Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

  • senomar

    Medlem
    8 april, 2010 vid 14:40

    Tim, jag har rätt bra koll på ställena där, men de borde ju finnas listade i nån spotguide. Du kan P.M:a mig om du vill ha detaljinfo. Det kan bli segling i “världsklass” på norra öland, problemet är bara det att ställena kräver MYCKET vind för att bli riktigt bra. Det kan bli sinnessjuka 4.0 brisar i Bödabukten också men även de tillfällena inträffar ju en gång om året typ. Det ställe som flest surfar på är Byrum på och det har varit samma gubbar de senaste 20 åren känns det som.

  • speedkenta

    Medlem
    8 april, 2010 vid 16:39
    surfen;604854 wrote:
    Ååå, Tackar för upplysningen, allt är klart i garaget med alla prylarna på plats. Lite mera värme i luften och vind från SV upp mot Ost så bär det iväg. Tjohooo

    Gillar du vågor är området kring trollskogen och Ängjärnsudden av kanonklass
    Om du har tillgång till filmen Home and away (paradise) så är mycket inspelat där
    Där vid allt på nord blir det elitklass på vågorna och sideshore
    Där har vi lokals seglat i alla år
    Där kan bli en hel del seglare om det går på

  • tim-eriksson

    Medlem
    8 april, 2010 vid 17:07
    senomar;605319 wrote:
    Tim, jag har rätt bra koll på ställena där, men de borde ju finnas listade i nån spotguide. Du kan P.M:a mig om du vill ha detaljinfo. Det kan bli segling i “världsklass” på norra öland, problemet är bara det att ställena kräver MYCKET vind för att bli riktigt bra. Det kan bli sinnessjuka 4.0 brisar i Bödabukten också men även de tillfällena inträffar ju en gång om året typ. Det ställe som flest surfar på är Byrum på och det har varit samma gubbar de senaste 20 åren känns det som.

    Låter bra ! Hör av mig lite närmare sommaren eventuellt 🙂

    Krånglar lite med böda jobbet… Nu vill de att tjejen ska jobba café på dagtid och jag restaurang kvällstid… Så vi kommer inte se varandra på hela sommaren då vi jobbar olika tider. Fan.

    Får se hur vi gör nu, måste lämna besked imorgon… Ekerum killen är utomlands och svarar inte på mail eller sms längre så det känns inte så stabilt…

  • surfen

    Medlem
    8 april, 2010 vid 22:39
    Tim.Eriksson;605353 wrote:
    Låter bra ! Hör av mig lite närmare sommaren eventuellt 🙂

    Krånglar lite med böda jobbet… Nu vill de att tjejen ska jobba café på dagtid och jag restaurang kvällstid… Så vi kommer inte se varandra på hela sommaren då vi jobbar olika tider. Fan.

    Får se hur vi gör nu, måste lämna besked imorgon… Ekerum killen är utomlands och svarar inte på mail eller sms längre så det känns inte så stabilt…

    Det är ju KANON Tim, då kan du surfa på dagarna utan gnäll och tjafs. Hon jobbar ju ändå……;=) jag skulle inte klaga…

  • imported_macts

    Medlem
    9 april, 2010 vid 08:16
    surfen;605425 wrote:
    Det är ju KANON Tim, då kan du surfa på dagarna utan gnäll och tjafs. Hon jobbar ju ändå……;=) jag skulle inte klaga…

    Jag är böjd att hålla med här….låter ju som ett kanonarrangemang!

  • blueride

    Medlem
    9 april, 2010 vid 09:08
    Tim.Eriksson;604440 wrote:
    Nu är vi lite negativa här..

    Vi tackade jag till Böda Sand, vi ska faktiskt jobba heltid hela sommaren så prioriterat med ett bra jobb och vi vet att vi får det via böda.

    Surfet får komma lite i andra hand och vi kommer vara lediga 2 dagar i veckan, så då kan vi komma ner till haga park 🙂

    Tack för alla tips och kommentarer !

    Du lär inte bli besviken tror jag.

    Norra öland är kanon och med dom förutsättningarna att ni skall börja jobba em varje dag tycker jag faktiskt det låter som helt rätt val. Du får hyfsat ofta morgonbris på norra öland som brukar leverera helt ok ett par timmar.
    Södra öland är oxå grymmebra. Hela ön rockar surfmässigt men man skall absoult inte vara rädd för att köra en bit för och kunna plocka russinen ur kakan.
    /marcus

  • surfslusken

    Medlem
    9 april, 2010 vid 09:10
    surfen;605425 wrote:
    Det är ju KANON Tim, då kan du surfa på dagarna utan gnäll och tjafs. Hon jobbar ju ändå……;=) jag skulle inte klaga…
    MacTS;605454 wrote:
    Jag är böjd att hålla med här….låter ju som ett kanonarrangemang!

    Tror han e för ung o nykär för o ha kommit till den insikten än.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.