Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

  • _frippe_

    Medlem
    19 november, 2004 vid 16:39

    Problemet är ju att du drar alla (färgade) över en kam. Om man skriver “jävla bruna tattarn” som du gjorde så inbegriper det ju även en chilenare vilket du själv tydligen är. Det var kanske inte din avsikt…

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    19 november, 2004 vid 16:48

    Men nej.
    Det är ju det jag inte gör, hur i kan folk ta de personligt?
    när det inte rör dem..(dem som tar åt sej borde ta åt sej)

    o jag ritkade det mot den..precis som han var, brun/färgad..
    so what?

    har inget med mej att göra..förklara så jag förstår så e du bussig.

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    19 november, 2004 vid 17:04

    ..Håll bara käften!
    du vet inte var du snackkar om.
    o jag orkar inte diskutera detta.

    jag tycker som jag gör o du tycker som du gör.

    KRAM.

  • naish

    Medlem
    19 november, 2004 vid 17:50

    Håller faktiskt med John lite…
    Håller med alla om att man inte ska dra en kam.
    Men jag har faktiskt lite underlägg om det jag skriver.
    Jag pryade på en advokatbyro i Malmö. Var på ca 20 mål på 2 veckor och d va inte en ända svensk som satt där asså.Bara folk som kommer från t.ex. Iran och dom länderna där nere.Sen är d klart att man har träffat folk som kommer från Iran som e skit duktiga.Duktiga i skolan och har toppen betyg.Men d e faktiskt så att det är mest folk från dom länderna som slår på oss ungdomar för dom tycker vi bär fel jacka, eller va det nu kan vara.Men sen kan man ju ha lite förståelse för dom också kanske… Här i Malmö har vi något som kallas Rosengård(tror alla vet var det är för place) Där har sverige satt alla Malmös invandrare.Det är klart att dom mår psykiskt dåligt över d! Och när dom får på stan ska dom spela tuffa… För dom tycker att vi svenskar tittar ner på dem.
    Så ok då bestämmde Vår skola att, va fan vi tar ner en klass och låter dom få vara med oss svenska skolelever. Vi va flera gånger med dom och bowlade och hade skit trevligt! Men så en dag så har några moppeder blivit stulna på vår skola var tror ni vi hittar dom?

    Säger INTE ATT ALLA är såhär med d värkas som det finns mer indvandrare som tar saker och slås och sånt skit än vad de finns invandrare som brukar allvar.

  • stewen

    Medlem
    19 november, 2004 vid 17:52

    Som vanligt i såna här frågor i Sverige är man rasist så fort man överreagerar och kanske slänger ur sig ej välvalt ord eller viftar med en svenskflagga för den delen….

    Jag håller med rambo till viss del även när vissa saker kanske slinker ur honom i ren frustrationen över denna saken…
    Men vem blir inte frustrerad…
    Såna fega kräk som det är på den filmen… Det är inte utan att man blir ordentligt förbannad och vill starta ett korståg.
    Sen vem det än är som gör det kvittar. Så jag kallar den fega jävlen gärna för svartskalle blatte osv osv. utan att dra alla över en kam…
    Det är bara skällsord…

  • nordgren

    Medlem
    19 november, 2004 vid 19:11

    Ja det är ju faktiskt bara att titta på dommar och folk i fängelsen. Det är ju helt klart folk med invandrarbakgrund som är överrepresentarade.
    Sen ska man ju så klart inte dra alla över en kam som redan sagts, men inte heller blunda för värkligheten.

    Sen varför det är så är väll en helt annan fråga. Men tyvärr är det ju iaf så.

    Personligen tycker jag att det skulle vara ovilkorlig utvisning om invandrare fälls för grövre brott. Ställer de inte upp på vårt samhälle så anser jag inte vi ska ställa upp för dem heller.

  • herodude

    Medlem
    19 november, 2004 vid 20:08

    ja, har också upplevt det, man ser det tydligt när man är ute på stan nån kväll vet inte hur många gånger nåra har muckat med mig och mina polare sökandes efter bråk.. men kan säga att det inte har varit en enda svensk… precis som innan ska man inte dra alla över en kant det finns många svenska som slåss och misshandlas, men tyvärr så är de underrepresenterade… jag har många utlänska polare…

    något som gärna glöms bort är att man kallar svenskarna rastister om man gör eller säger något ont om någon från ett annat land, men det var längesedan jag slutade räkna alla gånger jag blivit kallad jävla svenne och dylikt, det är faktsikt iaf här hos en del ett hat mot svenskar, men inte har jag heller hört någon blivit anklagad för att vara rasist…

    men iaf det är förjävligt hela saken att någon filmar när några misshandlar sen om det är svenskar, utlänningar eller marsmän skiter jag i….

