Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel fundering

  • Segel fundering

    Publicerad av Oregistrerad på 14 september, 2006 vid 15:26

    Hello.

    Kör idag en freeride med 7,5m2 segel. Önskar köpa ett mindre typ 6,0 men nu kommer en dumma frågan. Har ett 6,0 Neilpryde RAF Power (näst intill oanvänt) från tidigt 90-tal. Är det bara att skicka detta till Erikshjälpen eller går det att använda. Jag vet att det gått ca 16 år sedan och att utvecklingen går i samma fart som en “kvinnas mens cykel”. Men va fan man måste ju fråga………..

    lars_k svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • divander

    Medlem
    14 september, 2006 vid 16:31

    Jag satt för ett tag sedan i precis samma sits. Köpte i somras en freeride på 155 liter och ett segel på 7,5. Testade med ett gammalt NP RAF Garda (tror jag det hette) på 5,8. Kändes rätt trist så jag investerade i ett tre år gammalt begagnat segel på 6,2. Har inte testat att segla det än men jag är övertygad att det kommer kännas en del bättre. Släng på det gamla seglet och testa. Om det funkar så är det ju gratis, om inte blir nog Erikshjälpen glada.

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 september, 2006 vid 07:58

    ok, har nu hittat ett begat 6,3 Simmer Freezone -01 i bra skick strax under 1000-lappen. Kan de va nått att komplettera 7,5:an med?

  • lars_k

    Medlem
    15 september, 2006 vid 08:08

    Har haft ett Freezone 6.3 ’01. Lätthanterat och skönt segel, men inte direkt bulletproof kvalité dock…

  • electric

    Medlem
    15 september, 2006 vid 08:26
    Lars_K wrote:
    Har haft ett Freezone 6.3 ’01. Lätthanterat och skönt segel, men inte direkt bulletproof kvalité dock…

    Jah har (fortfarande) ett Freezone ’01 6.0 och jag instämmer i att det är lätthanterligt och skönt. Det har också hyfsat drag, samtidigt kan man köra det rejält överriggat med ordentligt nedhal. Om det är fräscht tycker jag det kan vara värt några hundralappar under 1.000 kr.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel fundering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.