Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skälåker 08 speedcup

  • Skälåker 08 speedcup

    Publicerad av getwet på 31 maj, 2007 vid 12:00

    Då gör vi ett nytt försök inför mogondagen. Alla med GPS välkomna till Skälåker för en session. Prognosen ser riktigt bra ut och vi hoppas på bra farter (för att vara i Sthlm).

    Kör när du själv vill, tävlingstid från solens uppgång till solens nedgång.

    getwet svarade 16 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jeppe

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 13:24

    @getwet 387347 wrote:

    Då gör vi ett nytt försök inför mogondagen. Alla med GPS välkomna till Skälåker för en session. Prognosen ser riktigt bra ut och vi hoppas på bra farter (för att vara i Sthlm).

    Kör när du själv vill, tävlingstid från solens uppgång till solens nedgång.

    Tjena Micke mannen!

    Jag skall försöka vara på plats vid 16.00 tiden. Kommer inte loss tidigare, skall hämta ny mast i morgon på Skidsport.

    Skall inte du ner på Speed tävlingen?

  • marden

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 16:47

    kör nog från 10-11 o några timmar hoppas på mycke vind o lite regn

  • culing

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:38

    Ska försöka smita från jobbet på eftermiddagen.
    Det skulle vara kul om det blev 3 gpsare eller fler så att det blir tävling.

  • bjornen

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:42

    Jag åker dit efter jobbet (slutar 16) och bidrar med GPS så ni kan tävla 😉

    //Björn

  • budda

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 04:35

    försöker dyka upp. skulle vara kul, dvs om jag hittar

  • jeppe

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 05:31

    @BUDDA 387542 wrote:

    försöker dyka upp. skulle vara kul, dvs om jag hittar

    Kör mot Nynäshamn (väg 73). Ta avfart mot Dalarö, vid grillen ‘halvvägs’ till Dalarö. Ta höger mot Gålö, efter ca 1 km ta vänster till Skälåker.

    Karta:

  • jester

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 05:34

    Lycka till, 08-or!

  • marden

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 06:26

    ser bra ut stavnäs har 11-12 o landsort 15-16 nu nästan östligt men det borde väl funka det också

  • imported_hakan

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 08:40

    Jag kommer nog snart, det kan bli en trevlig omväxling mot onsdagen i Skälåker med 2 timmar på vattnet och planing i 80 sekunder!

    /Håkan

  • dr-masse

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:41

    34,5 på Cullin, månne?

    Full macka i RS Slalom 5.8, inte illa.

  • marden

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 18:52

    måste skriva av sig lite så dages rus lägger sig lite
    en dag med mycke stark vind för ovanlighetens skull hela dan körde från 10 o vinden droppade inte förän 16 tiden
    svårt att avgöra som vanligt hur stark vinden var men kajaken hade blåst iväg hemma på tomten o två träd hos grannar hade gett sig idag och på vattnet upplevde jag den som kraftfullare än vad det va på haga o där sas det att toppen låg på 18m/s?
    började dan me f2sxs o vapor 6,5 som jag riggat lite mjukare än sist för jag tyckte ja hade dåligt drag på haga men fick snabbt gå iland å dra åt seglet över max
    mina hempullade grejer fick sig ett regelt test också
    fenan som kolet sprack lite på haga va två nya lager kol på o smalare fillets men upptäckte efteråt att kolet sprukit idag också så fenan ges nog upp för iår fast det blev 30,6 me den o målet va väl 30:)
    efter en timme byte jag bräda till min gamla sonic o en selekt 28 o satte direkt dagens max me 32,5kn hoppas det inte hängde på brädan
    därimot hängseletamparna tackar jag ödmjukast att jag hade idag iofs sig har jag lite problem med att dom böjda spikarna går av men om man kalbockar en härdad spik får man nog räkna me det, en gick av idag fjärde iår men hade en krok av annat material o den verkar hålla bättre
    efter att läst om robbans bravarer här om dan så va inställning idag att här skulle det laddas o kastfallen kom som ett brev på posten och i dom två hårdaste kastfallen löste linorna ut perfekt o jag landade 5-10m framför bräda o rigg där det inte fanns några hårda saker att slå huvet i om jag inte haft dom hade nog ryggen fått sig en rejäl kyss o jag hade nog inte sprunigt omkring imorron.
    tyvärr klarde sig inte gps.en i den sista kastfallsflygtursdykningen så den hängde sig o kort efter slocknade den, men jag klev iland o bände isär den o torka ur den så nu verkar den ok igen men mer än halva dan blev utan gps annars hade nog resultatett blivit lite bättre:)
    till sist en fråga till culing o getvet om det gick som fortast för er österut ner mellan grynorna som jag alldrig provade medan gps va hel eller om det va som för mig västerut innanför grynnan

  • appel

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 19:38

    Tjena Mården, postade just en vädjan om redogörelse för filletfenan på fentråden. Ser ju här att just den fenan gjort sitt, spännande, ge inte upp för den lilla motgången.
    Blev lite rädd att du hade sålt sonicen, då jag är lite sugen på den. Vi hörs?