  • hellgren

    Medlem
    19 november, 2004 vid 21:30

    Heh.. det finns så mycket att säga om det här.
    Men då skulle jag bara upprepa det rambo redan sagt. Det tråkiga är att folk tar han för rasist direkt och bara läser dom ord dom vill och sen börjar kommentera det.

    Snälla ni, för en lite vänligare atmosfär på konfen, kan vi inte börja läsa hela inlägg!

    Right on rambo! Jag håller med dig till fullo, jag tyker vi drar igång alcatraz igen och så sparkar vi ut varenda jugoslav, afrikan, bosnie, dansk, finsk, norsk och SVENNE som ställer till med mycket problem. Skiter i färg och smak, bort med dom bara!

    /Hellgren

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2004 vid 22:08

    Skeppet Sverige är på väg med full fart rätt upp på land!!!

    Det kommer krävas MYCKET HÅRDARE TAG för att få en kursändring i Sverige….om det ens är möjligt!
    Tror tyvärr detta vi ser nu bara är början på ett riktigt skitsamhälle.
    Så går det med 60? års nästan oavbrutet enpartistyre.

  • kele

    Medlem
    19 november, 2004 vid 23:26

    Halloj

    Detta inlägg verkar ju inte ha något med surf att göra längre och kanske egentligen inte borde fortgå utan stoppas, då denna konf bör handla om det vi älskar mest, nämligen vindsurfing, men jag kan inte hålla mig. Jag håller med Rambogubben till stor del, men han verkar ha skrivit i upprört tillstånd. (vilket jag kan förstå).
    Jag har inga problem med invandrare och känner flera, bla. arbetskamrater. No problems. Jag tycker också att vi skall hjälpa både på plats och i Sverige de som har det svårt och är utsatta av olika anledningar då Sverige är ett “rikt” land. MEN !!……flyttar man till Sverige pga. diverse omständigheter så får man anstränga sig för att anpassa sig till det samhälle,lagar och regler som gäller. Begår man grova brott som på filmen så borde det vara “no mercy” och utvisning som gäller. Sverige har nog av sina “egna” brottslingar och en minskande poliskår.
    Nu önskar jag bara att jag får en dag till med planing innan det blir fullständig vinter så jag får testa min nya begagnade bräda som jag bara har klämt på i garaget än så länge (HiFly free 259) Någon som vill åka ikapp ???

    Ajö…..Kele

  • jox

    Medlem
    20 november, 2004 vid 00:08

    “jag menar, lyssna bara på hur dem snackkar”

    “Svartskallen” säger:”ej mannen, ge mej din mobil..brossan, ey lään, jag knullar din mamma.vafan sa du om min mamma va, jag skall snitta dej…jag svääääär.”

    Rambo säger: “åt helvette med dem, släng ut dem jävla asen.Ni som skriver att dem e så trevliga o grejjer, vart bor ni? på landet? på nån ö-jävel?o dem nu e så trevliga, flytta till Hammarkullen, Bergsjön, fittja..till dem trevliga områdena…vilka e det som bor där? vilka e det som regerar där? e det en slump?? Jag väljer mina ord, o jag väljer vilka jag umgås med.. Men sluta snacka skit o försöka hitta nått att skriva.skit o skit, de e fakta min vän. O det var fan inte jag som startade tråden ditt jävla stolpskott!!!”

    För det första så reagerar jag över att du tycker att det är så jävla märkligt att folk drar dig för att vara rasist när du uttrycker dig som du gör… Sen hur invandraren pratar så har du fan inte mycket bättre språk själv måste jag säga. Förstår inte riktigt vad alla menar med att sverige kommer att skitsamhälle snart, vad ska ni göra åt saken? Är det så att vi ska ta in vissa invandrare som är smarta och uppför sig i samhället medan vissa ska lämnas ute? Då blir ju uppdelningen ännu större en vad den är idag och hur jävla jämnställt skulle det samhället vara på en skala? När ska ni fatta att de människorna inte har blivit så på grund av att dem kommer ifrån ett annat land, det männskliga värdet försämras väl ändå inte för att man är född i Pajala eller Stockholm? Att din jävla moped blev snodd beror väl mer på förtrycket mot sånna som dig själv. När det är så jävla svårt att få jobb som utläning i sverige just på grund utav att man kommer från ett annat land är en bidragande faktor till att man söker sig till områden där man känner sig mer hemma. Tänk dig själv hur det skulle vara för dig om Sverige plötsligt hamnade i krig och de flesta var tvugna att utvandra. Du blir själv missförstådd i det “nya landet” och blir ständigt smuttskastad, vad gör du själv? Du har ingen aning eftersom sverige ändå aldrig kommer att hamna i krig så du sitter säkert.

    Det som tyvärr håller på att hända i det svenska samhället är att smyg rassismen blir allt större och intensivare. jag menar lyssna på dig själv: “då kan dem likaväl stanna där dem hör hemma, på ZOO..” hoppas du skämtar när du skriver detta eller åtminstånde inte står för det.

