Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka vindsurfingbräda

  • Skicka vindsurfingbräda

    Publicerad av termit på 8 maj, 2010 vid 09:03

    Hej!

    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att skicka ett komplett vindsurfingpaket med bussgods eller liknande, hur de behandlar sakerna och vad det kostar?

    bicless svarade 14 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • thermochron

    Medlem
    8 maj, 2010 vid 09:15

    Har aldrig skickat ett helt paket, men har tagit emot två brädor och skickat en. Brädorna har i princip “slagits in” i nån gammal boardbag med tejp runt. Man lägger med fördel lite extra kartong runt kanterna på brädan innan den åker in i baggen.

    Min uppfattning är att bussgods hanterar grejerna väl. De behöver väl för den delen knappt hantera dem. In från depån in i bussen (20 meter) och samma resa vid destinationen förutsatt att du bor längs en busslinje utan byten. Mina tre brädtransporter har i alla fall funkat perfekt.

    Kostnad ca 500-700kr för bräda från södra till mellersta Sverige. Kostnaden borde väl med tanke på bussgods sätt att räkna bli i runda slängar det dubbla för ett komplett kitt med bräda, mast, bom och ett segel. (Gissning).

    Men som tidigare sagts av andra. Överväg möjligheten att kombinera brädhämtning med surf på nån ny spot. -Hämta bräda, åk direkt och testa.

  • x186

    Medlem
    8 maj, 2010 vid 09:58

    skickade ett helt formula paket från Göteborg till Stockholm för några år sen det gick kanon inga skador blev det …. brädan hade bag segel,mast ,bom tejpade jag ihop bara .tror det kostade runt 600kr då men klockrent dom betalar innan dom får sitt paket den kostnaden lägger man i priset …..

    Bussgods e för jävla bra ………………..

  • bicless

    Medlem
    8 maj, 2010 vid 11:32
    Termit;610578 wrote:
    Hej!

    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att skicka ett komplett vindsurfingpaket med bussgods eller liknande, hur de behandlar sakerna och vad det kostar?

    Priset beror väldigt mycket på vart då bor och vart du skall skicka?
    Skrymmande gods blir dyrt om det inte är typ sth-GBG där de kör egen trailer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka vindsurfingbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.