Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag!

  • Sthlm söndag!

    Publicerad av maca på 7 maj, 2008 vid 14:57

    Ser just nu lovande ut med grundvind på SV 6-8 m/s och sol på söndag i Sthlm.

    Kan de bli brissegling i Fituna månne?

    …men det är långt dit…och prognoser är just prognoser…

    marden svarade 16 år sedan 24 Medlemmar · 44 Svar
  • 44 Svar
  • musmagneten

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:18

    MacA, kan du inte namedroppa lite meterologtermer o väderfemonen så här på onsdagseftermiddagen då man man är typ så less man kan bli på jobb o ekorrehjul. Det skull verkligen göra min dag… Hoppas verkligen på segling till helgen.

  • mahi

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 07:34
    MacA;463631 wrote:
    Ser just nu lovande ut med grundvind på SV 6-8 m/s och sol på söndag i Sthlm.

    Kan de bli brissegling i Fituna månne?

    …men det är långt dit…och prognoser är just prognoser…

    Det verkar som det är brisen som får rädda helgen. Söndag ser ju bäst ut just nu, men vad tror ni om lördag? Skall ju bli smällvarmt i helgen, upp mot 27 grader. Borde väl få igång brisen eller hur?

  • getwet

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 07:42

    Undrar om det inte kan bli en bris idag, har precis ställt in bilprovningens besiktning för att istället bege mig mot Fituna under efm. Ser ut som SV redan nu i Ösmo…

  • musmagneten

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 10:05

    Hur funkar Dalarö – Askfatshamnen rent “brismässigt”? Nån som har erfarenhet vid SV vindar?

  • tall-jonny

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 10:16

    @Musmagneten 463837 wrote:

    Hur funkar Dalarö – Askfatshamnen rent “brismässigt”? Nån som har erfarenhet vid SV vindar?

    Jodå, det kan bli lite extra tryck där när det är varmt. Dock tycker jag att insteget vid Askfatet är lite boring plus dåligt med parkering. Då är ju Årsta Havsbad skönare och närmre. För egen del blir det nog Fituna eller Årsta som gäller på söndag – åhhh så gött!

  • musmagneten

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 13:08

    Hehe… Lite skrattretande detta. Prognoserna på väg down the drain för söndagen……återigen. Förhoppningar byggs upp, “vindtrådar” på konfen skapas och så var vi där igen, långsamt, succesivt skrivs vindstyrkan ner, dag för dag, timme för timme. Som sagt, nu kan endast brisen rädda söndagen.

  • blabussen

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 16:56

    Sydväst brukar ju kunna ge lite mer vind än nordliga vindar, jag tror det beror på Coriolis effekten men jag låter det vara obevisat tillsvidare. Tillsammans med bris och venturi effekten tror jag det kan rädda helgen!

  • swe22

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 19:28

    @getwet 463815 wrote:

    Undrar om det inte kan bli en bris idag, har precis ställt in bilprovningens besiktning för att istället bege mig mot Fituna under efm. Ser ut som SV redan nu i Ösmo…

    Vart det nåt åka?

    /Conny

  • getwet

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 19:32

    Vill inte svara på det…..

  • mahi

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 21:43

    Getwet arg?

  • getwet

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 04:34

    INTE ALLS!:mad:

  • blabussen

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 06:33

    fan va kasst nu ser det ju ut som om det inte blir nått på söndag!! Fan ska man göra egentligen, boka resa eller??

  • kurtkomet

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 07:35

    Haha.. beklagade mig just för min flickvän och berättade hur synd det var om mig som surfare i Stockholmsområdet. Hon var helt oförstående och pekade ut genom fönstret -“finaste dagen på året hittills, och du gnäller?”.. Det ligger faktiskt något i det, när var det så här “härligt” väder i maj senast? Ut och njut i vädret nu när det är helg och ledighet. Själv tänkter jag gå ner på ringvägen med lite matsäck och sätta mig på en klippa. (och vänta in brisen..)

    Tror ni vinden gick på den?

  • henarsson

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 08:08

    Ja oavsett vad prognosen säger kan man ju alltid lägga på en härlig bomkörning, det har vi blivit bra på iallafall.

  • dr-masse

    Medlem
    10 maj, 2008 vid 10:38

    Faktum är att jag tror att det kommer att lira både idag och imörrn…

    Sjörapporten 05:43:

    Norra Östersjön
    Först växlande 1-5. Fram på dagen mellan syd och sydväst och sakta ökande till 6-10. Lokal sjöbris. God sikt.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.