• yann

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 09:30

    Jag tycker Patrikol gör ett bra jobb överlag. Cable är iofs mer kiterelaterat än wake men inte såpass mycket att det borde modererats bort. Så länge det inte blir för mycket så tycker jag att vi ska inspireras av alla grannsporter surf, skate, wake, cable m.m. här på kitekonfen om det är något exceptionellt som sticker ut och inte ett random youtubeklipp. Som någon nämnde så är ju kite en crossoversport och i princip de flesta trick kommer från någon av de andra, kanske inte kung foo och kiteloopar då men resten. Själv kollar jag aldrig “Andra brädsporter”. Man kan ju märka upp sin tråd med OT: i början (Off Topic) eller så kan Patrikol göra det så ingen råkar gå in av misstag som tar illa vid sig av andra sporter.

  • patrikol

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 09:59

    @kvabbso 486540 wrote:

    fram För Fritt Forum

    Håller med helt och hållet!

    Tyvärr en omöjlighet eftersom att det finns användare som tar illa vid sig ibland och då måste det sägas ifrån till dom som inte själva fattar att dom sårar någon.

  • tuben

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 10:40

    Så länge en tråd får posetiv feedback så tycker jag den ska vara kvar. Meningslösa trådar dör ju ändå ut av sig själv.

    Som jag förstått är det många på detta forumet som kör både kabel och wake. Jag håller med Hengo.

  • nic

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 11:18
    Tuben;486758 wrote:
    Så länge en tråd får posetiv feedback så tycker jag den ska vara kvar. Meningslösa trådar dör ju ändå ut av sig själv.

    Som jag förstått är det många på detta forumet som kör både kabel och wake. Jag håller med Hengo.

    Fast det är ju fel anledning till att det ska vara kvar. Om jag gillar att sticka korsstygn är ju inte det en bra anledningen till att jag ska missionera min hobby här.

    Nä, det ska bara vara här om det inspirerar till feta trick inom kitesurfing. Och taket har alltid varit högt här så hellre fria än fälla. Dvs ok å de som inte vill måste inte läsa.

    fast önskar att steffo inte var en sånt sugit forum tekniskt sett. Mobilversionen suget dessutom ännu mer. Hade varit roligare om man hade en variant som http://www.digg.com där man kan göra tummen upp/ner så blir det självsanerande rätt snabbt.

    nic

  • pepa

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 13:52

    En av kiteboardingens största legender Mr Lou Wainman har själv sagt att han lägger all sin energi på att göra WAKEBOARDtrick på kajten, att vara en WAKEBAORDARE. Ruben Lenten, Aaron Hadlow, Andre Phillip och många många fler av de vi har som förebilder tittar inte ens på kite längre när de vill ha trickinspiration utan trycker i en go WAKEBOARDfilm i datorn. Alla de trick (slim chance, back mobe, front mobe, 113, KGB, s-bend, railey, blind judge, double s-bend… ja, ni fattar poängen) jag och många andra som kör urkrokat lägger all vår energi på kommer från WAKEBOARD. Alla trick man gör på CCP och alla andra cable parks kommer ursprungligen från WAKEBOARD. För vissa av oss ÄR kitesurfing wakeboard, så jag förstår inte varför din (Patrikol) uppfattning av sporten skulle vara mer rätt än alla de som vill ha kvar vår största inspiration (japp, wakeboard före kitefilmer) i ett av dess helt rätta forum. Kan bara gissa att det är för att du inte insett detta faktum än men att du snart kommer att rätta till det och låta framtida inspirationskällor ligga kvar där de hör hemma. Här.

    För övrigt kan jag inte ett enda trick som kommer från skate.

  • wakenils

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 14:40

    kiteboard innehåller så mycket, bl.a. wakeboard så jag tycker nog bra wakefilmer passar bättre i konfen än många andra meningslösa trådar som puffar bort intressanta. Jag strävar efter köra wakeboard mha. kiten även om det oftast blir oldschool när det brassar på ordentligt…
    Sen är det ju inte alltid så att meningslösa trådar dör då det hela tiden postas meningslösa inlägg i dem…

  • lars_m

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 15:06
    Pepä;486792 wrote:
    En av kiteboardingens största legender Mr Lou Wainman har själv sagt att han lägger all sin energi på att göra WAKEBOARDtrick på kajten, att vara en WAKEBAORDARE. Ruben Lenten, Aaron Hadlow, Andre Phillip och många många fler av de vi har som förebilder tittar inte ens på kite längre när de vill ha trickinspiration utan trycker i en go WAKEBOARDfilm i datorn. Alla de trick (slim chance, back mobe, front mobe, 113, KGB, s-bend, railey, blind judge, double s-bend… ja, ni fattar poängen) jag och många andra som kör urkrokat lägger all vår energi på kommer från WAKEBOARD. Alla trick man gör på CCP och alla andra cable parks kommer ursprungligen från WAKEBOARD. För vissa av oss ÄR kitesurfing wakeboard, så jag förstår inte varför din (Patrikol) uppfattning av sporten skulle vara mer rätt än alla de som vill ha kvar vår största inspiration (japp, wakeboard före kitefilmer) i ett av dess helt rätta forum. Kan bara gissa att det är för att du inte insett detta faktum än men att du snart kommer att rätta till det och låta framtida inspirationskällor ligga kvar där de hör hemma. Här.

    För övrigt kan jag inte ett enda trick som kommer från skate.

    Exact. Aloha

  • jonaish

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 15:32
    kvabbso;486540 wrote:
    Fram För Fritt Forum

    YES!!

    De ska inte bli som på vindsurfing konfen!!

