Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sri Lanka med en 2-åring?

  • Sri Lanka med en 2-åring?

    Publicerad av enlight på 5 september, 2013 vid 16:55

    Hej,
    Jag och tjejen sitter och funderar på en resa under januari.
    Vi kommer ha med oss vår 2-årige son och undrar om någon varit där och kan ge lite tips.
    Är det lämpligt att åka dit med en 2-åring?
    Hur funkar det med transportmedel?
    Jag gissar att det inte är aktuellt att hyra bil med tanke på trafiken (smått kaotisk!?!?!?)
    Hur är det med mat m.m.?

    Tacksam för råd alternativt tips på andra bra, ej för dyra, resmål under januari.

    jlaser svarade 10 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • hank-powder

    Medlem
    6 september, 2013 vid 19:08

    Vi var där med våra 3 åringar i julas. Gick utmärkt. Trafiken är kaotisk. 100 km tar 2,5 timma utan problrm, ibland mer. Stalltipset är att ta landets enda betalmotorväg ner till Hikkaduwa. Då når du kvalite snabbt.. Strändenrna runt (50 km radie) Colombo är inga höjdare. Se till att lämna Colombo 🙂

  • jlaser

    Medlem
    6 september, 2013 vid 19:09

    Hej, jag arbetade I Sri Lanka 4 månader -97, så det är ett tag sen men jag kan berätta hur det var då I alla fall…

    Vad gäller trafiken var det lämpligt att hyra både bil och förare, trafiken var inte lämplig att ge sig ut I själv (t.ex. att blinka vänster ute på en landsväg betydde inte svänga vänster utan här är jag krocka inte med mig).

    Maten var god, I bland riktigt bra. Ibland mycket stark och med stor risk för magsjuka.

    Vad gäller turistande/kulturellt så har jag nog inte varit på någon plats som kan mäta sig med Sri Lanka. Fornborgen Sigiriya, fornstaden Anuradhapura med flera är något som måste ses. Naturreservatet Yala och elefantparken, Udawalawe rekommenderas varmt.

    Med 2 åring? Kan ni lösa maten och stark sol, så ja.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sri Lanka med en 2-åring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.