Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm imorn

  • phu

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:24

    Jag åker gärna till Fituna eller Torö om jag slipper vara ensam där. Tänkte prova min nya EVO83 med mitt 5,3 segel så jag antar att det är säkrast att åka till Torö, eller är det risk att det blir för mkt vind där?

    /Peter

  • marden

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:35

    har inte bestämt mig om jag ska ta ledigt o åka till torö med gpsen
    tror inte du behöver va så orolig för att va ensam där även om ingen av oss som skriver här åker dit.

  • pos

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:37

    Jag tänker köra imorn, så du blir inte ensam. Vinden verkar ju bli mellan S-SV så både Torö och Fituna borde funka bra.

    Ska vi säga “insidan” imorgon? Vilken tid kommer du tid? Jag satsar på tidigt eftersom det blir mörkt så fort…

    Mitt mobilnummer är 070-3404990
    /Per-Olof

  • dala-lama

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:44
    pos;353194 wrote:
    Prognosen ser bra ut! Är det någon som ska till Fituna eller Torö “insidan”?

    Om prognosen ser likadan ut imorgon kör jag på Torö från 10-11 rycket.
    Per

  • phu

    Medlem
    7 december, 2006 vid 13:07

    Toppen! Då blir det “insidan” imorrn. Siktar på att dra hemifrån runt 07.30 imorrn och gissar på att det tar minst en timme ner iaf…

    Ses där!

    /Peter

  • pos

    Medlem
    7 december, 2006 vid 19:07

    @phu 353242 wrote:

    Toppen! Då blir det “insidan” imorrn. Siktar på att dra hemifrån runt 07.30 imorrn och gissar på att det tar minst en timme ner iaf…

    Ses där!

    /Peter

    Jag siktar på att vara vid Torö vid 9-10 snåret.

  • goose

    Medlem
    7 december, 2006 vid 19:35

    Fasen, blir sugen att plocka fram prylarna igen! Nästan Luciasurf! Vad kör ni med för våtdräkter? Handskar? Hur kallt är det egentligen??

  • phu

    Medlem
    7 december, 2006 vid 21:00

    Jag kör med en NP 4/3 mm dräkt, väst med huva under och uppklippt tumvantar. Om det är kallt visar sig imorgon, men sista jag var ute för två veckor sedan var det inga problem. Skulle gissa att vattentemperaturen fortfarande är 5-6 grader.

    /Peter

  • surfen

    Medlem
    7 december, 2006 vid 21:09

    @Goose 353335 wrote:

    Fasen, blir sugen att plocka fram prylarna igen! Nästan Luciasurf! Vad kör ni med för våtdräkter? Handskar? Hur kallt är det egentligen??

    Körde idag på Ekoln/Uppsala,
    North 5/3 dräkt, Atan Polar skor, ProLimit CWM vantar, och huva. Inga problem tror vattnet ligger runt 5grader. Ska ut i morgon igen. För att sen vila mig över helgen tror jag? Dom lovar massor av vind till måndag tisdag. Hihaaai

  • swe223

    Medlem
    7 december, 2006 vid 21:18

    Drar nog en sväng till kärringviken imorrn om det inte ser grymt bra ut på Bolinder Strand. (vilket känns mindre troligt)
    //Nicklas

  • micket

    Medlem
    7 december, 2006 vid 21:58

    Vi blir 3 stycken som kör i Kärringviken i morgon. Vi kommer ner runt 11-tiden.

    /Micke

  • argulander

    Medlem
    8 december, 2006 vid 05:34

    @Goose 353335 wrote:

    Fasen, blir sugen att plocka fram prylarna igen! Nästan Luciasurf! Vad kör ni med för våtdräkter? Handskar? Hur kallt är det egentligen??

    Hej var ute i förrgår vid Fituna, 5/3 dräkt, NP brynja med integrerad huva, Atan polar skor, Dakine CWM (slutna) tumhandskar. Inte minsta problem med kylan, (eller kramp i fingrarna) gick att köra flera timmar i sträck utan att värma sig. Verkar dock inte jättevarmt i vattnet skulle väl inte bada utan våtdräkt. Klas

  • marden

    Medlem
    8 december, 2006 vid 06:54

    jaha då är gerjerna åter en gång framplockade ur vinterdvalan å bilen packade åker nu
    Henrik 0707750832

  • dude

    Medlem
    8 december, 2006 vid 17:02

    Jasså, hur gick det då grabbar?

    Själv hade jag jobb att utföra – men det blåser ju imorn också och måndag ser ut att bli ännu bättre =)

    Men jag är fortfarande intresserad av att höra vilken segelstorlek ni körde med idag (fredag) på Torö insida!

  • swe223

    Medlem
    8 december, 2006 vid 17:25

    Körde 6.5 ett par timmar. Helt okej! Mården körde 7.0 men det var nog lite stort i mellanåt. Våg prylar var runt 5.0-6.0.
    //Nicklas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm imorn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.