Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm måndag

  • fastforward

    Medlem
    24 september, 2007 vid 20:01

    Körde baggensfjärden 15.30-18.30. Mätte upp 7.5 m/s när jag kom dit, riggade 6.6 och när jag kom ut på vattnet hade allt dött. Testade då med 8.3 men det var kört det med. Efter en timmes guppande och riggande kom dock vinden tillbaka.

  • ebh

    Medlem
    24 september, 2007 vid 20:41

    @dude 417743 wrote:

    Hur blev det på Fituna då?…bra, eller inte…

    Dimma över viken vid 13-tiden, mkt lite vind. Dimman gav sig efterhand. Sen blev det bara bättre fr ca 15.00. Helt ok innan också med STORA segel. Sen, fr 15-tiden, ökade det och det var fullplaning på 6.5 vid 16-tiden då jag stack. Tror det blev en mkt bra sen e m och tidig kväll, eller vad säger ni som var kvar?
    /ebh

  • diil

    Medlem
    24 september, 2007 vid 21:03

    Jovars! Kom dit vid fyra, riggade 6.8 och körde till typ 17.30 med guldschvung. Då mojnade det av och vi gick upp på stranden, osugna på att guppa. Efter 10-15 minuter kom dock vinden långsamt tillbaka och Kungen Arne och jag och några till körde till 19.15 med gött överrigg på slutet. Betyg? Eeeeeepiskt!

    Kul sport det här. /D

  • electric

    Medlem
    24 september, 2007 vid 21:13

    @Diil 417786 wrote:

    Jovars! Kom dit vid fyra, riggade 6.8 och körde till typ 17.30 med guldschvung. Då mojnade det av och vi gick upp på stranden, osugna på att guppa. Efter 10-15 minuter kom dock vinden långsamt tillbaka och Kungen Arne och jag och några till körde till 19.15 med gött överrigg på slutet. Betyg? Eeeeeepiskt!

    Kul sport det här. /D

    Jag, en av “några till”, instämmer! Men det var faktiskt juste vind ända från kl 15, frånsett nämnda “lucka”. Att vinden sedan bara ökade och ökade i takt med att solen gick ner och det började mörkna var en extra (lite oväntad) bonus på en verkligt juste eftermiddag på Fituna! (Hade det inte blivit mörkt så hade vi kört fortfarande …).

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm måndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.