka… Eller det kanske beror på att det är väldigt många som kör på np?

    Men men, ska man ha det bästa så blir det skört antar jag. Mer hållbara saker adderar ju mer vikt…

  • stinger

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:03

    Borde det inte gå att reklamera? Eller var det för gamla grejer kanske… jag skulle bli galen om en mast för ett ANTAL tusen bara smällde av redan vid riggningen.

  • dustfighter

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 15:28

    Köpte segel o rigg begagnat så det är nog svårt att reklamera masten. Synd för masten var annars i väldigt bra skick visuellt sett och jag har varit rädd om den. Men när jag tänker efter så jag nog glömt att smörja in den med barnolja varje dag. Och på grund av den missen har den givetvis blivit stel o frasig 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Satans materialsport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.