• marden

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 13:12

    det blev en förmidag i kapellskär som inte va så tokig även om alltid vill ha mer o bättre vinkel på vinden
    nu låg den lite mycket på ono o ville inte vrida ner på syd så det blev lite mekigt att ta sig ut men väl ute bland silja line båtarna så låg den på 9-11m/s
    som bonus så kom dom första regndropparna precis när jag riggat ner kl 1 o sen öste det ner hela vägen hem

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 juli, 2007 vid 16:29

    Torö var riktigt dåligt som vanligt !
    Vågsurfarna fick några småvågor men vinden var riktigt kass

  • farbror_j

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 19:44

    @Oregistrerad 399522 wrote:

    Torö var riktigt dåligt som vanligt !
    Vågsurfarna fick några småvågor men vinden var riktigt kass

    Det var riktigt kass både här och var! Körde på Tvären NV om Nyköping och ut utanför Källvik – sammanlagt 25 min riktigt bra segling och 2 timmar för att komma hem igen i näst intill obefintliga vindar. OJ vad glad jag är att jag tog den stora brädan som flyter lugnt och stilla även utan vind…

    Hur blir det imorgon tro (SKAM den som ger sig! Efter runt 10 bomkörningar funderar jag på om jag skall ta den skammen eller flytta till Gardasjön).

  • ebh

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 21:57

    @Mården 399485 wrote:

    det blev en förmidag i kapellskär som inte va så tokig även om alltid vill ha mer o bättre vinkel på vinden
    nu låg den lite mycket på ono o ville inte vrida ner på syd så det blev lite mekigt att ta sig ut men väl ute bland silja line båtarna så låg den på 9-11m/s
    som bonus så kom dom första regndropparna precis när jag riggat ner kl 1 o sen öste det ner hela vägen hem

    Det var bra klös även under regnet. Vinden vred och det blev lätt att ta sig ut. Först vid 15-tiden avtog vinden (för att gå över till 7.5 segel). Tidvis var vinden både stabil och med rejält drag. Härliga vågor för den som ville hoppa.
    En mycket bra dag med ett 20-tal seglare samlade på Kapellskär.
    ebh

  • Oregistrerad

    Gäst
    24 juli, 2007 vid 07:42

    Någon som var i Brevik och kan ge en kort rapport?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.