Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöld av utrustning?

  • Stöld av utrustning?

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 oktober, 2002 vid 00:58

    Har insett att stöld av utrustning oavsett om man sysslar med surfing, windsurfing, kitesurfing, snowboard m.m. så stjäls utrustning för väldigt stora summor. Jag tycker att det är en sak när det stjäls och sker inbrott i bilar, hus m.m. det får vi nog finna oss i, även om ingen vill det. Men det är absolut INTE acceptabelt att folk springer runt och snor utrustning av oss, när vi sliter som djur för att få ihop pengar till våra dyra aktiviteter! Tänk om man är på sin dyrt ihopsparade resa och några som inte har ett dugg förståelse för det vi håller på med snor utrustnigen framför näsan på oss. Jag vet att dödsstraff är borta i sverige men är det någon gång det borde vara tillåtet så är det väl då? Kanske överreagerar jag en smula men blir rejält irriterad över att det här sker. Har inte själv blivit av med någonting men många andra har tyvärr blivit offer för det. Och skulle windsurfare gå och sno grejor på beachen av andra så skulle han inte kunna visa sitt ansikte i det länet på länge, väldigt länge. Men jag vet och hoppas att de som snor utrustning av oss inte har ett skit med sporten att göra utan bara är ute efter snabba pengar. Vad tycker ni andra om det här förresten? Någon som har varit med om någon incident? mad.gif

    anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anders_hoffman

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 11:16

    Det ar forjavligt att sant har sker!! mad.gif Men man kan fan gora bade stora och snabba pengar pa en fullproppad spot en harlig sommardag! frown.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 11:39

    Att bli av med cash är fan inte lika farligt tycker jag, det värsta är om det snor alla surfprylar. tänk dig att sitta där när det blåser ute och du väntar fortfarande på att försäkringsbolaget skall besluta om du skall få ersättning. Sen när du väl får ersättning så har inte affären alla grejerna du behöver och de måste beställa hem. fy fan.

  • surfbulten

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 12:05

    Jag och polarn blev av med två brädor i danmark för några årsedan, ringde runt till alla surfbutiker i danmark men var tyvärr inte tillräkligt snabb. I detta fallet så försökte idioterna att sälja våra brädor till en av butikerna. Hade jag bara varit ett par timmar snabbare så hade den butik som fick frågan att köpa sagt till killen att komma och då samtidigt ringt oss så vi kunde vara där. Vet ej om detta är lagligt men det tycker jag man skall skita i. Så ett tips är att meddela surfbutikerna för det kan ju vara så att tjuven faktiskt försöker sälja det dit.

    /Surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2002 vid 16:47

    Det var en riktigt bra idé det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöld av utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.