Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sm speed 3-4/10, torkelstorp

  • thomas-althin

    Medlem
    22 september, 2009 vid 09:29

    Kul ska de bli!
    Men, vi från Skåne undrar om det finns nåt bra Scandic eller vandrarhem eller nått så jag slipper bo i Uffes tält..
    Alla tips är välkomna!
    Vi ses i TT!

  • andersbq

    Medlem
    22 september, 2009 vid 09:54

    Saxat från inbjudan:

    “Tävlingsområde:
    Tävlingsområdet är utanför stranden/hamnen i Torkelstorp. Bojar alternativt snökäppar
    kommer att markera det område där uppmätt resultat är giltigt.”

    De senaste 3 åren har tävlingen körts i skvalpet framför piren. En anledning som anförts var “publiken”. (en annan var att det var polisradar fram till 2007) Dock tycker alla som var med i år att den bästa tävlingen någonsin var Heineken på Öland, där vi gick typ 2 km till banan. Det blev utmärkt PR för speedsporten med farter över 40, mycket bilder på web och TV. Därför föreslår jag att om det är t ex väst föreslår jag att vi kan tolka “stranden/hamnen” som området sydost om hamnen också. (Äskatorp/Tjolöholm). Där finns också möjlighet att lägga längre banor.

    Vidare föreslår jag att vi bara laddar ur GPSerna en gång per dag. På Grekiska mästerskapet fick vi reda på placeringarna kl 14.00 dagen efter. Såklart inte helt optimalt, men vi får ett mycket bättre flyt i tävlingen på så vis. Dessutom så är det inte så stressigt för sekretariatet.

  • bjornen

    Medlem
    22 september, 2009 vid 09:57
    Thomas Althin;577707 wrote:
    Kul ska de bli!
    Men, vi från Skåne undrar om det finns nåt bra Scandic eller vandrarhem eller nått så jag slipper bo i Uffes tält..
    Alla tips är välkomna!
    Vi ses i TT!

    Här kanske ni hittar något:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=68036″]Prisvärt B&B eller vandrarhem nära TT – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    //Björn

  • jester

    Medlem
    22 september, 2009 vid 11:52
    Quote:
    Vidare föreslår jag att vi bara laddar ur GPSerna en gång per dag. På Grekiska mästerskapet fick vi reda på placeringarna kl 14.00 dagen efter. Såklart inte helt optimalt, men vi får ett mycket bättre flyt i tävlingen på så vis. Dessutom så är det inte så stressigt för sekretariatet.

    Jag håller med. Trodde först att det skulle bli jobbigare att bara tömma GPSen en gång, men på Öland senast funkade det bättre med färre tömningar. Dock var det många som slarvade med att stänga av sina GPSer. Det underlättar rejält om folk verkligen gör som tävlingeledningen säger i dom fallen. Naturligtvis så går det att kolla i filen om man glömt, men det blir olika hantering iom att man får leta efter resp heats bästa hastighet.

  • tobhed

    Medlem
    22 september, 2009 vid 12:26
    Jester;577751 wrote:
    Jag håller med. Trodde först att det skulle bli jobbigare att bara tömma GPSen en gång, men på Öland senast funkade det bättre med färre tömningar. Dock var det många som slarvade med att stänga av sina GPSer. Det underlättar rejält om folk verkligen gör som tävlingeledningen säger i dom fallen. Naturligtvis så går det att kolla i filen om man glömt, men det blir olika hantering iom att man får leta efter resp heats bästa hastighet.

    Funkade bra i Klagshamn oxå… 😉

    F ö tycker jag om lunch, men det är inte så viktigt att vi måste ha paus 2 timmar bara för att käka…

  • klang

    Medlem
    22 september, 2009 vid 17:44
    tobhed;577762 wrote:
    Funkade bra i Klagshamn oxå… 😉

    F ö tycker jag om lunch, men det är inte så viktigt att vi måste ha paus 2 timmar bara för att käka…

    Du behöver äta ordentligt Tobbe, så du bli stor och stark

  • karapp

    Medlem
    22 september, 2009 vid 21:15

    Gustav är seglingsledare, så bana eller inte bana/bansträckning lämnar jag till honom, även urladdning av gpserna. Men jättebra med era åsikter, vi har ju som sagt ingen speedare i Gwcs styrelse så vi har lite dålig koll, skulle behöva nån…

    Boende har jag tyvärr inte så bra koll på nere i Torkelstorp, kanske finns några locals här som har koll?

    Sen har jag en fråga. Vi kommer byta funktionärer mellan dagarna och vill undvika att behöva hämta/lämna utrustning som tält och bojar hos varandra. Undrar om det är någon med större bil/buss som har lust att ha ett tält (stort som en 8.0 segelbag) och några bojar i sin bil mellan lördag och söndag. Vågar inte lämna det på stranden mellan dagarna…

    Mvh
    /Kalle
    Göteborgs Windsurfing Club

  • surfan

    Medlem
    22 september, 2009 vid 21:53
    Karapp;577884 wrote:
    Undrar om det är någon med större bil/buss som har lust att ha ett tält (stort som en 8.0 segelbag) och några bojar i sin bil mellan lördag och söndag. Vågar inte lämna det på stranden mellan dagarna…

    Mvh
    /Kalle
    Göteborgs Windsurfing Club

    nema problema ja kan ta dom:smile:

  • surfan

    Medlem
    22 september, 2009 vid 21:59

    Här kan ni bo 1mil från TT http://www.hotel-halland.se/

  • karapp

    Medlem
    23 september, 2009 vid 19:23
    surfan;577895 wrote:
    nema problema ja kan ta dom:smile:

    Toppen!

  • teamrider

    Medlem
    25 september, 2009 vid 17:46
    surfan;577896 wrote:
    Här kan ni bo 1mil från TT http://www.hotel-halland.se/

    Jag har hört ett det ska finnas ett relativt nytt om än spartanskt ställe inte så långt ifrån TT. Tror det heter något i stil med Penionat Bourgelin… Men ägaren ska visst vara ganska bitsk så jag vet i hundan om man vågar ta in där

  • jester

    Medlem
    25 september, 2009 vid 20:49
    Teamrider;578672 wrote:
    Jag har hört ett det ska finnas ett relativt nytt om än spartanskt ställe inte så långt ifrån TT. Tror det heter något i stil med Penionat Bourgelin… Men ägaren ska visst vara ganska bitsk så jag vet i hundan om man vågar ta in där

    Det senaste jag hörde så är pensionatet lite dragigt just nu.. Dock är det nog hyfsat om du vill sova med hästarna… 🙂

  • p-malmkvist

    Medlem
    26 september, 2009 vid 13:06

    Jo ett litet förslag inför tävlingen:wink:.. Välj Anders eller Surfan som verkställande styrelse för banans placering i TT.. Brassade själv på två stenar i Tors resp Fre varav en låg i mitten av viken, expert tips behövs för att vi ska slippa tvådelade brädor och kapade fenor..:cool2:

  • surfan

    Medlem
    26 september, 2009 vid 13:20

    Anders ska inte bestämma för han har nog pulveriserat ett 50tal fenor i år 😉

  • andersbq

    Medlem
    26 september, 2009 vid 13:49

    När man kör TT måste se på fenor som speedsurfingen motsvarighet till golfens greenfee. Det kostar en per gång, men det är det värt!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.