Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm imorn’…?

  • Sthlm imorn’…?

    Publicerad av nomad på 7 oktober, 2007 vid 14:59

    …Om man nu skulle köra ett “bekvämsurf” imorn’ på förmiddan å sen smita in till jobbet på eftermiddan. Vilken spot skulle ni välja på NV..? Sätra, Närlunda, Gjörväln, Lövsta, Fågelöudde eller Kyttinge på Lidingö…? Lite småsugen på att testa Närlunda; var exakt parkar man, riggar man, kliver i? Önskar er mycket vind..!

    /Nomad

    jocla svarade 16 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 15:35

    Kör formodligen Sandvikens brygga vid 14:00. En av Stockholms bästa spot vid NV om man gillar bra B&J!

  • nomad

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 15:41

    Oj, låter soft….väddö är ju riktigt bra skit men inte tillräckligt nära om man ska till kneget efter…. Men det funkar väl bara på ostliga vindar trodde jag men jag kan ha fel. Windguru säger ju NV..?

    /Nomad

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 16:33

    Jag menar Sandvikens brygga i mälaren strax norr om södertälje.

    Lat: N 59º 16′ 24.26″
    Long: E 17º 30′ 37.20″

    Är riktigt bra vid NV, kan bli riktigt bra hoppvågor med nice vinkel. Ska blåsa mest på eftermiddagen så det blir inget morgonsurf för min del.

  • sjogren

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 18:07

    jag funderar på att åka till torö.. har aldrig varit där så vore kul att testa stället.. för om jag har fattat rätt funkar NV på örudden. någon som vet?

  • electric

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 20:22

    @Goose 420427 wrote:

    Jag menar Sandvikens brygga i mälaren strax norr om södertälje.

    Lat: N 59º 16′ 24.26″
    Long: E 17º 30′ 37.20″

    Är riktigt bra vid NV, kan bli riktigt bra hoppvågor med nice vinkel. Ska blåsa mest på eftermiddagen så det blir inget morgonsurf för min del.

    Jag vill, jag vill, jag vill OCKSÅ köra där i morgon! Riktigt bra på NV! Men oturligt nog ska jag ta upp min båt då 🙁 . Fast upptagningsvagnen var paj idag – och med lite “tur” 🙂 (förlåt mig, båtklubben) så hinner den inte bli lagad. I så fall ses vi!!

  • fastforward

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 21:49

    Lite långt till sandvikens brygga för mig, funderar på Lövstabadet eller Närlunda om det verkar vrida mot V.

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 oktober, 2007 vid 14:01

    @Nomad 420412 wrote:

    …Om man nu skulle köra ett “bekvämsurf” imorn’ på förmiddan å sen smita in till jobbet på eftermiddan. Vilken spot skulle ni välja på NV..? Sätra, Närlunda, Gjörväln, Lövsta, Fågelöudde eller Kyttinge på Lidingö…? Lite småsugen på att testa Närlunda; var exakt parkar man, riggar man, kliver i? Önskar er mycket vind..!

    /Nomad

    Är det ngn som skall åka till Närlunda i eftermiddag.
    Funkar det på NV?

    Någon som vet?

    /Magnus

  • musmagneten

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 15:00

    Brukar inte Görväln funka bra på NV eller är det ren Nord som gäller där…?

  • surfmad

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 19:03

    Åkte till Sandvikens brygga vid 14 tiden. Lagom med 6.9. Trots skapligt väder körde man själv. Tyckte det mojnade lite runt 15 tiden. Premiärtur på detta spot, helt ok.

  • fastforward

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 19:30

    Körde Lövsta 14.30-18.00. Bra tryck i 8.3, ~7.5 skulle nog ha varit lagom egentligen. Mycket nöjd med dagen – 99% planing i förvånansvärt platt vatten och bra vinkel för Lövsta. Solen sken, varmt i vattnet men inga andra surfare tyvärr. Såg iofs ett röd-vitt severne en bit längre upp i vind men vet inte var han/hon körde ifrån.

    Jag skickade ett sms till surfnet men det verkar inte ha funkat, det var andra på raken. Ska höra med gifvars.

  • jocla

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 10:06

    Jag var på väg till lövstad, hade slutat tidigt från jobbet och allt. Problemet var bara att min sambo hade glömt bort att jag behövde bilen så det blev ingen solskenssurf för mig inte 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm imorn’…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.