Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skruvar till Curtis fena

Taggad: 

  • Skruvar till Curtis fena

    Publicerad av _frippe_ på 2 mars, 2008 vid 17:52

    Jag är numera ägare till ett komplett formulapaket sånär som på skruvarna till fenan. Var idag och handlade ett gäng M6-bultar i olika längd eftersom jag har för mig att det var den typ av skruvar det skulle vara. Dom verkar dock inte passa så innan jag försöker dra i dom med våld vill jag kolla vilken diameter och gänga det ska vara 😀
    Fenan är en Curtis FR17 om det spelar någon roll…

    _frippe_ svarade 16 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 18:05

    @_Frippe_ 448810 wrote:

    Jag är numera ägare till ett komplett formulapaket sånär som på skruvarna till fenan. Var idag och handlade ett gäng M6-bultar i olika längd eftersom jag har för mig att det var den typ av skruvar det skulle vara. Dom verkar dock inte passa så innan jag försöker dra i dom med våld vill jag kolla vilken diameter och gänga det ska vara 😀
    Fenan är en Curtis FR17 om det spelar någon roll…

    Tjena……skumt, är ganska säker på att det var standard M6-skruvar till den. Kolla så att gängorna sitter rakt innan du våldar.

  • swe-496

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 18:17

    Är helt säker på att det är M6. Kolla som sagt att bussingarna sitter rätt i fenan.

  • svenne

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 19:05

    Kanske gängpaj? PM:a mig så kan vi kolla på det.

  • _frippe_

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 21:17

    Tack för erbjudandet Svenne men det löste sig. Jag ägnade inte så mycket tid åt det när jag tyckte att skruvarna inte passade, utan jag slängde ut frågan här direkt. Nu när jag visste att det var rätt dimensioner så kollade jag lite mer noggrannt på det och det visade sig att bussningarna satt rätt löst i fenan och alltså inte låg riktigt rätt. En av dom hade också lite dåliga gängor, men vände man på den så var det inga problem att skruva i skruven. Med lite smörjmedel glider dom nu i finfint.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skruvar till Curtis fena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.