Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2000 vid 11:45

    Död åt sådan marknadsföring!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2000 vid 14:30

    Undra vad dom gjorde av den avklippta toppen då?
    Man kan ju fråga sig varför det nya simmer wavecomp har så många små sektioner?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2000 vid 18:31

    Vet inte varför Wave comp har så många små sektioner,
    men det är ett(!?) toppen segel.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2000 vid 19:39

    Simmer ska ha alla småbitar till deras nya prototyp…. enligt uppgift.
    Världens första 2.0.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2000 vid 20:24

    Jag gillar din humor.

  • mats

    Medlem
    15 september, 2000 vid 14:03

    Hur mycket har ni som köpt seglet fått pröjsa då?
    Hur många kan de ha sålt?

    /Mats

  • per-j

    Medlem
    16 september, 2000 vid 05:33

    Tyvärr har jag bara dålig erfarenhet av Simmer mitt Fusion var felsytt med med
    ett glipa mellan sömmarna . seglet var tungt och fruktansvärt svårriggat.
    Killarna på SP bytte ut seglet till ett dyrare NP Supersonic som var dyrare utan
    att strula All heder till SP.Dom har alltid varit shyssta mot mig när det varit strul.
    Har även ett simmer freeride där camberklykorna är minst sagt skit men det seglar tack och lov bra !
    No more Simmer för min del !!!!!!!!!!

  • howard

    Medlem
    17 september, 2000 vid 20:58

    Har ett simmer L.E.2000 5,6. Stabilt som fan!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 06:50

    Tjena, köpte ett LE 2000 i våras på SP. Inget fel på seglets prestanda, dock på slitstyrkan ; mitt topplik fladdrade sönder efter 4-5 ggr på vattnet. Nåväl, jag reklamerade givetvis seglet på SP, och det var inget snack-jag fick ett annat segel (Freezone), med en liten summa emellan. Det verkade dock som om jag inte var den första som hade råkat ut för tråkigheter med LE’t ! I övrigt önskar jag en något högre nivå på inläggen, det här är en seriös sajt, hoppas jag !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 12:19

    På vilket sätt menar du att inläggen är oseriösa?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 14:24

    Jadu unge man om du har haft ett segel och seglat det fyra ggr och tror att du kan göra en bedömning om seglets prestanda då är du inte dålig.
    Så egentligen har du bara känt på det.
    Och utan att vara elak hade du förstått nåt om segel hade du aldrig köpt det.
    Så mitt råd till dig är att nästa gång ha nån med dig som varit med ett tag så går du inte på såna minor.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 16:10

    Tack för tillrättavisningen, gamle man. Det är just sådana här inlägg som jag betraktar som oseriösa; Förbaskat arrogant ton, inget vettigt innehåll överhuvudtaget. Ta och skriv i något annat forum, om du har behov av att framhäva din egen förträfflighet ! Förresten, hur många gånger behöver du själv för att kunna känna ett segels prestanda, själv tycker jag nog 4-5 surfdagar räcker rätt så bra !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 16:15

    ovanstående inlägg är väl ett rätt så bra exempel på detta ; Istället för att tillföra något vettigt och nytt i debatten om vad det egentligen handlar om, börjar killen ifrågasätta peronen som skrivit inlägget. Vad tusan lärde oss ovastående inlägg om Simmer LE 2000, för det var väl därför vi skrev hit, eller ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 16:32

    Du har inte förstått poängen. Det handlar om någon slags grundläggande heder och moral. För min del är det inte bara frågan om pengarna utan att få ha möjlighet att kunna köpa ett segel just utan fem mögelhundar och två auktoriserade besiktningsmän om man nu tar en liknelse med ett husköp. Ska man inte kunna lita på att en surfbutik säljer reko, observera inte “top of the line” prylar, utan helt enkelt reko grejer. När du ska köpa något från en specialbutik litar du inte då på just deras kompetens? Är det inte för den sevicen som du går dit för? Alltså jag är beredd att betala mer för ett segel som jag köper i en fysisk butik under förutsättning att jag får kunskap om produkterna för dessa pengar. Min fråga till dig blir således om man ska förutsätta att, i det här fallet SP, försöker lura mig eller kommer att försöka sälja på mig dåliga grejor? I sådana fall är det ju för djävla tråkigt!!!

    Häls.
    Jag som skrev inlägget du svarade på

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2000 vid 21:04

    Tja om vi säger ett tjugotal seglingstillfällen för att känna ett segel ordentligt.
    Hur mycket nedhal och uthal vid olika vindstyrkor. Hängselelinor (placering)
    Och ofta är det vid överriggning som man ser vad ett segel går för.
    Ett vågsegel går fortare att lära känna.
    Jag vänder mig inte emot seglet som sånt men man bör upplysa kunden om vad det är han köper. Och med denna produkt sjönk SP hos mig.
    Och om man kan lita på surfhandlare så tyvärr fan vet.
    Ta Np dräkterna dom utan dragkedja som det var en debatt om för ett tag sedan.
    Finns det någon som ägt en sån och använt ca ett år och den inte är trasig.
    När sufingen kom var det gått om dåliga produkter. trodde den tiden var förbi.
    Tar du en nybörjare som köper ett sånt segel, en Np dräkt av nämnd sort och så sätter man en bräda som han slår nosen av på ett tidigt stadium.
    Fortsätter han med denna sport eller börjar tex med golf?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.