Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkitebräda vs. Snowboard

  • kicken

    Medlem
    19 november, 2008 vid 15:00
    ohlen;516935 wrote:
    synd bara att dom har blitt bannade fråb flera skidorter och förmodligen bara får säljas under disken till 18+ 😛

    Whaat? nee fy fan va low ! så nu måste man be gamla gubbar köpa ut brädor åxå? …… wtf is happening with the society? xD hahha

  • kicken

    Medlem
    19 november, 2008 vid 15:10
    Haze;516936 wrote:
    Jag körde för första gången i söndags. Körde med dessa bindningar: http://www.k2snowboarding.com/product/cinch_cts då jag körde sönder två par APO förra året. Dessa är betydligt kraftigare känns det som. Nu lekte jag inte så mycket iofs då det bara var 5 cm snö här nere i byn. Men till helgen skall de hård prövas. Jag har kört på min vanliga Twin-tip förra året. Den funkar kanon som allround bräda. Sen instämmer jag med Nic att en snowkitebräda inte hör hemma på is/hård snö. inge kul alls där.

    Sjukt snygga bindings, gillar färgen! :O Gick 2 APO bindingar sönder för dig? så de låter inte direct ngt att rekomendera. vad tror du om typ Snowkite-bindningarna som finns ute på marknaden ex Cabrinhas? Brädvalet verkar ganska klart : ingen snowkitebräda.

  • ohlen

    Medlem
    19 november, 2008 vid 17:12
    Kicken;516971 wrote:
    Whaat? nee fy fan va low ! så nu måste man be gamla gubbar köpa ut brädor åxå? …… wtf is happening with the society? xD hahha

    haha jupps, burton hade fått klagomål för att en av deras åkare hade tävlat med den. han blev även förbjuden att tävla om han inte bytte bräda:P

  • kicken

    Medlem
    19 november, 2008 vid 18:33
    ohlen;516993 wrote:
    haha jupps, burton hade fått klagomål för att en av deras åkare hade tävlat med den. han blev även förbjuden att tävla om han inte bytte bräda:P

    Fuck’n eyy mate…

  • yann

    Medlem
    19 november, 2008 vid 19:27

    Ska du ha en bräda till både kite och vanligt så leta efter som ändå liknar en lite en snowkitebräda. Det vill säga lite bredare, lite mindre sidskärning (10m eller mer), twintip och twintip flex. Finns en del twintips med directional flex så lura dig inte på det. Vet att Burton hade någon modell förra året som verkade som klippt och skuren.

    Mina APO-bindningar har hållt fint iaf och de har ju fördelen att även spänna som vanliga bindningar som är bäst i lite pudrigare förhållande.

  • nic

    Medlem
    20 november, 2008 vid 10:54
    Kicken;516973 wrote:
    Sjukt snygga bindings, gillar färgen! :O Gick 2 APO bindingar sönder för dig? så de låter inte direct ngt att rekomendera. vad tror du om typ Snowkite-bindningarna som finns ute på marknaden ex Cabrinhas? Brädvalet verkar ganska klart : ingen snowkitebräda.

    Cabrinha å Flow ingår i samma koncern så Cabrinhas snöbräda+bndning är Flow fast rebrandat.
    Flow funkar jättebra för kite (om man jämför med vanliga bindningar) men APO är lite bättre allround. Cabrinhas bräda är en ok twintip men ingen specifik kitebräda. Har man lite stora fötter kan den vara lite smal och den har vanlig midjeradie. (De kan ha ändrat årets modell iofs men tror nte det.)
    Men som jag sa innan, allt funkar.

    nic

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkitebräda vs. Snowboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.