Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stl. på kite vid köp av 2st?

  • Stl. på kite vid köp av 2st?

    Publicerad av henkelu på 18 november, 2008 vid 17:36

    Jag tänkte köpa mig min första kite nu i vinter och jag har tänkt köpa 2 så småningom. Men vill börja med en nu i vinter. Vill köra kite sommar som vinter!

    Väger nästan 80kg. Vilka stl skulle passa bäst?….. tex med Liquid Force Havoc eller Naish Cult/Helix.

    Mvh Henke

    nic svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mjersen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 17:50

    iomed att vindarna e starkare nu är det e kallt så hade jag köpt en 8-10a nu sen en större typ runt 12-14m2 till sommaren

  • kiters_se

    Medlem
    18 november, 2008 vid 18:15

    @henkelu 516779 wrote:

    Jag tänkte köpa mig min första kite nu i vinter och jag har tänkt köpa 2 så småningom. Men vill börja med en nu i vinter. Vill köra kite sommar som vinter!

    Väger nästan 80kg. Vilka stl skulle passa bäst?….. tex med Liquid Force Havoc eller Naish Cult/Helix.

    Mvh Henke

    Väger lika mycket.

    Jag kör 8,5 och 12,5 tycker det är perfekt. Sedan har jag en drös med kites till men 90% av tiden kör jag dessa.

    Men välj rätt märke, go for Flexifoil, kolla med Robban på Robsport.se 🙂

    Peter

  • sourra

    Medlem
    18 november, 2008 vid 19:15

    Kan bara uttala mig om kites som jag är väl bekant med:
    För Cult hade jag valt 12 och 7.5m och för Helix 12 och 8. Culten har lite mer windrange än Helixen och därför funkar det bra med det lite större glappet.

  • johanw

    Medlem
    18 november, 2008 vid 19:46
  • djevulen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 20:49

    jag kör med en 9a å en 13 men det viktigaste e att du testar ett gäng drakar innan du bestämmer dig,det e som att köpa en bil,volvo eller saab,blå eller grön som sagt testa ett par innan för att känna på tex bomtryck,snabbhet,jag tycker att alla de stora märkena idag e bra ,det e bara detaljer som skiljer,jag valde mina för de passade mig i bomtryck osv,kolla på din beach vad folk kör med ,,vill du testa slingshot rev så kom till gbg en dag eller ta kontakt med http://www.lasurf.se/
    lycka till

  • _sofia_

    Medlem
    19 november, 2008 vid 16:10

    Jag säljer min Naish shockwave 9a -07 och Nicke säljer sin Best Waroo 13 -08 (tror ja de e). Jag ah Nicke kan nog ge dig e sjyst pris för dessa 🙂

  • henkelu

    Medlem
    19 november, 2008 vid 19:56

    Tackar så mkt allasammans! Nu ska ja bara få semsterersättningen så blir d nå köp!

  • nic

    Medlem
    20 november, 2008 vid 10:45

    Väger 85kg. Säger som sourra, kan också bara uttala mig om det jag åker själv på å då blir det: Ozone (oavsett modell) 7+11, bra med kraft så det räcker fint och svänger snabbt.
    Väger du några kilo mindre så är det kanon. Börja med 11an om du ska köpa en först för vindarna är inte så förlåtande när 7an börjar rocka.

    nic

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stl. på kite vid köp av 2st?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.