Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots över ÅLAND

  • Spots över ÅLAND

    Publicerad av sumo på 11 september, 2006 vid 16:43

    Skulle behöva en karta med spotsen utprickade.Marcus Björke hadde inte du gjort en guid över åland på någon hemsida du har?

    mvh / Tomas

    anders_hoffman svarade 17 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • zorin

    Medlem
    11 september, 2006 vid 18:15
  • xhib

    Medlem
    11 september, 2006 vid 18:17

    Spotguiden:
    http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html

    Jag var på Åland i helgen. Blåste ca 5.0 NV. Var först uppe och tittade vid Getaön, men där var det lite väl mycket klippor och stenar. Verkade dessutom väldigt svårt att ta sig ut på NV. Vet i och för sig inte om vi var på helt rätt ställe.

    Efter mycket felkörande hittade vi slutligen till Lumparn. Långgrund sandstrand. Inte speciellt stora vågor.
    Vägbeskrivning till Lumparn: Kör väg 3 österut. Sväng vänster in på 1:a grusvägen efter vägskylt mot Bistorp. Kör förbi ett hus vid en skylt med varning för barn. Sväng 1:a vänster därefter så kommer man ner till stranden.

    Vi försökte även ta oss ner till Brokvik. Tog tyvärr vägen från Gottby dit men den slutade vid en bom så då gav vi upp.

    Skaffa en bra karta för att hitta till spotsen.

  • hangloose

    Medlem
    12 september, 2006 vid 06:25

    Var också på Åland några gånger förra året. Mkt vindsäkrare än Sthlms skärgård, billigt m färjan och ända skapligt nära. Vi var vid Getaön o Grynnan. För att komma till Getaön tar du av vid Höckböle. Sen blir det till att leta bland vägarna. Grynnan var inte heller lätt att hitta. Kör fr Eckerö mot Östanträsk o ta av till höger strax efteråt + leta dig neråt. Om du har Tomtom kan jag kanske skicka en fil med spotsen inprickade

  • hansb

    Medlem
    18 september, 2006 vid 11:59

    Tack för info folks!
    Jag har precis börjat intressera mig för Åland -de e som sagt nära, billgit att åka till och verkar va mkt vindsäkrare!

  • sode

    Medlem
    18 september, 2006 vid 19:04
    HansB wrote:
    Tack för info folks!
    Jag har precis börjat intressera mig för Åland -de e som sagt nära, billgit att åka till och verkar va mkt vindsäkrare!

    …åsså de j-kligt trevliga surfarna också… 😉

  • anders_hoffman

    Medlem
    18 september, 2006 vid 20:01

    Mm på onsdag bär det av! Torsdagen ser lovande ut med sjyst SV-V vind.. Ni som kan Åland ordentligt, vilken riktning är optimal för Grynnan, har för mig att det är rakt sydligt, eller kan det funka på SV-V också?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots över ÅLAND

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.