  • patrikol

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:00

    @Pepä 486792 wrote:

    En av kiteboardingens största legender Mr Lou Wainman har själv sagt att han lägger all sin energi på att göra WAKEBOARDtrick på kajten, att vara en WAKEBAORDARE. Ruben Lenten, Aaron Hadlow, Andre Phillip och många många fler av de vi har som förebilder tittar inte ens på kite längre när de vill ha trickinspiration utan trycker i en go WAKEBOARDfilm i datorn. Alla de trick (slim chance, back mobe, front mobe, 113, KGB, s-bend, railey, blind judge, double s-bend… ja, ni fattar poängen) jag och många andra som kör urkrokat lägger all vår energi på kommer från WAKEBOARD. Alla trick man gör på CCP och alla andra cable parks kommer ursprungligen från WAKEBOARD. För vissa av oss ÄR kitesurfing wakeboard, så jag förstår inte varför din (Patrikol) uppfattning av sporten skulle vara mer rätt än alla de som vill ha kvar vår största inspiration (japp, wakeboard före kitefilmer) i ett av dess helt rätta forum. Kan bara gissa att det är för att du inte insett detta faktum än men att du snart kommer att rätta till det och låta framtida inspirationskällor ligga kvar där de hör hemma. Här.

    För övrigt kan jag inte ett enda trick som kommer från skate.

    Nej skärpning nu för hel…

    Läs om sakerna som ni uttalar er om.

    Har aldrig sagt eller för den delen gjort något på konfen för min egen del och kommer aldrig att göra det i heller.

    Sluta att komma med egna påhittade påstående som helt saknar grund i verkligheten!

    Hur svårt kan det vara att fatta svenska!

    Var i hela friden har du fått detta ifrån Kalle Anka tidningen eller?

    “så jag förstår inte varför din (Patrikol) uppfattning av sporten skulle vara mer rätt än alla de som vill ha kvar”

    Va? Va? Vad är det du inte fattar? Va?

    När fan har jag brytt mig om min egen uppfattning?

    Jag skall göra det väldigt enkelt för dig så att du fattar.

    1
    Jag flyttade en Wakeboardfilm till Andrabrädsporter som jag alltid gjort med allt som inte har med kite att göra. Det fanns hela tiden en permanent hänvisning till klippet som låg i Andrabrädsporter.
    Så ingen kunde missa att se klippet det har hela tiden funnits i kitekonfen visserligen som en länk men ändå.
    Så egentligen är det ingen skillnad alls nu mot tidigare.

    2
    Hengo lägger in en tyvärr felformulerad omröstning.

    3
    Jag kontaktar Hengo berättar vad jag tycker och han vad han tycker.

    4
    Jag beslutar att som alltid så kommer vi användare att få bestämma hur vi vill ha det.

    Efter några dagar så har alla fått chansen att säga vad dom tycker och det blir ett väldigt enkelt beslut för mig.

    Så då blir sista frågan till dig vad i beslutet är det som du har så svårt för att fatta?

    “Ok eftersom det verkar som att dom flesta av er som skrivit i tråden tycker att vi även skall ha Wakeboard på Kitekonfen så blir det så.

    Majoriteten kommer alltid att styra på Kitekonfen.

    Glöm nu inte alla ni andra som inte skrivit något att det bästa ni kan göra för att få Steffo att bli som ni vill, är att skicka mig ett privat meddelande och berätta hur ni vill ha det.

    Pga att denna omröstningen blev en aning missvisande så har jag beslutat att omröstningar som har med forumets utformande att göra så kommer jag i sammråd med den som vill ändra något själv att posta frågan.
    Anledningen är att det inte skall dyka upp felaktigheter i frågan.

    Så inte förräns vi är överens jag och frågeställaren kommer det att bli en omröstning som har något röstvärde här på forumet.

    Ps Tänk på att Stefan alltid har sista ordet så är han inte med på noterna så blir det som han vill.”

    Vad är det som är oklart?

    Herregud ibland undrar man om det är ett dagis?

  • patrikol

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:03

    @WakeNils 486805 wrote:

    kiteboard innehåller så mycket, bl.a. wakeboard så jag tycker nog bra wakefilmer passar bättre i konfen än många andra meningslösa trådar som puffar bort intressanta. Jag strävar efter köra wakeboard mha. kiten även om det oftast blir oldschool när det brassar på ordentligt…
    Sen är det ju inte alltid så att meningslösa trådar dör då det hela tiden postas meningslösa inlägg i dem…

    Detta är helt klart den absolut mest meningslösa tråd i Steffos historia!

    Massor av gnällande för ingenting och slutresultatet blev att rent fysiskt så ligger Wakeboardklippen kvar i kitekonfen istället för i andrabrädsporter.

    Vilket i praktiken innebär absolut ingen som helst förändring!

  • jonaish

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:11

    så nu får vi posta bilder på kajtbrudar här?

  • pepa

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:13

    Vadå helt meningslöst? Jag fick ju en Aloha!

  • patrikol

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:17

    @jonaish 486816 wrote:

    så nu får vi posta bilder på kajtbrudar här?

    Herrejösses Jonaish bilder på Kitebrudar och numera i enlighet med oss Steffoianer även Wakebrudar har alltid och kommer alltid att ha förtur på kitekonfen!

    Speciellt i bildform!

    Rena porrbilder är dock inte ok
    Men vill du ha tips på var man hittar sådana bilder så är det säkert en hel del här på kitekonfen som kan ge dig dom länkarna via ett privat mess. Inkl undertecknad. 😉

  • patrikol

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:18

    @Pepä 486817 wrote:

    Vadå helt meningslöst? Jag fick ju en Aloha!

    He he det tänkte jag inte på Sorry! Det var ju helt fantastiskt! iofs.

  • jonaish

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:34

    ska vi ta å kramas lite nu när vi är överens… och helt meningslösa trådar är inte bara bra, det är jätte bra 😀

    puss

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.