Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på kite vid vindar på 3-6 m/s

  • pjoter

    Medlem
    3 november, 2009 vid 19:59

    det enda som funkar i dom vindarna är Flysurfer speed3 deluxe 19kvm..

  • sanden89

    Medlem
    3 november, 2009 vid 20:05

    Kanske helium i LE och små raketer på struttarna

  • falsterbo

    Medlem
    3 november, 2009 vid 20:06
    zucko;586589 wrote:
    Hej som frågan lyder vilken storlek behöver man?
    Mvh Zucko

    Men du vill inte surfa i sådana vindar, jobba eller dra till gymmet istället.

  • kiters_se

    Medlem
    3 november, 2009 vid 20:18
    zucko;586589 wrote:
    Hej som frågan lyder vilken storlek behöver man?
    Mvh Zucko

    Skaffa en racing bräda så behöver du ingen monsterkite.

    http://www.kiteforum.com/viewforum.php?f=159

    Peter

  • peer

    Medlem
    3 november, 2009 vid 21:42
    kiters_se;586613 wrote:
    Skaffa en racing bräda så behöver du ingen monsterkite.

    http://www.kiteforum.com/viewforum.php?f=159

    Peter

    haha ser ut att gå å bygga en sån av en gammal strykbräda! Kan de vara så skoj å köra? =)

  • pjoter

    Medlem
    3 november, 2009 vid 22:06
    Falsterbo;586609 wrote:
    Men du vill inte surfa i sådana vindar, jobba eller dra till gymmet istället.

    Precis, skittråkigt är vad det är. Har provat och det var sjukt tråkigt. Nästan lika tråkigt som roadracing, körde flera varv runt ring knutstorp med min flakmoped och det var inte alls kul.

    Eller…… kan båda saker bero på att man använder fel grejer? Bankörning med hoj är sjukt kul, liksom lättvindskiting med riktiga grejer.

  • simonm

    Medlem
    4 november, 2009 vid 09:35

    Lättvindssurf är grymt skönt på sommaren. Slår mycket hellre ihjäl några timmar på det än på annat.
    Se till att skaffa en riktigt platt och hård bräda så har du kommit minst halvvägs. Själv sålde jag lättvindsbrädan efter att ha skaffat en Nobile 666 (132*41) eftersom den inte gav så mycket extra. 666:an kan jag i stort sett köra med så fort kiten rör sig fint i luften.
    Det jag vill komma till är att det är inte bara storleken som är viktig, den måste vara hård och platt också…

    /S

  • zucko

    Medlem
    4 november, 2009 vid 13:07

    Grejen är att jag bara hade tänkt att kita som ett substitut till vindsurfingen å då det inte blåser tillräckligt för att plana. Har tittat lite på 16m i länken
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/25876/limit/recent
    Någon som har några bra tipps på lättvindsbrädor? Har försökt söka runt lite men verkar inte finnas så mkt skrivet om det på nätet och ännu färre beggade som säljs.

  • nundy

    Medlem
    4 november, 2009 vid 21:19

    Lika bra du säljer alla windsurf grejer direkt…. once you pop you can’t stop!

  • yann

    Medlem
    4 november, 2009 vid 21:32
    nundy;586841 wrote:
    …once you pop you can’t stop!

    Haha, känner igen det där. Började ju själv som en lättvindsaktivitet i brist på riktig surf… å sen blev bara drakarna allt mindre i rask takt!

  • zucko

    Medlem
    4 november, 2009 vid 21:50

    haha vi får se hur det går 😛 Det finns ju förståss vissa saker som tilltalar en med kitesurfingen som att det är så mycket enklare att transportera och ta med sig plus att det går att ha kul i lägre vindhastigheter men vindsurfing e så jv-la gött så tror nog jag inte kommer sluta med det men vi får se.

  • skotten

    Medlem
    4 november, 2009 vid 23:56

    buy a wakeboard boat and stripe it with naish stickers dude

  • superlativo

    Medlem
    5 november, 2009 vid 00:30

    Ovando baby, Ovando!

  • trimmarn

    Medlem
    5 november, 2009 vid 08:37
    zucko;586738 wrote:
    Grejen är att jag bara hade tänkt att kita som ett substitut till vindsurfingen å då det inte blåser tillräckligt för att plana.

    Vad är ditt största vindsurfingkitt? Har du kiteprylar nu eller ska du börja kitea? Jag uppfattar att många vindsurfare kollar på for stora kiteprylar för att kunna köra med innan man kan plana med hyffsat små vindsurf grejer. Jag har en 100l freestyle och 6.0 som största kitt och en 11m bow och en 40cm bred ganska rak bräda (rrd poison). Jag kör ju järnet medans vindsurfarna bara guppar med sina 7.5or och jättebrädor. När jag har fullt tryck i 6.0an så är det alltid några kiteare ute med typ 9or. Jag väger 80kg och har kiteat 5 ses och vindsurfat i 20+
    pd

  • gadget

    Medlem
    5 november, 2009 vid 17:18
    superlativo;586882 wrote:
    Ovando baby, Ovando!

    Orlando heter han väl… Han i sagan om ringen.
    Jag tycker också han är skitsnygg… 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på kite vid vindar på 3-6 m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.