Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel rep i stockholm

  • budda

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 11:14
  • svenne

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 12:18

    PM:a Rosen och fråga, tror att han lagade ett segel alldeles nyligen.

  • surfing_is_great

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 13:22

    lämnade in mitt segel på tyresö segelvård förra veckan!
    Masten hade gått igenom i toppen av seglet på mitt neilpryde supersonic, kostade 400 och fick tillbax de dan efter..

  • rosen

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 14:21

    fan vad detta forum e snabbt ibland. Svenne har rätt, lämna in ett segel idag och har nu hämtat upp det och kommit hem. dvs de kan vara grymt snabba 😀

    mitt severne C2 hade gått sönder i en skarv mellan 2 material. 20cm lite drygt och jag ville ha det lagat snabbt och billigt, men viktigast att det var hållbart.

    De är flera som jobbar där som jag förstog det, Andreas ville först inte laga det själv för han gjorde mest vanliga segel, men vi kom överens om material plus att jag sa att det estetiska spela ingen roll.

    400pix och 2timmar senare var det klart.

    De bruka göra mkt toppknoppar samt att de troligen kan göra det mesta, men material vet jag inte om de har till alla segel. Jag lägger upp bild och omdöme när jag testkört det

    Besöksadress:
    Lillsjövägen 9b, Jordbro industriområde, 136 50 HANINGE
    ÖPPETTIDER: Mån – Fre 8.oo-17.oo
    08 – 742 24 09
    / rosen

  • surfing_is_great

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 14:38

    då vad dom lika snabba om inte snabbara med ditt segel oxå då, skönt att slippa ha seglet liggandes hos nån i veckor och kunna använda det istället!

  • sode

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 21:20

    @surfing_is_great 482825 wrote:

    lämnade in mitt segel på tyresö segelvård förra veckan!
    Masten hade gått igenom i toppen av seglet på mitt neilpryde supersonic, kostade 400 och fick tillbax de dan efter..

    Låter småbekant… skulle dra nedhal på mitt, *kablang*, så hade jag nedhal som hette duga, samt 50cm masttopp som tittade ut… masttoppen hade tydligen kommit lite snett mot ploppen i segelet, som därmed vreds snett, och hela shear-tip:en hoppade ur… trodde jag skulle behöva byta hela tip-röret pga slitage mot/i topp-ploppen, men det visade sig finnas en liten rörstump inne i stora röret som skall sitta fast i ploppen, och därmed hålla stora röret på plats… lim på, och tajta ut seglet på tip:en, och nu har jag kört iaf två riktigt bra sessioner med det, och det har hållit ihop… fattigmanslagning…

  • rosen

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 21:59

    Sode, om seglet håller för denna veckan är lagningen mkt bra.
    Skulle gärna göra er sällskap på ön när jag ser prognosen med 7-9 m/s för närmsta 7 dagarna men kan först from söndag. spara lite vind är ni snälla

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel rep i stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.