Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största vågis?

  • rrd

    Medlem
    5 september, 2008 vid 14:26

    Mycket bra sammanfattning! Men källkritiken, är detta en bra, tillförlitlig källa? Författarna-testarna, erfarenhet-skicklighet?

    Va kul att ha seglat ganska mycket i går innan jag läser detta.

    Jag kände mig just lite irriterad för att ännu inte fått Windsurfs test.

  • dr-masse

    Medlem
    8 september, 2008 vid 17:07

    @Ola H. 495981 wrote:

    Ja just det Masse, kanske är det en svensktillverkad custom du skall ha…

    Vem blir först med en sådan här i Sverige? Svennes nya leksak, ah? :tongue:

    http://www.3emmegi.com/Immagini/SHORT-VIDEO.mov

    (länken från Boards forum)

  • ola-h

    Medlem
    8 september, 2008 vid 18:40

    Jo vi har haft privata diskussioner om den, Svenne och jag. Jag har dock hört att den kostar lika mycket som flera stycken JP twinfinbrädor…

    Via Boards forum ka man ju också läsa sig till att denna tråd kan läggas på is eftersom du faktiskt bestämt dig, eller hur.

  • rrd

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:18

    Och det blev en…?

  • ola-h

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:33

    Nu får du vässa dina sökkompetenser, RRD, så skall du nog hitta informationen du söker…

  • rrd

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:50

    Ja, ja jag brukar ibland följa era inlägg där…

    Jag får gratulera! Säkert ett? bra val.

  • ola-h

    Medlem
    8 september, 2008 vid 20:13

    Lade du märke till min subtila ledtråd om man läser meningen ovan som:

    Nu får du vässa dina sökkompetenser.
    RRD: så skall du nog hitta informationen du söker.

    Haha.

  • rrd

    Medlem
    8 september, 2008 vid 20:30

    Ja var med från början när Skyeboy o Jem Hall kom med sina inlägg. Dessutom är ju deras hemsidor ganska bra.

  • ola_p

    Medlem
    9 september, 2008 vid 00:58

    @dr Masse 497964 wrote:

    Vem blir först med en sådan här i Sverige? Svennes nya leksak, ah? :tongue:

    http://www.3emmegi.com/Immagini/SHORT-VIDEO.mov

    (länken från Boards forum)

    Porrigt.

  • gurra1978

    Medlem
    10 september, 2008 vid 17:07
    Quote:
    Det är alltid trevligt med sakliga inlägg utan personliga påhopp.
    Du ska inte tro att vi som fastnat i villa-familj-barn-jobb-labyrinten inte vill ha mer tid på vattnet.
    Eftersom du klämde in några smileys så bortser vi från det hela 😉

    Tur förresten att du surfar så mycket som du gör, med tanke på dina 2238 inlägg mot mina 200, hehe. Ska bli spännande att se vad du själv tycker om twinfins.

    Ajaj, där trampade jag visst på en öm fot 🙂 Jag var väl rätt saklig var jag inte det, du behöver en tredje fena 😉 Nä skämt åsido, alla vill vi segla mer och hur man gör det handlar väl mest om prioriteringar. Jag är ju faktiskt också fast i Svensson livet med fru, barn, heltidsjobb och hund till och med (saknar villan men det kommer väl snart det också), men det funkar ju att segla ändå. Mest tack vare att jag bor där jag gör numera. Du får visa upp lite mer action på vattnet när du läkt ihop bra sen Doc. Jag kan ta lite bilder på dig då.

    Åter till ämnet. Jag har tänkt lite mer på den här med twinfin sen jag sist seglade en för första gången i mitt liv. Det var ju rätt kul och jag får känslan av att jag vill, eller måste, prova lite mer. Jag vet att en FSW 85 är grymt bra Sverigebräda i dåliga vågförhållanden men jag tror nog att en sån där twin säkert kan erbjuda dig rätt mycket ändå dr Masse. På Torö hoppar man ju ändå inte så mycket så en twin på 84 l och en vanlig 75 är väl ett superkit för dig trots allt. Dessutom är det ju kul att testa nya prylar. Du får väl låna Calles nästa gång. Twinna på, som du själv skulle sagt 😉

  • doc

    Medlem
    10 september, 2008 vid 18:17

    @gurra1978 498668 wrote:

    Ajaj, där trampade jag visst på en öm fot 🙂 Jag var väl rätt saklig var jag inte det, du behöver en tredje fena 😉 Nä skämt åsido, alla vill vi segla mer och hur man gör det handlar väl mest om prioriteringar. Jag är ju faktiskt också fast i Svensson livet med fru, barn, heltidsjobb och hund till och med (saknar villan men det kommer väl snart det också), men det funkar ju att segla ändå. Mest tack vare att jag bor där jag gör numera. Du får visa upp lite mer action på vattnet när du läkt ihop bra sen Doc. Jag kan ta lite bilder på dig då.

    Åter till ämnet. Jag har tänkt lite mer på den här med twinfin sen jag sist seglade en för första gången i mitt liv. Det var ju rätt kul och jag får känslan av att jag vill, eller måste, prova lite mer. Jag vet att en FSW 85 är grymt bra Sverigebräda i dåliga vågförhållanden men jag tror nog att en sån där twin säkert kan erbjuda dig rätt mycket ändå dr Masse. På Torö hoppar man ju ändå inte så mycket så en twin på 84 l och en vanlig 75 är väl ett superkit för dig trots allt. Dessutom är det ju kul att testa nya prylar. Du får väl låna Calles nästa gång. Twinna på, som du själv skulle sagt 😉

    Ärligt talat blev jag lite förvånad att få den typen av kommentar från någon som jag knappt hejat på…
    Hursomhelst, no hard feelings. Lite bilder vid tillfälle har jag gärna innestående, jag får väl träna lite först 🙂
    Heja på stranden nästa gång så får du testa min bräda. Den skiljer sig ganska mycket från produktionsbrädorna. Skulle vara kul att se vad en duktigare surfare än jag kan åstadkomma med den.

    Peace!

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största vågis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.