Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing slingshot chickenloop (fuel) löser ut när jag inte vill det.

  • slingshot chickenloop (fuel) löser ut när jag inte vill det.

    Publicerad av selle på 29 juni, 2008 vid 16:15

    Haft lite jox med mina safety saker senaste gångerna jag kört.

    Hade en incident när jag tappade draken för leachen gick upp (naishleach me rött neoprene rör, röret gled av då de blev friktion efter handlepass.)

    Några gånger per session så öppnas chickenloopen vid safetyn och draken krokar ur med ett ryck i dom minst önskvärda situationer.

    JAg surade ut på detta o tyckte de va farligt så jag stripsade i min vrede fast safetyn (kanske inte att rekomendera…)
    Detta till trots så gick safetyn upp o stripset försvann.

    Nu är jag sugen på att modda om loopen så den inte öppnas, antar att dom flesta anser att de e idiotiskt att ta bort safetyn men finns de nå annat alternativ att få safetyn att hålla kvar (Tänkte göra öglan bra mkt större pga att jag har för långa armar för att köra maxinskotat me bommen nu., detta borde bidra till lättare frivilliga urkrokningar..?)

    Tar tacksamt imot vettiga råd o synpunkter på hur jag bör och inte bör göra.
    :santa:

    fredde-k svarade 15 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 16:19

    Ja, de flesta tycker väl att det är skit att modda fast sina säkerhetslösningar men det är ju upp till var och en, man tar en kalkylerad risk, så länge man vet vad man gör så..
    Vet att Martin (mjersen) har silvertejpat fast alla säkerhetslösningar av olika slag för att de omöjligt ska kunna lossna när de gör HPs av olika slag. Tror kalle (a.k.a. kalle) har gjort samma.

  • patrikol

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 16:33

    @Selle 478609 wrote:

    Haft lite jox med mina safety saker senaste gångerna jag kört.

    Hade en incident när jag tappade draken för leachen gick upp (naishleach me rött neoprene rör, röret gled av då de blev friktion efter handlepass.)

    Några gånger per session så öppnas chickenloopen vid safetyn och draken krokar ur med ett ryck i dom minst önskvärda situationer.

    JAg surade ut på detta o tyckte de va farligt så jag stripsade i min vrede fast safetyn (kanske inte att rekomendera…)
    Detta till trots så gick safetyn upp o stripset försvann.

    Nu är jag sugen på att modda om loopen så den inte öppnas, antar att dom flesta anser att de e idiotiskt att ta bort safetyn men finns de nå annat alternativ att få safetyn att hålla kvar (Tänkte göra öglan bra mkt större pga att jag har för långa armar för att köra maxinskotat me bommen nu., detta borde bidra till lättare frivilliga urkrokningar..?)

    Tar tacksamt imot vettiga råd o synpunkter på hur jag bör och inte bör göra.
    :santa:

    Mecka inte med säkerhetsgrejor är det slitet.
    Köp nytt för din och alla andras säkerhet.

  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 16:39

    Ja, är det bara för att det är slitet som det lossnar så köp nytt.

  • selle

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:19

    Är inte för att det är slitet, gör så på båda mina bommar och de ser inte ut som dom e slitna vid chickenloopen.

    Kör utan donkeydick och vill endast åka urkrokat (förutom i vändningar o när man launchar eller ska ha upp fart.) Tror att grejjorna e för enkla att dom går upp så att dom blir farliga istället.

    Stor loop istället så bör de inte va någon fara känner jag, för min del somd e ser ut nu så blir de istället mer safe för jag slipper konstiga urkrokningar som rycker som fan i fingrarna och som gör att jag tappar kiten, vill inte tappa den på någon annan heller så.

    Ingen annan som kör SS som har samma problem?

  • luuddee

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:31

    ja hade problem med samma sak på slingshot men det va hur jag hade satt dit hp leashen. den kom åt releasen och löste ut den emellanåt. kolla över det

  • olandstoken

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:02
    Luuddee;478638 wrote:
    ja hade problem med samma sak på slingshot men det va hur jag hade satt dit hp leashen. den kom åt releasen och löste ut den emellanåt. kolla över det

    Jag vet minst 1 till som har det problemet.

  • nordstedt

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:37
    Selle;478631 wrote:
    Är inte för att det är slitet, gör så på båda mina bommar och de ser inte ut som dom e slitna vid chickenloopen.

    Kör utan donkeydick och vill endast åka urkrokat (förutom i vändningar o när man launchar eller ska ha upp fart.) Tror att grejjorna e för enkla att dom går upp så att dom blir farliga istället.

    Stor loop istället så bör de inte va någon fara känner jag, för min del somd e ser ut nu så blir de istället mer safe för jag slipper konstiga urkrokningar som rycker som fan i fingrarna och som gör att jag tappar kiten, vill inte tappa den på någon annan heller så.

    Ingen annan som kör SS som har samma problem?

    Kör också SS och har samma problem dock har det inte hänt mer än några gånger. Upplever att problemet är att det röda plaströret är lite för kort vilket gör att den löser ut väldigt lätt. Vet inte heller hur man ska lösa det…

  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:40

    @nordstedt 478717 wrote:

    Kör också SS och har samma problem dock har det inte hänt mer än några gånger. Upplever att problemet är att det röda plaströret är lite för kort vilket gör att den löser ut väldigt lätt. Vet inte heller hur man ska lösa det…

    Lägg upp lite bilder från värmen istället! ; )

  • kvabbso

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 07:40

    köp riktiga grejor, är dom inte gamla så reklamera skiten

  • budokai

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 09:47

    @Selle 478609 wrote:

    Tar tacksamt imot vettiga råd o synpunkter på hur jag bör och inte bör göra.
    :santa:

    Om det är chickenloop modell nyare så kan du byta ut gummibandet mot ett lite starkare samt fixa till “stoppen” på loopen så den inte åker för långt in.

    Leashen är inte så mycket att ha, har fortfarnde inte sett någon som är lätt att lösa ut men itne löser ut av misstag.

  • fredde-k

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 20:14

    jag sätter numera leashen ovanför loop paketet istället för i loopen på min rev
    efter att samma sak hänt mig.
    om den löser ut av misstag så flyger iaf inte kiten iväg

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing slingshot chickenloop (fuel) löser ut när jag inte vill det.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.