• willyskipper

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:32

    Verkar ju som att det skall vrida ganska mycket om man vill surfa hela dagen. Känns som att man behöver gardera sig… Björkvik tror jag blir bra, funkar ju från syd till ost (aldrig testat på ost). Ligger det nord i vinden så blir det nog baggen för min del, tyvärr brukar det vara ganska byigt där, får se efter prognosen i morgon.

    Johan

  • boman

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:54

    @varfor 399286 wrote:

    Kapellskär låter intressant. Hur finner jag lättast vägbeskrivning?

    Mvh
    Mats

    E18 raka vägen mot Norrtälje innan Norrtälje håll höger mot Kapellskär och kör tills vägen tar slut sen ser du vart vi är.
    syns där.

    Mården du kan väl komma upp så kan vi jaga plattvatten tillsammans, Det går på ost att ligga bakom några grynnor och stenhällar på andra sidan farleden som ger platt vatten.
    mvh
    Boman

  • marden

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:02

    var lite inne på det
    men sist såg det ut att bli mest vind norrut o jag körde söderut nu ser det ut att bli bäst söderut så jag e lite tveksam att åka norrut
    va tror du om morgon kommer kapelskär gå av

  • budda

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:05

    Det där med bakom stenar o grynnor lät intressant.
    Jag kommer nog upp jag med..

  • boman

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:12

    @Mården 399340 wrote:

    var lite inne på det
    men sist såg det ut att bli mest vind norrut o jag körde söderut nu ser det ut att bli bäst söderut så jag e lite tveksam att åka norrut
    va tror du om morgon kommer kapelskär gå av

    nja jag vet inte hoppas på en hel dag med mycket vind, ost är bra där och det gör ju inget att det vrider mot sydost.
    Ser ju ut att bli som du säger med mer vin söderut men samtidigt så kanske man slipper regnet lite mer norrut det är alltid en chansning.
    Om inte så ses vi en annan gång.
    mvh
    Boman

  • boman

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:15

    @BUDDA 399341 wrote:

    Det där med bakom stenar o grynnor lät intressant.
    Jag kommer nog upp jag med..

    hähä var det där ironi eller… men så är det man måste in bland stenarna för att få det där plattvattnet , vrider det mot sydost så kan det vara svårt att nå ut dit med liten bräda

    🙂

  • marden

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:22

    äh jag kommer nog jag också
    inga problem att hitta, ända ner till hamnen eller?
    åker i så fall ganska tidigt efter morgon progarna

  • ebh

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:23

    Kapellskär kommer att bli mycket bra i morgon. Ett bra val och bara ca 1 timme från Stockholm med hela den fria ytterskärgården framför stranden. Goda riggytor och parkeringsplats strax intill stranden. Rasande fri vind!
    ebh

  • varfor

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 21:36

    @Boman 399337 wrote:

    E18 raka vägen mot Norrtälje innan Norrtälje håll höger mot Kapellskär och kör tills vägen tar slut sen ser du vart vi är.
    syns där.

    Mården du kan väl komma upp så kan vi jaga plattvatten tillsammans, Det går på ost att ligga bakom några grynnor och stenhällar på andra sidan farleden som ger platt vatten.
    mvh
    Boman

    Tack! Vi pallar inte.. Försöker med Fågelöudde istället.

    Kör så det ryker!

  • johan

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 22:20

    @Mården 399315 wrote:

    efter som jag är ute efter platt vatten chansar jag på scwiterbadet om vinden ligger på so
    o skälsåker om den är no kanske oxnö om det inte blir för gropigt där
    får se tidigt i morgon vart det pekar

    om nu ingen kommer in me något lockande förslag på annat spot

    Såg att du skulle annanstans men om du tänkt köra vid askfatshamnen som dom flesta gör vid Dalarö Schweizerbadet så är min erfarenhet att det inte funkar på SO. Det måste vara S-SV. V funkar men e svin byigt.

    Ett ställe som inte nämts än är ju Skansundet som är bra på SO.

    Johan

  • surfen

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 02:59

    @Boman 399347 wrote:

    hähä var det där ironi eller… men så är det man måste in bland stenarna för att få det där plattvattnet , vrider det mot sydost så kan det vara svårt att nå ut dit med liten bräda

    🙂

    Kapellskär 9m/s 58grader, är på väg.

  • dude

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 04:44

    @Oregistrerad 399289 wrote:

    Hallå!

    Helvild chansning, men Torö på morgontimmarna kan nog va intressant! Tyvärr lär det nog inte hinna bygga så mycket vågor…

    Vad tror ni?

    /Fjant

    Ja, just nu är det 86 grader på Toröfyren så det skulle nog vart platt även om det är 15 m/s – men om det är plattvatten man är ute efte så är ju inte det fel…

    /Niklas

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 juli, 2007 vid 04:54

    kapellskärfyren vid 7-tiden 12 m/s på 80 grader.

  • chl

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 06:56

    Torö 08:55 16 m/s 98 grader…Någon som ska dit idag?
    //Claes

  • dude

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 11:30

    Det kanske var bra på morgonnen, säg på Erstaviken eller något annat ställe längre österut i skärgården. Sen tog lågtrycket en östligare bana och vinden ligger för långt ut i Östersjön.

    Soft för mig som ska förbereda kurs … i helgen får det gärna återkomma 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.