Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söndag och måndags surf i norrort

  • söndag och måndags surf i norrort

    Publicerad av alarenset på 2 oktober, 2010 vid 05:35

    kan det bli en liten tur på trälhavet imorgon söndag? jag kör både söndag och måndag om prognosen står sig, måste få testa min nya torrdräkt.

    boman svarade 13 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • oscarlj

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 22:15

    Jag funderar lite pá dalarö men osäker på om det inte funkar på rak syd? Var ska folk åka?

  • robin

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 23:43

    Det blir nog Näsby park för mig någonstans runt lunch.

  • swe-496

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 06:16

    För mig blir det Björkviks Brygga ute på Ingarö

  • maca

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 07:25

    Dalarö funkar kanonbra på ren S men det kan läa en del första biten vid askfatet. Brukar inte vara några problem om man har lite “plusvolym” i brädan.
    Alt. är att gå i vid sweizerbadet, men då får man kryssa ut ist.

    S 9-14 hela dan enlig klart.se / timme för timme och ökande till kvällen.

    Får se om jag hinner efter vinterlyftet av segelbåten.

  • jocla

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 11:13

    Det ser ut att vara lite ost i syden, då skulle i all fall inte jag välja dalarö, istället t.ex Björkvik som sagts tidigare.

    Tror att jag själv hoppar i dag faktiskt och gör några timmar jobb istället. Morgondagen ser riktigt bra ut och kan man komma iväg efter lunch är det ingen nackdel…

  • alarenset

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 06:28

    jag kör på trälhavet hela dan.

  • kesoone

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 10:16

    Vi kör 3-4st i kapellskär i eftermiddag (måndag).

  • stoorfaen

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 18:11

    Helvete vad Cape-L gick av!!!!!!!!!!!!!! Jag är så nöjd med allt just nu!

  • maca

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 18:42

    Björkvik “gick också av” (i dubbel bemärkelse) för oss som fick loss eftermiddan från jobbet. Vinden ökade stadigt (även om det var byigt) och det seglades allt mellan 5.9 och 4.5. Själv avslutade jag med 5.3 och freewave 86 då jag var för trött att rigga 4.7.

    Har aldrig stött på något så stort och choppigt, på gränsen till brytande vågor, men ändå total kaos… Inne vid stranden, särskilt borta bakom “pointen” mellan lilla- och stora sandarna, bröt faktiskt en liten våg riktigt fint. Lite osäker på djup och sten mm, så det blev bara 1 backside sväng innan man chickade ur (nära land).

    Faktum är att en RDM-mast av välkänt märke gick av för en kille i vågorna vid brygg-stranden.

    Trots allt stök så var det en underbar em i nästan sommarvärme!

    MEN, borde inte kärringviken fungera bättre på hård SSO?

  • grrrr

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 19:28
    Quote:
    Inne vid stranden, särskilt borta bakom “pointen” mellan lilla- och stora sandarna, bröt faktiskt en liten våg riktigt fint. Lite osäker på djup och sten mm, så det blev bara 1 backside sväng innan man chickade ur (nära land).

    Sandbotten, inga sten, ~1,5m djup.

    Det finns en sandbank mitt i lilla sandens vik, där bryter det också. Om det blir riktigt stort blir det lite vågor på stora sands östra del.

  • jocla

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 20:00

    Riktigt kul vid björkvik idag, men jävlar vad man är mör nu, inte mycket smörsegling att vila på mellan monsterchoppen…

    Ännu en bra dag på kontoret, det var ett bra byte att jobba några timmar igår för att komma iväg i tid idag.

  • kesoone

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 21:04

    Grymt tryck i Kapellskär, minsta 4.8 segel var för stort 130L bräda grymt stor :D. Bra gipp-träning att slöra i den vinden. Tyvärr satt inte en enda gipp även om enstaka var nära. Riktigt gropigt och varierande höj på choppet. Riktigt mör, helt klart.
    Och ti, on, to, ser ut att bjuda på samma tryck 😛

    Tack för fantastisk leverans idag kapellskär och inte minst vännerna!

  • zurfman

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 21:20

    Samtidigt som Kapellskär levererade ovanstående var det något för knapp vind för 6,1 o 115 liter i Trälhavet… orkade ej byta till 7,2, hade varit bättre.

    Första 1,5 timmen (ca 13.30-15.00) var det nog det bästa jag sett Österskär leverera, litet synd på ett sätt att jag gick på små-grejor (130 liter o 7,2 hade varit grymt idag).
    Sydosten var jämn o fin fram till ca 15, sen blev det väldigt byigt.
    Men jag fick mina fetaste hopp hittills på chop, varav en framåt-loop (glömde ta med brädan bara, fötterna åkte nog ur stropparna ca 1 meter upp i luften)

  • stefanlindmark

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 21:23

    Det surfades på Trälhavet idag också. Fick syn på Zurfmans bil på parkeringen vid ångbåtsbryggan så jag knäppte några bilder ut genom rutan innan jag åkte hem och lagade middag. Min blåmörade tå från Sardinienresan gillade inte att kuska formula igår så den måste nog få vila lite från surf en stund.

    Ö-tussarna i bakgrunden på första två bilderna är Trälhavsgrunden.

    DSCF8592_usm2_50_crop.jpg
    DSCF8596_usm2_50.jpg
    DSCF8601_usm2_50.jpg
    DSCF8591_usm2_50_crop.jpg

  • kesoone

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 21:09

    Kul! Det syns att det blåser på bra på trälhavet.

    Stoorfaen fångades på bild in action, tyvärr utan tele 🙁

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söndag och måndags surf i norrort

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.