Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skaffa bindningar/boots

  • pepa

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 13:07

    Jag tycker det hämmar utvecklingen att många verkar tro att bindningar räcker. Det är hur man kör som räknas. Att sedan bindningar gör det lättare att köra på det sättet jag tycker om att se på, det är en annan sak.

  • eliasp

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 13:59

    Fast jag är rätt säker på att många inte enbart tror att enbart boots gör kite nice. Kanske om man inte sysslat med någon annan brädsport tidigare, vilket kanske är vanligt när det kommer till kitare. Tanken med det jag skrev var för att uppmuntra andra liksom trådskaparen att ta steget och testa att köra boots för det hjälper en mycket med ens åkstil, och det är det som saknas inom kite, steeze. Jag själv är ingen mästare på kite, men boots har fått min åkning till en annan nivå.

  • lelleee

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:14

    säger han som jag fick tvinga köra med boots förra året..
    Men det är väll självklart att om man brukar steeza runt i super park på snowboard så ska man ju inte kita med straps

  • wakenils

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:36

    måste hålla med pepä här, boots gör det inte legit även om det gör att det ser bättre ut. få kör som jag anser korrekt wakestyle…
    i princip bara anton och alexander neto håller draken där den bör vara, ett par fler kanske men de flesta tycker jag skickar den för att kunna klämma in den där dubbelpassen som tydligen måste vara med i dagens filmer
    inget fel i att börja köra boots, glöm inte att trycka ner draken lite mer för varje gång ett trick landas och greppa hellre längre än att snurra ett extra varv…

    för att inte kapa tråden helt så har jag kört diverse olika boots sen 2008, med kardborre o snörning öppen som stängd tå. stängd är att föredra i sverige då klarar du dig utan strumpor rejält länge på säsongen om du inte plurrar i vattnet för mycket innan du tar på dem
    kör nu ett par liquid force harley, closed toe med snörning, tycker de är grymma! lätta att komma i och ur samt att dra åt

  • eliasp

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:40

    Haha det är sant, det är inte alla som har sådan tur som jag. Men delar ju åtminstonde av mig av det jag lärt mig. Vilket tordes vara tydligare i en sport som kite, men det fanns väl inte tillräckligt många förebilder, men nu är det så att de som kör snyggast hemma i sverige använder boots så idag borde det vara ännu vanligare än vad det är.

  • lelleee

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:47

    jag håller med Oli Derome

    I fuckin hate raley, you can’t do a raley in a boardsport

  • wakenils

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 15:20

    @Lelleee 706619 wrote:

    jag håller med Oli Derome

    iofs är ju Oli 3 äpplen hög så lite svårt o se om han gör en raley eller ett flat trick…

    samma Oli sa väl att handrailsen var felbyggda för att han inte kunde åka hela 😉

    jaja, då får man väl bli hulken och bara köra halfloaded

  • lelleee

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 15:34

    nu snackar vi wakestyle
    [video=vimeo;58170890]http://vimeo.com/58170890[/video]
    kiten lågt är överskattat

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skaffa bindningar/boots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.