    Puss på er!

    Detta är verkligheten 2005, välkommen till ett mer rassistiskt och ytligt Sverige.

    /Jocke, ostolt svensk på 16 vårar…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2004 vid 00:14

    Jag blev länkad till denna tråd av min surfande kompis. Han var upprörd över hur folk tänker. Själv surfar jag inte, jag bara hatar främlingsfientlighet osv.
    Tyvärr ser man sådan här inställning hos väldigt många svenskar, det gör mej ledsen.
    Om det nu är så att invandrare är överrepresenterade i fängelser (jag har för vana att inte tro blint på allt som skrivs i forum på internet), tänk på detta:
    Ditt hus blir bombat i ett krig. Du har en familj att försörja och skydda. Ni kan inte stanna kvar, du har kanske motsatt dej en diktator offentligt, nu vill han döda dej. Därför flyr ni.
    Efter flera månaders resande med allt ni har kvar i några resväskot kommer ni till sverige. “detta är ett bra land” tänker ni. “bra sjukvård” osv osv. Men, nu när ni är redo på att börja försöka leva liknande det ni gjorde i ert gamla land, får ni ett meddelande från Migrationsverket. Ni blir utvisade. Din dotter blir apatisk. Antingen händer detta eller så får ni om ni har tur stanna. “Great” tänker du. Du går på en kurs kallad Svenska för Invandrare. Men det är svårt att lära sej ett nytt språk när man är 45 år gammal.Sedan går du till arbetsförmedlingen och söker jobb som läkare. Tyvärr, eftersom du är invandrare får du inget jobb. Du får ta första bästa som dyker upp, för att ha råd till mat.
    När du och din familj går på stan vänder sej folk efter er och de tänker att din son slår och våldtar och att du slår din fru.
    När du vill utöva din religion blir du trakasserad. Folk säger saker som att du är “ett troll som ber till Allah”
    Om du skulle ha en korvvagn skulle den bli nerklottrad med rasistiska och nazistiska slagord dagen efter 11 september 2001, när nån idiot har hört att det var muslimer som anföll USA.Detta hände MacAssali i Södertälje. Han har aldrig ens kastat en korv mot en skyskrapa.

    Detta med att en del (tyvärr många) buntar ihop alla som inte kommer från Sverige till ett stort “pack” och säger att de spränger sej själva i luften, är så idiotiskt att jag inte ens kan tänka ut nåt att svara.

    Och du Rambo, jag hörde att nån snubbe kallad Pinochet höll på i Chile, det måste ju betyda att du vill störta sveriges regering och införa diktator med dej själv som envåldshärskare.

    Personligen tycket jag att uppdelningen av jorden i länder är absurd och att gränser inte gör annat än att sprida såna här jävla idéer som Rambo har. Men eftersom människor är och alltid kommer förbli trångsynta och ha lagkänsla kommer det alltid uppstå sprickor mellan folk. “Ond eller god beror på vad du bor och på vilken Gud du tror” som en vis man en gång (ironiskt) sade.

    Peace/Markus

  • diil

    Medlem
    20 november, 2004 vid 00:58

    “The only things that are infinite are the universe and the stupidity of man, and I’m not sure about the universe.”
    -Albert Einstein

    Mvh

    Daniel

    (som fortfarande tror på ett samhälle där alla kan vara med, oavsett bakgrund, hudfärg, eller actionfigur-smeknamn, bara de i behov av hjälp får den hjälp de behöver, de som bryter lagen straffas eller tillrättavisas enligt lagen, och de som ser på gör det de kan för att leda på rätt väg, må det vara att handgripligen ingripa i ett slagsmål eller le åt någon som behöver ett leende.)

  • kele

    Medlem
    20 november, 2004 vid 01:05

    Hej anonym.

    Jag vet inte varför du svarar på just min tråd, men jag buntar väl inte ihop alla som “ett pack”. Om man nu kommer ifrån krig och elände som många gör till vårat land så är väl det helt OK. MEN….jag säger igen…MEN om man begår grova brott så visar man ju ingen större respekt för sitt nya “hemland”. Jag vet inte, men jag förstår mig inte alltid på såna som dig anonym. Jag antar att du tycker att jag är en “rasist”, men jag tycker att varje land har sin kultur, religion och särprägel och vad är det för fel med att det är så.Ibland när man lyssnar på dem som har liknande åsikter som dig verkar det som om man alltid skall ha sin fulla rätt att göra vad som helst, när som helst, hur som helst.

    Nu känns det som om man har gett sig in i en politisk debatt. Här brukar vi ju annars dikutera fenstorlek. Nu går jag och lägger mig. Gonatt

    /Kele

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2004 vid 01:09

    jo, jag tycker vi diskuterar fenor o segel istället…mycket trevligare…
    N-som oxå säger gonatt

Sida 5 av 8

Diskussionen ‘Stark lokalism’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.