Senaste nytt Forums Vågsurfing Spots runt umeå?

  • Spots runt umeå?

    Publicerad av simma_lugnt på 31 augusti, 2009 vid 19:32

    Vad finns det för spots runt umeå?
    Ska köpa ny dräkt, hur tjock bör den vara här uppe?
    Har en rrd hybrid 7,0, funderar på att köpa en till eller byta ut den, är fish eller longboard att föredra?

    lajvarn svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • calle_b

    Medlem
    1 september, 2009 vid 07:19

    Lillskärsudden (Sörmjöle havsbad) har vågor en bit ut. Själva viken/stranden består av sand till 100%,och är otroligt långgrunt (alltså sällan bra vågsurfvågor) men, mellan öarna (ca 400 m ut??) finns ett stenrev som nästan alltid ger ok vågor.

    Nu är det ju så att jag inte vågsurfar. Jag håller mig till vågsegling för att jag inte orkar paddla, typ, och det gör ju att våra våg-standarder är lite olika. MEN, Lillskärsudden kan faktiskt ge hyggliga bryt, så även Laxviken och fler stränder i närheten. Alla dessa ger godkända vågor på SO-SV, S – optimalt.

    Men blåser det syd tycker jag du ska kosta på dig 40-45 minuter i bilen och åka till Salusand. Magiskt. Sandstrand som djupnar fort= ett Torö Stenstrand fast utan sten. Typ.

    Fridens!

  • lajvarn

    Medlem
    1 september, 2009 vid 07:38
    Calle_B;572009 wrote:
    Lillskärsudden (Sörmjöle havsbad) har vågor en bit ut. Själva viken/stranden består av sand till 100%,och är otroligt långgrunt (alltså sällan bra vågsurfvågor) men, mellan öarna (ca 400 m ut??) finns ett stenrev som nästan alltid ger ok vågor.

    Nu är det ju så att jag inte vågsurfar. Jag håller mig till vågsegling för att jag inte orkar paddla, typ, och det gör ju att våra våg-standarder är lite olika. MEN, Lillskärsudden kan faktiskt ge hyggliga bryt, så även Laxviken och fler stränder i närheten. Alla dessa ger godkända vågor på SO-SV, S – optimalt.

    Men blåser det syd tycker jag du ska kosta på dig 40-45 minuter i bilen och åka till Salusand. Magiskt. Sandstrand som djupnar fort= ett Torö Stenstrand fast utan sten. Typ.

    Fridens!

    windgurun snackar om 8-9 sekundmeter sydligt imorn (onsdag). Räcker det till nå vågor?
    Tänkte framförall Salusand.

  • calle_b

    Medlem
    2 september, 2009 vid 19:58

    sorry att jag inte svarat, glömde bort! Fick du något surfat? Idag har det ju blåst apa, men jag missade det pga ensamhet. (sticker aldrig, mycket sällan ut själv) Imorrn ser det lite klenare ut (torsdag) men Fredag, ja fredag ser ju helt galen ut, och jag kommer vara på Lillis från 9-10 snåret.

    Fridens!

  • lajvarn

    Medlem
    3 september, 2009 vid 21:06
    Calle_B;572612 wrote:
    sorry att jag inte svarat, glömde bort! Fick du något surfat? Idag har det ju blåst apa, men jag missade det pga ensamhet. (sticker aldrig, mycket sällan ut själv) Imorrn ser det lite klenare ut (torsdag) men Fredag, ja fredag ser ju helt galen ut, och jag kommer vara på Lillis från 9-10 snåret.

    Fridens!

    Onsdagen på Salusand var grym! Trodde inte sådana vågor fanns i sverige! Precis som Kuta Beach Bali, fast kallare. När vi var som flest räknade vi till 13 surfare.

    På lördag morgon/förmiddag blir det Salusand igen!

  • calle_b

    Medlem
    5 september, 2009 vid 07:18

    Kul skit, själv fick jag tokspö på Lillis i 10 miljarder m/s. 🙂

  • lajvarn

    Medlem
    5 september, 2009 vid 13:46
    Calle_B;573423 wrote:
    Kul skit, själv fick jag tokspö på Lillis i 10 miljarder m/s. 🙂

    ajdå.. fast bättre det än att stå och guppa.. Salusand fortsätter att leverera!!

  • calle_b

    Medlem
    5 september, 2009 vid 20:13

    o TV4vädret bubblar domedagsprofesior inför onsdag. Död o elände, årets första höststorm är förmodligen på ingående.
    (jeeeeeeeeeessssssssss)

  • lajvarn

    Medlem
    6 september, 2009 vid 10:27
    Calle_B;573607 wrote:
    o TV4vädret bubblar domedagsprofesior inför onsdag. Död o elände, årets första höststorm är förmodligen på ingående.
    (jeeeeeeeeeessssssssss)

    Det gillar vi! Siktar också på onsdagen.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Spots runt umeå?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.