Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena i habo ?

  • Sjögräsfena i habo ?

    Publicerad av Tim Eriksson på 14 juli, 2007 vid 20:26

    Ska ner och surfa i habo nu från torsdag till måndag, sen till haga en veckan.

    Min fråga, hörde rykten om att man måste ha sjögräsfena i habo? Stämmer det och måste jag ha en fasten jag är nybörjare och har fullt sjå att komma upp och putta i fötterna i fotstropparna? Menar… Om jag ens får en spinout ska jag vara glad för jag har aldrig varit i närheten 🙂

    samt, måste jag köpa en för masssa dyra slantar eller finns det att hyra alt låna för en flaska vin av någon där nere tro ;)?`

    Powerbox ska det vara.

    tim-eriksson svarade 16 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kapten-k

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 21:14

    habo jung är perfekt för nybörjare, men om du vill plana så måste du ha sjögräs fena, annars får du hoppa eller köra baklänges vart 50e meter

  • tim-eriksson

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 15:03

    Hmm… var ju lite jobbigt. Dock så har jag nog segal 50 meters som längst på haga (dvs från stranden tills jag precis bottnar) eller det kanske är 100 🙂

    Aja… Får väll försäka gräva fram en sjögräsfena alt köpa en om det krisar… inte såå pigg på att lägga ut 700 pix på en ny fena som jag inte behöver använda såofta… I alla fall inte iår.

  • axxelerator

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 22:11

    Tjena Tim. Normalt sett är det en massa sjögräs i Habo Ljung den här tiden på året, men faktiskt inte i år. Det går bättre med sjögräsfena för visst finns det en del gräs i vattnet, men det funkar hjälpligt med rak fena fortfarande. Så du behöver nog inte bekymra dig så mycket över hur du ska få fatt i en sjögräsfena den här veckan. Akta dig för kallsupar bara – vattnet är fortfarande rätt så smutsigt (speciellt nära stranden) sen översvämningarna förra veckan.

  • tim-eriksson

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 22:19
    Axxelerator;397475 wrote:
    Tjena Tim. Normalt sett är det en massa sjögräs i Habo Ljung den här tiden på året, men faktiskt inte i år. Det går bättre med sjögräsfena för visst finns det en del gräs i vattnet, men det funkar hjälpligt med rak fena fortfarande. Så du behöver nog inte bekymra dig så mycket över hur du ska få fatt i en sjögräsfena den här veckan. Akta dig för kallsupar bara – vattnet är fortfarande rätt så smutsigt (speciellt nära stranden) sen översvämningarna förra veckan.

    låter bra, tack för det då klarar jag mig nog !

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena i habo ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.