Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sele: Mystic darkrider ELLER warrior?

  • Sele: Mystic darkrider ELLER warrior?

    Publicerad av almers på 16 januari, 2006 vid 12:48

    Dags att shoppa ny sele och det står mellan Mystic darkrider och Mystic warrior. Vilken är det som gäller? Någon som testat båda?

    //Peter

    wims_lkp svarade 18 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • mrmille

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 12:58

    Warriorn passar bättre för den som har lite smalare midja
    Är du päronformad så köp en dark rider

  • almers

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 13:17
    mrmille wrote:
    Warriorn passar bättre för den som har lite smalare midja
    Är du päronformad så köp en dark rider

    Med nuvarande sele är det nog mer ostbåge, men antar att det inte är åkstilen du är ute efter…

    //Peter

  • luuddee

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 13:22

    warriorn är smalare än darkridern.. dvs går itne lika långt upp på ryggen och i sidorna.. men det är en smaksak.. ja har darkrider just nu tycker den är skön itne provat wariorn men är ganska liten så ska prova den sen..

  • hbgkitare

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 14:48

    Citat från on top sport:
    Sammantaget är Warrior den absolut mest avancerade selen för kite och ingen annan tillverkare kan presentera något som kommer i närheten av Mystic Warrior. Den enda selen som kan komma i närheten är Mystic Dark Rider, originalet! Vilken ska man då välja, kan man undra? Välj Warrior för maximal rörlighet och smidighet, och om du är liten, eftersom plattan gjorts så låg som möjligt. Välj Dark Rider om du vill ha maximalt stöd och om du snarare vill ha 100 procent stöd snarare än 100 procent rörlighet. Välj också Dark Rider om du är stor och/eller tung; plattan är större och ger mer stöd. Lättast ses detta på insidan av selarna, där man kan se att Dark Rider är designad för max stöd medan Warrior har en mjukhet tack vare Flex Edge som ger dig maximal rörelsefrihet.

  • wims_lkp

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 15:07

    När vi håller på att snackar selar, är de någon som har nått att säga om Ocean Rodeo Session Harness. Ja tycker den ser riktigt skön ut. Men man vill gärna testa den först, finns de någon OR återförsäljare runt Gbg el. Varberg?

  • pjoter

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 15:45

    Testade båda i somras. Åkte inte men testade inomhus genom att hänga i dom mm. det var då waist-seat modellen men testade dom både med nerfäld stjärtlapp å utan att spänna den (fördelen med waist seat, man har som man vill). Efter mkt kännande så va warriorn skönast på mig. Anledningen till att jag bytte var för att min gamla pajade ryggen så jag fick ta uppehåll nån månad. med warriorn har jag nu kört mer eller mindre regelbundet över ett halvår å har inte känt av ryggen en gång. Enligt mig e den helt supergrym!!!! tyckte inte riktigt darkridern hängde med men jag hade fortfarande lite ont i ryggen då jag testade å va extra kräsen.

    Prova den ordentligt innan köp! en sele e alldeles för individuell för att köpa på internet!! alla är olika och vill ha olika saker så testa.

  • ollefax

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 16:40

    Ja PROVA och köp. Kan säga att Darkrider inte alls sitter bra på mig. Då sitter min -03 cabrinha sele mycket bättre. Så det är väldigt personligt.

    Den enda univrersella sele som passsar alla är monkeykites sele, så köp den om du är osäker! Med den så sätter du automatiskt en HP till sommaren.

    Finns eller kommer att finnas på onefoot.se

  • dsl

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 17:21

    Darkridern är riktigt bra, ger bra stöd, och glider inte upp lika lätt som en del andra selar, faktiskt enda selen där jag kunnat köra mer än en halvtimme i sträck utan att få ont i ryggen, får du lätt ont i ryggen så satsa på darkridern.

    /Daniel

  • eklov

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 23:30

    När vi ändå är inne på selar! Är det någon som har något gott att säga om “Pat Love” selarna? Ser riktigt sköna ut, men är dark rider bättre???

  • monkey

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 07:42

    Jag kan inte ge någon egenupplevd utvärdering av MK-selen… men de som åkt med den säger att den är grym.
    harness.jpg

  • zilversurfarn

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 13:48

    Köpte en Warrior waist-seat av Kaj(Tech) i höstas, innan jag sett Monkeyselen…
    Jag valde mellan den och Darkridern men fastnade för Warrior då den kändes bättre på min långsmala kropp.
    Konceptet med kombinationen waist-seat känns klockren för mig som tidigare körde med min gamla windsurfing sittsele.

    Är helnöjd hittills. Väldigt gott stöd i ryggen!

  • kitesweden

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 20:18
    wims_lkp wrote:
    När vi håller på att snackar selar, är de någon som har nått att säga om Ocean Rodeo Session Harness. Ja tycker den ser riktigt skön ut. Men man vill gärna testa den först, finns de någon OR återförsäljare runt Gbg el. Varberg?

    Den kommer till Sverige i mitten av Februari. Om ni vill beställa av första leveranserna hör av er asap.
    För mer info: http://www.oceanrodeo.com/sessionharness_text.html

  • wims_lkp

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 20:42

    Vad ligger priset på? Har inte sett nått på sidan.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sele: Mystic darkrider ELLER warrior?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.