Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite SnöKite spots Skåne

  • SnöKite spots Skåne

    Publicerad av dansson på 27 december, 2010 vid 14:44

    Tja

    Tänkte testa snökite 🙂

    Någon som vet bra spots i skåne helst runt Helsingborg ?

    Mvh

    Dansson

    cedric svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • cedric

    Medlem
    30 december, 2010 vid 14:47

    Ingen som vet något bra fält runt Helsingborg? Jag har kört på ett fält lite utanför väla men snön hade blåst bort och man gick genom i svängarna. Det borde finnas något fält där snön samlats och packats lite av vinden. Skriver här om jag hittar något!

  • nilsgustaf

    Medlem
    1 januari, 2011 vid 09:18

    Jag har sett en del lämpliga fält här i Jonstorp, det är väl 1,5 mil utanför. Jag skall ut och försöka hitta en spot nu, i värsta fall får jag väl köra på vattnet, jag har torrdräkten packad.

    Någon mer som skall köra i västra Skåne idag (snö/vatten)?

    nollsjutre-7878785

  • hbgkitare

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 08:42

    Jag körde förra veckan på Höganäs flygfält och det var perfekt! Efter tövädret i nyårshelgen blev det inte åkbart längre där fast om det nu skall snöa i veckan så kan det funka igen. Man kan inte bara sticka dit och köra utan måste ringa och få det godkännt först så att de inte har flygningar där samtidigt (de plogar banorna ibland). Har telefonnummret hemma och kan lägga ut det här ifall någon är sugen på att kita där.

  • hbgkitare

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 08:44

    Blir snökite på flygfältet i Höganäs idag vid 11!

  • cedric

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 21:10

    Jag såg inte ditt inlägg innan det var för sent och nu är jag inte längre i hbg men jag tar gärna numret ifall det skulle bli fler tillfällen!
    Det måste ha blivit en riktigt bra session om ni hann köra innan snön blev tung av värmen och vinden avtog på eftermiddagen?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite SnöKite spots Skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.