Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stölder i Varberg

  • Stölder i Varberg

    Publicerad av skoldpadda på 4 oktober, 2015 vid 08:18

    Det tycks vara ett gäng i Varbergsområdet som satt i system att bryta sig in i bilar hos surfare. De tog sig in i min i fredags och snodde telefon och visakort.
    De tog sig in i bilen via bilnyckeln som jag listigt lagt på vänster framdäck. De lade sedan tillbaks den och låste bilen! Mao dags att köpa en surf-logic eller liknande.

    P.S. stort tack till den person som sedan hittade mitt körkort!

    cobainwindsurfer svarade 8 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    4 oktober, 2015 vid 09:01

    Är nog inte bara i Varberg. Har varit mycket bilinbrott vid surf i Halmstadområdet i somras. Verkar som att dom riktat sig på parkerade surfbilar, antagligen för att många gömmer nyckel på däcket, däremot verkar dom inte tagit surfprylar, endast plånböcker, mobiler, pass o liknande. Finns olika låsbara nyckelboxar som man låser fast i tex bilen att köpa

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    4 oktober, 2015 vid 20:02

    @pelle surf 736258 wrote:

    Är nog inte bara i Varberg. Har varit mycket bilinbrott vid surf i Halmstadområdet i somras. Verkar som att dom riktat sig på parkerade surfbilar, antagligen för att många gömmer nyckel på däcket, däremot verkar dom inte tagit surfprylar, endast plånböcker, mobiler, pass o liknande. Finns olika låsbara nyckelboxar som man låser fast i tex bilen att köpa

    Har funderat på nyckelbox/surflogic, men inte velat skylta med nyckeln, så det känns bättre att ta med den ut istället fastsatt i flytvästen. Försöker ta med absolut minimum med värdesaker pga detta. Men husnyckeln måste ju med om man inte har tjejen hemma. Telefonen går i acqapack, men hur gör man med resten och med utrustningen/bagen man lämnar på stranden? Finns det boxar på vindsurfingklubbarna?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stölder i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.