  • marden

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:08

    @appel 387789 wrote:

    Tjena Mården, postade just en vädjan om redogörelse för filletfenan på fentråden. Ser ju här att just den fenan gjort sitt, spännande, ge inte upp för den lilla motgången.
    Blev lite rädd att du hade sålt sonicen, då jag är lite sugen på den. Vi hörs?

    bra att du nämnde sonicen,inte lika sugen på att sälja den längre när jag gick 2kn snabbare med den än f2 idag men men annonsen hade väl gått ut men nu är den och stelth 7,0an uppe igen,byter gärna mot en speedbräda o en 5,5 kanske orkar skriva ett längre utlägg om fenan på fentråden. fenan som förresten skar upp ett stort hål i våtdräkten idag trodde nog den gått in i låret också men det blev bara en rodnad

  • lbj

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:11

    Hinner inte lägga in resulteten förän måndag. Ses i Skåne i morrn

  • getwet

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:17

    @Mården 387775 wrote:

    måste skriva av sig lite så dages rus lägger sig lite
    en dag med mycke stark vind för ovanlighetens skull hela dan körde från 10 o vinden droppade inte förän 16 tiden
    svårt att avgöra som vanligt hur stark vinden var men kajaken hade blåst iväg hemma på tomten o två träd hos grannar hade gett sig idag och på vattnet upplevde jag den som kraftfullare än vad det va på haga o där sas det att toppen låg på 18m/s?
    började dan me f2sxs o vapor 6,5 som jag riggat lite mjukare än sist för jag tyckte ja hade dåligt drag på haga men fick snabbt gå iland å dra åt seglet över max
    mina hempullade grejer fick sig ett regelt test också
    fenan som kolet sprack lite på haga va två nya lager kol på o smalare fillets men upptäckte efteråt att kolet sprukit idag också så fenan ges nog upp för iår fast det blev 30,6 me den o målet va väl 30:)
    efter en timme byte jag bräda till min gamla sonic o en selekt 28 o satte direkt dagens max me 32,5kn hoppas det inte hängde på brädan
    därimot hängseletamparna tackar jag ödmjukast att jag hade idag iofs sig har jag lite problem med att dom böjda spikarna går av men om man kalbockar en härdad spik får man nog räkna me det, en gick av idag fjärde iår men hade en krok av annat material o den verkar hålla bättre
    efter att läst om robbans bravarer här om dan så va inställning idag att här skulle det laddas o kastfallen kom som ett brev på posten och i dom två hårdaste kastfallen löste linorna ut perfekt o jag landade 5-10m framför bräda o rigg där det inte fanns några hårda saker att slå huvet i om jag inte haft dom hade nog ryggen fått sig en rejäl kyss o jag hade nog inte sprunigt omkring imorron.
    tyvärr klarde sig inte gps.en i den sista kastfallsflygtursdykningen så den hängde sig o kort efter slocknade den, men jag klev iland o bände isär den o torka ur den så nu verkar den ok igen men mer än halva dan blev utan gps annars hade nog resultatett blivit lite bättre:)
    till sist en fråga till culing o getvet om det gick som fortast för er österut ner mellan grynorna som jag alldrig provade medan gps va hel eller om det va som för mig västerut innanför grynnan

    En minnesvärd dag Mården, så här i efterhand ryser jag en hel del när jag tänker på din fantastiska vurpa som slutade i uppfläkt våtdräkt ala 2dm och blodutgjutelser på benet. Vilken djävla tur du haft egentligen, kunde ha gått riktigt tokigt där med benet.

    Visare av GPSAR kan jag nu konstatera att jag åkt åt fel håll……….det är sant. Dom flesta av mina snabbaste repor ligger från öster till väster, mellan ön och fastland. Men det har jag missat totalt och gav benet österut istället och trodde att jag åkt fortast där. (så många ggr man missbedömt var det går fortast:mad2: )
    Min tes var att “vila hem, gasa bort” visade sig vara helt fel. Min koncentration låg helt på att gasa österut, vilket var käpprakt åt helvete fel beslut när det nu beviserligen gick fortare västerut…utan att jag visste om det!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skälåker 08 speedcup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.