• surferic

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 17:43

    Jag har köpt en gps, ett RS5 och en Falcon är på väg men jag är fortfarande inte tillräckligt slalomtorsk för att offra en hel dags magisk vågsurf i G-bay.

    Kan iaf komma med lite info om Forsmark. Går det inte att hoppa i vattnet vid bommen vid SFR kan jag rekomendera vändplanen vid intagskanalens inlopp där jag seglat där ett par gånger. Fina riggningsytor och bara ett par kryssar upp till piren dock är det halvknepigt att komma i drickat med massor sprängsten på “stranden”.
    Vägbeskrivning: Åk mot Huvudentré F1/F2, precis innan bron över intagskanalen skall ni svänga höger in på en liten grusväg.

    Annars finns ett par andra spots i området, Strandbastun med en stor vedeldad badtunna på stranden (Kanske något för Nik och Mac?) eller Atomic beach i närheten.

  • benke-2

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:34

    Testar nog att gå i vid grusvägen i Forsmark imorrn./Benke

  • marden

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:47

    är det nån som bestämt sig än vart ni ska imorrn?
    börjar bli mer o mer sugen på forsmark lite rädd bara att mitt 6,5 blir för stor där uppe.
    swe 155 coolt att du vart där! är piren uppe vid hamnen låg eller är det en jätte grej så vinden kommer bli helt störd
    nån som kan tänka sig att sammåka från stan så resan inte blir så ensam och att man inte är där helt själv

    man kan gå i på båda sidor av erstaviken antigen vid änden på strandvägen
    eller vid prästholmen där twc har en sjötomt

  • marden

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:03

    @benke. 409233 wrote:

    Testar nog att gå i vid grusvägen i Forsmark imorrn./Benke

    vilken tid tror du att du åker dit

  • benke-2

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:23

    Åker vid 8 tror jag

  • marden

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:48

    aha tror nog jag väntar så rusnings trafiken har lagt sig lite o så hinnar jag jobba lite åker nog ca 11
    har du någe mobilnummer så vi kan höras imorrn jag har 0707750832

    bjornen fick du nån bräda ikväll o vill du prova seglet kan du höra av dig så går det kanske att lösa

  • benke-2

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 05:09

    Jag åker typ nu, mitt nr är 0709 816978/Benke

  • hanko

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 07:18

    Grattis 08 till dagens prognos..!! Kör så det ryker o hoppas nån fotar!!

  • getwet

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:40

    @tbsurf 409121 wrote:

    Har för mej att den heter norsholmen.. högst upp på fårö.. man kör bakom den holmen fast inne i ekeviken..typ
    Kan nog sätta en peng på att det står en vit/lila van med vässad v8 parkerad där…

    Ska börja rigga nu………80 liter Naish proslalom och 6.5 Stealth. Är precis där du misstänker att jag är.

  • imported_macts

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 19:37

    Idag “testade” jag, Cullin och Benke Forsmark…eller, ja vi kom aldrig till piren. Vinden var alldeles för mycket på väst så vi tog oss inte dit. Vi körde lite vid udden direkt söder om den grävda kanalen men det var ingen höjdare….byigt som satan. Pendlade mellan ca 3-23 m/s och det gick inget vidare att segla. Jag fick till en repa innan jag gav upp. Övriga körde inte mycket mer. Antar att piren funkar på nordlig vind och kanske nnv så vi kanske ger det en till chans i framtiden…

  • benke-2

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 20:22

    Tjena!
    Vindriktningen behöver nog vara 330 grader eller mer, så att vinden kommer från havet .Nu när det var rak NV så kom vinden från land och en liten fjärd innan den gick över biotestpiren, så det blev ju aldeles för byigt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.