Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker på påskafton??

  • Skälåker på påskafton??

    Publicerad av argulander på 20 mars, 2008 vid 17:40

    Ser ju kanske lite väl kallt ut men det borde väl ändå inte vara någon större risk för nedisning?? Vattnet borde hålla ett par tre plusgrader. Skälåker är ju ett “safe” ställe på NO, man driver snabbt in på grunt vatten om det skulle strula. I brist på annan vettig utomhussysselsättning kanske jag gör ett försök att surfa. Nån annan som har lust att hänga på?

    Klas

    argulander svarade 16 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 19:36

    Funderar på att surfa då.. Är skälåker bra även för formula?? funderar på baggen också men vilket av de två är bäst vid NO-O..

  • argulander

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 19:52

    Skälåker brukar ju vara riktigt bra vid NO. Helt idealiskt för formula är det dock inte, det är ju extremt långgrunt och jag vet inte om jag skulle vilja ge mig ut där med en 70 cm fena.

    Klas

  • dala-lama

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 19:53

    Är i Dalarna över påskhelgen så jag kan tyvärr inte, sen ser det ju onekligen lite svalt ut .
    Men från tisdag så är jag på igen!
    Per

  • p-malmkvist

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 21:54

    Ok!! Får avvakta inför prognosen imorgon för påskafton.. Om det trycker i så kan jag ju alltid plocka fram speedbrädan:grin:

  • robin

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 23:12

    @argulander 453009 wrote:

    Ser ju kanske lite väl kallt ut men det borde väl ändå inte vara någon större risk för nedisning?? Vattnet borde hålla ett par tre plusgrader. Skälåker är ju ett “safe” ställe på NO, man driver snabbt in på grunt vatten om det skulle strula. I brist på annan vettig utomhussysselsättning kanske jag gör ett försök att surfa. Nån annan som har lust att hänga på?

    Klas

    Ser ju lite kallt ut med 1-3 minus, men kanske på ett safe ställe.

  • marden

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:58

    nja va lite inne på det ,verkar ju komma vind
    men nu har det kommit en decimter snö så suget har droppat lite
    får se imorrn om det bjuder på några plusgrader

  • p-malmkvist

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 14:37

    Var och kikade lite vid baggen idag. Bra tryck i vinden men det gick inte att köra den sista biten med bilen då de branta backarna bestod av is. Men jag är jäkligt sugen på skälåker imorgon med 6.5 och speedbrädan.. Men det går inte att få en vägbeskrivning den sista biten till skälåker.. Någon som kan vägen???

  • argulander

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 18:07

    @P Malmkvist 453162 wrote:

    Var och kikade lite vid baggen idag. Bra tryck i vinden men det gick inte att köra den sista biten med bilen då de branta backarna bestod av is. Men jag är jäkligt sugen på skälåker imorgon med 6.5 och speedbrädan.. Men det går inte att få en vägbeskrivning den sista biten till skälåker.. Någon som kan vägen???

    Lätt att hitta, från Stockholm mot Nynäshamn, tag av mot Dalarö, efter någon mil eller så avgår väg till hö mot Gålö (strax efter en affär och pizzeria) efter ett par km svänger man vä, det är skyltat mot Skälåker ca 3-4 km kvar, vid Skälåker finns stor parkering och camping (på sommaren avgiftsbelagd parkering som man gör klokt i att betala). En kortare bit att bära ned till stranden, det är mycket långgrunt ett av Kitarnas favoritställen.

    Jag satsar nog på att sticka ut vid ca 12-tiden, troligen blir det väl kallt på morgonen. Sen lär det ju inte bli någon långvarig övning.

