• swe-31

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 12:11

    Ser kanon ut, någon som kan fota lite från land en dag som det är lågvatten vore super nice.

    Är det enstaka stenar eller större samlingar som går att markera ut ?

    Jag är på när det blir lite varmare.

  • klang

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 13:17

    @Axxelerator 441848 wrote:

    Vårexpedition vid första bästa nordväst, ok???

    Jag hänger gärna med när det skall utforskas… om någon brukar kolla på FRV/DMI och kollar vattennivåer får ni gärna hojta till när det är lågvatten, typ -40cm och vidare.

  • imported_macts

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 13:41

    Måste bara säåga att shit vilka bra potentiella spots ni har nere i Skåne…mycket åkermark. Här uppe i Norrland är det bara en massa träd så frånlandsvindar är ingen höjdare här….

  • getwet

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 15:39

    Jag håller på och fyller i en blankett med ny mantalsskrivningsadress till Skåne, men hittar inget postnummer. Någon som kan ge mig ett lämpligt nummer?:wink:

  • jester

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 15:54

    666 66

  • marden

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 16:12

    @MacTS 441865 wrote:

    Måste bara säåga att shit vilka bra potentiella spots ni har nere i Skåne…mycket åkermark. Här uppe i Norrland är det bara en massa träd så frånlandsvindar är ingen höjdare här….

    säger det samma helt platt o knappt ett träd, när jag glider runt på enrio över er kust ser du ju ut att gå bra på många ställen
    gled över malmö o såg denna vad det ser ut ´som miljövänliga basäng lite kort kanske men strecket ser ut att bli ca 1000m, har ni spanat in den nått?

  • axxelerator

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 18:23

    @MacTS 441865 wrote:

    Måste bara säåga att shit vilka bra potentiella spots ni har nere i Skåne…mycket åkermark. Här uppe i Norrland är det bara en massa träd så frånlandsvindar är ingen höjdare här….

    …och visst är det extra irriterande om jag säger att jag bor bara några kilometer bort och ändå inte har provat det här stället än 🙂 Tänk om det nu visar sig vara så bra som vi tror, och tänk sen att bo bara några kilometer bort, hehe :laugh:

  • axxelerator

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 18:26

    @Mården 441893 wrote:

    säger det samma helt platt o knappt ett träd, när jag glider runt på enrio över er kust ser du ju ut att gå bra på många ställen
    gled över malmö o såg denna vad det ser ut ´som miljövänliga basäng lite kort kanske men strecket ser ut att bli ca 1000m, har ni spanat in den nått?

    Jag letade mig dit en gång. Långt ut i hamnormådet i Malmö, mycket mycket skumma kvarter. Kom utan bräda och det var nog tur det för annars hade jag nog blivit rånad 😉
    Den här poolen ser grymt bra ut på karta, men i själva verket är vallen runt hög och själva poolen är dumpningsplats för schaktmassor från bygget av Citytunneln tror jag. Starkt bevakat med grindar och larm och minst sagt ogästvänligt… Och som sagt troligen erbjuder tyvärr stället inte någon vidare speedpotential – trots allt!

  • axxelerator

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 18:32

    @SWE-31 441849 wrote:

    Ser kanon ut, någon som kan fota lite från land en dag som det är lågvatten vore super nice.

    Är det enstaka stenar eller större samlingar som går att markera ut ?

    Jag är på när det blir lite varmare.

    Ska försöka plåta nästa NV vid bra väder.
    Jag har cruisat där en gång med åttakvadrat och 150 liter och noterade då att det dels är RUSKIGT platt (vi pratar curlinghall) och dels att det är mestadels fin sand- eller grusbotten. Och att stenar finns där men det är enstaka och inte större samlingar, som det faktiskt är uppe utanför Vikhögs hamn.
    Men jag lyckades träffa en av stenarna som låg i ytläge där så därmed kan man väl säga att det här speedstället har tagit sin första fena i betalning…

  • klang

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 07:57

    @Axxelerator 441925 wrote:

    Jag letade mig dit en gång. Långt ut i hamnormådet i Malmö, mycket mycket skumma kvarter. Kom utan bräda och det var nog tur det för annars hade jag nog blivit rånad 😉
    Den här poolen ser grymt bra ut på karta, men i själva verket är vallen runt hög och själva poolen är dumpningsplats för schaktmassor från bygget av Citytunneln tror jag. Starkt bevakat med grindar och larm och minst sagt ogästvänligt… Och som sagt troligen erbjuder tyvärr stället inte någon vidare speedpotential – trots allt!

    Satt häromdagen och funderade också på den där basängen. Patrik, är det så att man inte alls kommer åt basängen för att det är stängt med grindar? Om det är ett skumt ställe tar vi bara med oss Jester, han ser farlig ut i sina solbriller.

  • jester

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 08:51

    Klang: jag glömde mina solbrillor i min gamla bil när jag köpte ny häromveckan… Så jag kommer bara se snäll ut i framtiden… 😀

  • tobhed

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 09:32
    Jester;442022 wrote:
    Klang: jag glömde mina solbrillor i min gamla bil när jag köpte ny häromveckan… Så jag kommer bara se snäll ut i framtiden… 😀

    Har du vunnit på Lotto Jesper? Ny lägenhet, nya segel, ny bräda, ny bil. Vilka ouppklarade bankrån finns det i GBG trakten…?

  • jester

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 09:39

    du glömde nya fenor oxå… 😀

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 februari, 2008 vid 11:05

    @tobhed 442035 wrote:

    Har du vunnit på Lotto Jesper? Ny lägenhet, nya segel, ny bräda, ny bil. Vilka ouppklarade bankrån finns det i GBG trakten…?

    Vi undrar alla vad som fanns i de där rekommenderade breven. Nu vet vi i alla fall en som vet…

  • jester

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 13:42

    Nog för att min nya bil är liten, men inte får den plats i ett rekommenderat brev… 😀

Sida 4 av 9

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.