Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på kite vid vindar på 3-6 m/s

  • hildingdude

    Medlem
    5 november, 2009 vid 19:09
    zucko;586589 wrote:
    Hej som frågan lyder vilken storlek behöver man?
    Mvh Zucko

    förfan jag har roligast mellan 5-7 s/m med min 16 det är fett. skaffa en bräda som är 137×42 som är hård så du kan pumpa den lite så ska du se att JN kiten och du kommer bli bästissar innan du vet ordet av!

  • zucko

    Medlem
    5 november, 2009 vid 21:15
    hildingdude;587016 wrote:
    förfan jag har roligast mellan 5-7 s/m med min 16 det är fett. skaffa en bräda som är 137×42 som är hård så du kan pumpa den lite så ska du se att JN kiten och du kommer bli bästissar innan du vet ordet av!

    Tackar det va det jag ville höra 😀
    Vad menar du med att brädan ska vara hård, är inte alla brädor gjorda i glas eller kolfiber eller typ plast som wakeboard brädorna? kanske helt missförstått konceptet med kitebräda :p

  • pjoter

    Medlem
    5 november, 2009 vid 22:47

    en hård bräda är inte så viktigt när det gäller lättvind. Tvärtom kan man ha mindre rocker och ändå göra den körbar om den är lite mjukare.

    Viktigast med rak outline och nästan ingen rocker. Sök på lättvindsbräda här på steffo så har jag och andra skrivit massa om det här.

    Vilken åkning är det du tänkt göra? är det ren lättvind och cruisa eller är det wakestyle i så lite vind som möjligt? Den 16 du kollat på är inte så superbra på lättvind, funkar ok ner till 5m/s med en bra bräda. Fördelen med en sån kite är att den drar rätt bra downwind vilket ger fin pop. Nackdelen är att den är trög att kryssa med.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på kite vid vindar på 3-6 m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.