Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sökes 80-talsbild av Mistralsegel

  • Sökes 80-talsbild av Mistralsegel

    Publicerad av vinta_kestrel på 17 juni, 2009 vid 05:27

    Tjo!

    Det fanns en period när Mistral körde med lila, rosa etc. segel med en “skuggning” mellan våderna, så att seglena såg tonade ut. Har för mig de t.ex. var helt lila men då med svarta tonade fält mellan våderna.

    Någon som har ett sånt foto, gärna med rosa segel på, alt lila.

    Alternativt om ni har en bild på nåt schysst 80-talssegel som Robby körde med. Men helst det skuggade/tonade.
    Har letat som en tok på nätet men söker väl på fel ord….

    /Niclas

    booman svarade 14 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 06:55

    Är det typ de här du menar?

    http://www.club-mistral.com/en/news/43

    History2.jpg

    Tyvärr funkade inte den här länken längre, där fanns mycket godis förut…

    http://www.mistral.com/windsurfing/index_start_historyex.htm, testade även wayback (arkiv) funktionen, men inga bilder kom upp.

  • mexi_

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 06:59

    Ska kolla hemma i mina album, jag körde med just såna segel på det glada 80…

  • electric

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:24
    Vinta_Kestrel;553730 wrote:
    Tjo!

    Någon som har ett sånt foto, gärna med rosa segel på, alt lila.

    Alternativt om ni har en bild på nåt schysst 80-talssegel som Robby körde med. Men helst det skuggade/tonade.
    /Niclas

    Rosa? OK, här ett klipp från i vintras med min kompis på Winterboard med ett sånt (dock inte tonat). Sååå vackert … 🙂 :
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=5QoTkrV1FoM”]YouTube – Winterboard pÃ¥ MÃ¥snaren, Södertälje[/ame]
    Jag har foton också om du är intresserad …

    Och så här jag själv med ett vit-blå-gulrandigt 80-tals(eller 70-tals?)-segel:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=HhVRPOIHvV4&feature=channel_page”]YouTube – Winterboard 090331[/ame]

    /Lars

  • vinta_kestrel

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:57

    Tack Masse, precis de jag var ute efter!
    Mexi – du behöver inte kolla igenom efter bild för ovanstående räcker
    Electric – tack men det var Masses variant jag var på jakt efter.

  • ola-h

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 18:02

    Nytt superfreak på gång?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 18:15

    🙂 Var det så uppenbart Ola?
    Så lite vindsurfa som det blivit för mig senaste året så tackar jag gud(?) att jag har SUP’en. Så varför inte gå hela vägen och segla sup’en med ett segel i tidig 80-talslook. Ska se om Glenn kan ordna de där toningarna. rosa/rött blir det nog. Tjejigt bubbelgumsaktigt.
    Det stod mellan ett sånt, ett rosa smack eller ett FirePower. Men jag älskar hur lätta SF och SF/UL är… jag _tror_ jag pallar att försaka bottendrag för den känslan. Det var så länge sen jag seglade ett segel i motsvarande storlek (4.0-5.3) med bottendrag a’la Smack. Typ 2004… Fegar nästan att skaffa ett bara för att jag ska bli besviken.

  • mountainfarm

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 14:15

    Fallet är iofs redan löst men kunde inte låta bli att rota runt lite.
    En stund i memorylane är ju aldrig fel…

  • gustavl

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 14:44

    Ruggigt fränt segel på bilden längst ner till höger. Ger det någon effekt framåt eller bara uppåt? 🙂

  • booman

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 08:44
    GustavL;554091 wrote:
    Ruggigt fränt segel på bilden längst ner till höger. Ger det någon effekt framåt eller bara uppåt? 🙂

    Ha ha! Ett sånt skulle man ha…:shocked:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sökes 80-talsbild av Mistralsegel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.