    Klas

  • swe-496

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 18:11

    Kollade från Götgatan 45 på eniro

    0.0 Starta på Kapellgränd

    Visa karta
    2 0.1 Kör vänster in på Östgötagatan fortsätt 100 m

    Visa karta
    3 0.2 Kör vänster in på Högbergsgatan fortsätt 190 m

    Visa karta
    4 0.4 Kör vänster in på Götgatan fortsätt 1.2 km

    Visa karta
    5 1.5 Kör vidare in på Skanstullsbron fortsätt 0.5 km

    Visa karta
    6 2.0 Håll till vänster på Skanstullsbron fortsätt 320 m

    Visa karta
    7 2.4 Kör rakt fram i rondellen till Skanstullsbron fortsätt 30 m

    Visa karta
    8 2.4 Kör av via avfart och fortsätt rakt fram mot Nynäsvägen fortsätt 1.4 km

    Visa karta
    9 3.8 Kör vidare in på Nynäsvägen (73) fortsätt 0.7 km

    Visa karta
    10 4.4 Följ skylt mot Nynäshamn fortsätt 2.0 km

    Visa karta
    11 6.5 Håll till vänster på Nynäsvägen (73) fortsätt 12.9 km

    Visa karta
    12 19.4 Följ skylt mot Dalarö fortsätt 160 m

    Visa karta
    13 19.5 Kör av via avfart och fortsätt rakt fram mot Jordbro (73) fortsätt 0.5 km

    Visa karta
    14 20.0 Kör vänster in på Jordbrolänken (227/259) fortsätt 230 m

    Visa karta
    15 20.2 Kör vidare in på Dalarölänken (227) fortsätt 9.7 km

    Visa karta
    16 30.0 Kör höger in på Gålövägen fortsätt 1.7 km

    Visa karta
    17 31.6 Kör vänster in på Skälåkersvägen fortsätt 5.3 km

    Visa karta
    37.0 Stopp på

  • svenne

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 22:28

    Ibland kan Skälåker vara magiskt bra på NO. Men med snö och minusgrader… …nääe, där går min gräns. 🙂
    Nya spotguiden har allt för den Skälåkers-sugne.

  • argulander

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 22:38

    @Svenne 453233 wrote:

    Ibland kan Skälåker vara magiskt bra på NO. Men med snö och minusgrader… …nääe, där går min gräns. 🙂
    Nya spotguiden har allt för den Skälåkers-sugne.

    Får se hur det blir i morgon, det är möjligt att även min gräns är passerad, men med Shorty underst, NP väst med integrerad huva ovanpå detta, sedan 5/3 dräkt, Atan polar 7 mm skor och Dakine CVM så kanske det finns en chans, bara det inte fryser is på bommen. Rapport kommer efteråt. Har man tur så är det lite varmare på eftermiddagen.

    Klas

  • p-malmkvist

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 23:43

    Ok ses där!! Saknar pin rdm förlängare, så jag kör kanske formula där iallafall. Har Qr rdm förlängare men ingen sådan mastfot:confused2:

  • argulander

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 07:42

    Har nu tittat igenom en hel del aktuella rapporter: SMHI både land och båtväder, Windguru och Theyr. Ser ut som det skulle bara bli någon enstaka minusgrad på em (möjligen 2). Chans till vissa solglimtar verkar också ev finnas. Vind runt 9 m/s NNO. Dyker alltså upp på em om temperaturen stiger, just nu är det 6 minus hos mig, verkar inte surfbart.

    Klas

  • argulander

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 16:56

    Blev ju överraskande bra idag vid Skälåker 2 minusgrader men en hel del sol vid ankomst ca 14.00, surfade till 16.00 mestadels bra tryck i 7,1 och 101 liters bräda, faktiskt inga problem med kylan ( blev lite kall om händerna efter första vändan men det blev bättre sen körde säkert minst 1 timme i sträck sedan). Lite isfilm på seglet och isklumpar i upphalstampen, dock inga problem med is på själva bommen. När jag lämnade var det 3 minusgrader. Intressant att det går att surfa trots minusgrader, dock var det alltså en hel del sol idag.

    Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker på påskafton??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.