Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm torsdag!

  • Stockholm torsdag!

    Publicerad av torban på 4 april, 2007 vid 12:15

    Ser ut att kunna bli lite vind på torsdag eftermiddag runt stockholm! Någon som skall ut på vattnet och i så fall var?

    //Tobbe

    maca svarade 17 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • argulander

    Medlem
    4 april, 2007 vid 19:01

    Skulle ju kanske kunna funka vid Görvälnsbadet, om det ser bra ut kanske jag drar ut sent på em framemot 17-18. Klas

  • diil

    Medlem
    5 april, 2007 vid 08:58

    Det blir skate-surf på Solvalla-parkeringen om en halvtimma! Hjälm på! /D

  • big_jeppe

    Medlem
    5 april, 2007 vid 09:58

    Jag är sugen på att dra ut efter lunch. Jag funderar på Fågelöudde på lidingö eller Gjörväln. Det vore kul om några fler drog dit. Mina ordinarie surfkompisar är sjuka och skadade. Det känns lite dumt att köra helt själv när det är kallt i vattnet.

  • dude

    Medlem
    5 april, 2007 vid 11:43

    Tänkte dra till Rangsta på en nordvästliga vinden – nån som hänger på?

  • surfmad

    Medlem
    5 april, 2007 vid 21:35

    Nån som var ute idag?

  • maca

    Medlem
    6 april, 2007 vid 10:11

    Var ute en sväng vid 18-tiden på Görveln vid Kallhällsbadet och tog säsongs- och brädpremiär. Riktigt bra tryck i 5.3 på nya supersköna skate 112:an. Tyvärr är man ju inte riktigt i form och rejält klumpig med luva, handskar och tjocka skor…efter 45 min blev resultatet en kluven nos på sprillans brädan #!@?! :o(.

    Vem lagar brädor proffsigt i Sthlm nu när Johan Gelander är på väg/redan flyttat till Varberg?

    Tacksam för hjälp
    /André

  • big_jeppe

    Medlem
    6 april, 2007 vid 11:16

    Jag körde lite vid gjörvälnsbadet mellan 16-18:30 . Det var dock ingen riktig hit, byig vind som stundtals dog helt. Körde stor bräda på 148 liter och 7,5 segel.
    Jag hade vågat köra mindre bräda om vinden hade varit jämnare, men nu ville jag inte riskera att bli liggande ute i vattnet. Jag försökte köra med öppna handskar men bytte snabbt till ett par stängda. Mot slutet blev det bättre med starkare vind och lite sol, men då var jag redan trött och kall. Sammanfattningsvis får turen ett lågt betyg. Väldigt byig vind, kallt i vattnet och inga andra surfare ute 🙁 Men va fan, man fick lite planing, gippar och slag. Nästa tur är man ju lite mindre ringrostig 🙂

  • poppo

    Medlem
    6 april, 2007 vid 17:43

    @MacA 374841 wrote:

    Vem lagar brädor proffsigt i Sthlm nu när Johan Gelander är på väg/redan flyttat till Varberg?

    Skidsport har fler kompetenta, kolla tex med Pär (culing) så styr han säkert upp biffen på samma sätt som Johan (som ju inte lagade brädorna själv antar jag!)

  • thomme

    Medlem
    6 april, 2007 vid 18:09

    @poppo 374910 wrote:

    Skidsport har fler kompetenta, kolla tex med Pär (culing) så styr han säkert upp biffen på samma sätt som Johan (som ju inte lagade brädorna själv antar jag!)

    När jag bodde hos CLS-Uffe i höstas hade han ett gäng brädor han lagat åt brommapojkarna.

  • maca

    Medlem
    7 april, 2007 vid 08:44

    @poppo 374910 wrote:

    Skidsport har fler kompetenta, kolla tex med Pär (culing) så styr han säkert upp biffen på samma sätt som Johan (som ju inte lagade brädorna själv antar jag!)

    Ja, det är väl så att de i slutändan hamnar hos Uffe lr liknande för lagning – bekvämt med inlämning på Bromma dock. Proffslagning blir iaf nästan som nytt… Någon som har koll på om det går att ta på småbåt-windsurfingbräde-försäkringen?

    Ska enligt försäkringspappren täcka brand, stöld, olyckor (t ex grundstötning) etc för vindsurfing. Ett försök kan det vara värt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm torsdag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.