Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Seaspecs glasses

  • Seaspecs glasses

    Publicerad av eddman på 27 augusti, 2007 vid 07:45

    kolla på: http://www.seaspecs.com.

    jag har skrattat för mycket i livet så efter en solig dag ser jag ut som en tiger runt ögonen. Sen har jag också märkt att jag ser sämre nu för tiden… det kanske bara är ålderskrämpor men vill inte ta några risker så jag tänkte börja köra i dessa helfräna shades.

    Jag gör en beställning idag. man får 3st för 110 dollars. Vi är två nu o om någon vill ha ett par så hör av dig. De kostar 600 spänn på surfers paradise så detta blir ju mindre än halva priset. Här testat dem o de är rätt smala, onesize så man får inte ha ett huvud som en badboll…

    någon som vill vara med? skicka ett PM. Jag bor i gbg men brukar hålla till i Läjet eller apelviken när det blåser

    tjo!

    /Ed

    johnk svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • r1k

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 08:27

    Jag får röda sträck i ögonen om jag kör utan glasögon. Kör jag en hel solig dag så ser jag suddigt och till å med dagar i sträck och ögonen vill bara sluta sig.

    Fattar inte hur folk klarar av att köra utan, guess its bad genes =(

  • skanepaul

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:39

    @EddmaN 408965 wrote:

    kolla på: http://www.seaspecs.com.

    jag har skrattat för mycket i livet så efter en solig dag ser jag ut som en tiger runt ögonen. Sen har jag också märkt att jag ser sämre nu för tiden… det kanske bara är ålderskrämpor men vill inte ta några risker så jag tänkte börja köra i dessa helfräna shades.

    Jag gör en beställning idag. man får 3st för 110 dollars. Vi är två nu o om någon vill ha ett par så hör av dig. De kostar 600 spänn på surfers paradise så detta blir ju mindre än halva priset. Här testat dem o de är rätt smala, onesize så man får inte ha ett huvud som en badboll…

    någon som vill vara med? skicka ett PM. Jag bor i gbg men brukar hålla till i Läjet eller apelviken när det blåser

    tjo!

    /Ed

    Glöm inte att lägga på moms och tull bara.

  • walle

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:45

    @EddmaN 408965 wrote:

    kolla på: http://www.seaspecs.com.

    jag har skrattat för mycket i livet så efter en solig dag ser jag ut som en tiger runt ögonen. Sen har jag också märkt att jag ser sämre nu för tiden… det kanske bara är ålderskrämpor men vill inte ta några risker så jag tänkte börja köra i dessa helfräna shades.

    Jag gör en beställning idag. man får 3st för 110 dollars. Vi är två nu o om någon vill ha ett par så hör av dig. De kostar 600 spänn på surfers paradise så detta blir ju mindre än halva priset. Här testat dem o de är rätt smala, onesize så man får inte ha ett huvud som en badboll…

    någon som vill vara med? skicka ett PM. Jag bor i gbg men brukar hålla till i Läjet eller apelviken när det blåser

    tjo!

    /Ed

    INNAN du beställer så ta och kolla med Björn på http://www.surfstore.se ,han har haft exakt samma brillor men med ett seglaremärke(kommer inte ihåg namnet) superbilligt!!!

    Maila eller ring eftersom han inte har dom på hemsidan…

  • eddman

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 12:21

    @walle 409035 wrote:

    INNAN du beställer så ta och kolla med Björn på http://www.surfstore.se ,han har haft exakt samma brillor men med ett seglaremärke(kommer inte ihåg namnet) superbilligt!!!

    Maila eller ring eftersom han inte har dom på hemsidan…

    tooo late tyvärr. förhoppningsvis slippar man tullen, de gör ju mest stickprover. men jag ger rapport på hur det gick sen.

    /Ed

  • skanepaul

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:34

    Dem kollar allt vad jag vet nu.

    Men skriv gärna här hur det gick.

  • johnk

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 16:43

    Jag kör med sådana hela tiden. Förutom att man ser bättre i solljus skyddar de mot skadlig UV (som faktiskt finns även när det är lite molnigt), mot spray från brädan så jag ser hela tiden och mina linser inte spolas ut, samt tar bort reflektioner i vattenytan.

    De sitter kvar på huvudet riktigt bra. Jag har litet huvud så jag har spännt åt dem på max då de fortfarande sitter lite löst, men har gjort 100-tals vurpor när jag vågsurfat och bara tappat dem en gång.

    Köpte mina i en kite-butik på Maui och de hade märket “Waveshields”. Det finns en massa kopior med olika “glas” i samma bågar, så kolla upp att de har skydd mot UVA, UVB och är polariserande (gör att man ser bättre genom vattenytan). De jag köpte fanns både med och utan polariserande glas. Tror jag gav $60-70 för dem.

    Det enda jag kunde önska är att bredden över näsbenet gick att justera lite för mitt är så brett att de inte går på riktigt, men så länge du inte har problem med att de flesta vanliga glasögon/solglasögon inte passar p.g.a. det (vilket jag har) så ska det inte vara nåt problem.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Seaspecs glasses

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.