Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska till Australien…

  • andersr

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:16
    beost01 wrote:
    Tjena Anders!

    Jag kommer troligtvis också att vara i Sydney i Dec samt halva jan. Jag tycker absolut att du ska ta med kitarna. Det är ungefär lika vindsäkert i Sydney som under sommaren på Öland så ta med alla storlekar du har. Jag brukar åka runt Brighton Lee Sands. Om du bor i närheten av bondi så kan vi ju samåka. Vore skitkul. Jag tror även att jag har sett dig på öland någon gång. Har du en best waroo 9a?

    Hej,

    Det låter fint, då tar jag med mina kites. Jag kommer att bo i Bronte och det är ju nära till Bondi därifrån, så vi kan absolut samåka. Jag kommer till Sydney den 17:e dec och stannar en månad, så då hoppas vi på vind. Nix jag kör inte best, kör cabrinha.
    Vi höres och förhoppningsvis synes oxå.

    Mvh
    Anders

  • webbe

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:23

    [QUOTE=Davids
    Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.

    kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.

    Ses kanske där, lycka till!

    Forza Kilroy…

  • davids

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:29
    Webbe wrote:
    [QUOTE=Davids
    Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.

    kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.

    Ses kanske där, lycka till!

    Forza Kilroy…

    Ja verkligen… helt cp… de kan ju inte ta 4000 spänn, typ 30% av priset i provision?!? Jävla mongon… Sa skippa Kilroy och boka direkt genom AirFrance istället

  • mattijas

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:32

    Har osså massvis med frågor angående resa till Australien.

    Om man jämför Västkusten med Öst Vilket har bäst vind respektive Vågor?

    När jag reste längs öst kusten förra året fick jag en känsla av att Kitesurfingen var minimal. Och När man sa till nån att man kitesurfa Titta mest folk snett på en. Är det mer Kitesurfing i Väst änn Öst?

    Och ifall man drar längre norrut upp till badförbudsområdena . Så är det väl inte lämpligt som kajtare att heller sticka ut. Eller hur gör folk?

  • webbe

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:47
    Davids wrote:
    Webbe wrote:
    [QUOTE=Davids
    Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.

    kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.

    Ses kanske där, lycka till!

    Forza Kilroy…

    Ja verkligen… helt cp… de kan ju inte ta 4000 spänn, typ 30% av priset i provision?!? Jävla mongon… Sa skippa Kilroy och boka direkt genom AirFrance istället

    haha… jag e anställd på kilroy och jag skulle aldrig betala så mycket… jobbar iofs inte med försäljning… jobbar iofs inte alls där längre men är ändå anställd… är väääldigt bra att ha rabatterna kvar… om jag ska försvara kilroy lite så kan samma flyg, samma tider osv osv skilja sig massor… det är skillnad på ekonomi och ekonomi… min slutsats är att antingen hade air france en drive som inte kilroy hade tillgång till (mindre troligt) eller så råkade du bara få något rötägg till säljare på kilroy (mer troligt :))
    lite allmänna tips om man ska åka till australien är att kolla upp austrian airways via vien… dom brukar vara billigast… beror givetvis på när man åker… air france kör tillsammans med quantas via paris och singapore eller bangkok… får man tag på austrian airways brukar priset ligga på 7500 plus skatt (ca 1500-2000 extra)

    pluggade förövrigt på griffith univ på goldcoast för några år sedan och jag körde kite typ hela tiden… jag kom dit i feb och det började bli bra kiteväder i april… skulle sjuuukt gärna åka tillbaka… plugg två dagar i veckan och kiterapport från balkongen på morgonen 🙂 dream on…

  • davids

    Medlem
    13 september, 2006 vid 16:55

    Som jag förstatt det är det bäst kiteförhallanden pa västkusten och de RIKTIGT feta vagorna ligger ocksa pa västkusten, typ Cyclops.. Men det är ju inget för oss dödliga..

  • beost01

    Medlem
    13 september, 2006 vid 17:15

    Vad kul Anders. Send mig en mail när du kommer till Sydney eller ring på 0061 403755576.

    David:
    9-12 mån i WA låter ju inte dumt. Ska du jobba där nere eller vad är planen?

    Mattijas:
    Åker man endast för att kita så ska man helt klart till väst sidan

  • hatman

    Medlem
    13 september, 2006 vid 18:38

    Bäst på v-kusten:
    Perth: allt från platt till vågor innom e halvtimmes bilfärd 🙂
    Platt: Swan river – Pelican Point, Freo – Woodmans point (offshore) (Snacka med John på SOS i Freo. Han e grymmaste hawailegenden.)

    Vågor: Scarbourough

    Sen ere bara att bränna norrut. Skit i Lacelin… Blåser inte lika bra som i Perth där. Dra till Geraldton…. Sweet waves OCH rätt så platt. (Hälsa kameltån från mig ;))

    Denham – Shark bay e rätt cool. Mkt haj. 🙂
    Exmouth e nog de ballaste stället jag någonsin kitat…. say no more.

    En-fucking-joy!

  • davids

    Medlem
    21 september, 2006 vid 15:16
    beost01 wrote:
    Vad kul Anders. Send mig en mail när du kommer till Sydney eller ring på 0061 403755576.

    David:
    9-12 mån i WA låter ju inte dumt. Ska du jobba där nere eller vad är planen?

    Mattijas:
    Åker man endast för att kita så ska man helt klart till väst sidan

    Jag ska plugga men pluggar bara 3-4 dagar i veckan, saklart kommer jag ha en del uppgifter jag maste gora men kommer forhoppningsvis har tid till massvis surfing…

  • bokhylla

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 18:17

    Jag åker ner till Australien/Sydney den 25:e oktober, kommer försöka att köpa mig en rajd ifall ekonomin tillåter, annars är jag gärna med och delar på bil/soppa.

    Kommer iallafall till en början att bo i Sydney, sen vet jag inte riktigt vart i landet det bär av, men bli troligtvis kvar till 31maj.

    Hör gärna av er!

    /Patrik

    psandevik@yahoo.se
    msn: lilen24@hotmail.com
    Skype: Bokhyllan
    telenummer kommer först upp när jag kommit dit =)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska till Australien…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.