Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Strapless freestyle brädor

  • Strapless freestyle brädor

    Publicerad av easyg på 17 juni, 2015 vid 12:13

    De senaste året har det kommit en del kitebrädor som är nån sorts blandning mellan strapless surf och wakestyle brädor, och de körs utan stroppar. Det finns brädor från North, Naish, Liquidforce, Slingshot, etc.

    Tänkte höra vem som har testat, och vad intrycket är? Nästa kite grej kanske?

    Ser ju bara grymt ut! Men inte grymt enkelt 😉

    [video=vimeo;110359528]https://vimeo.com/110359528[/video]

    lima-ko svarade 8 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 13:56

    Jag körde en North Whip 5’6″ i höstas/vintras och nu kör jag en RRD C.O.T.A.N. 5’4″, båda är riktigt feta. Skulle inte påstå att det är speciellt mycket svårare än att köra en vanlig vågbräda, kanske lite ovant i början bara.

    Framförallt är de jäkligt roliga att köra, den avkapade nosen gör de smidigare (utan att tappa speciellt mkt volym) att hantera både på vågen och i luften. Jag upplever också de som mindre känsliga var man placerar den främre foten, man kan stå lite hur som helst nästan.

    Har du vägarna förbi Halmstad är det bara att höra av dig så får du testa själv, det brukar vara det bästa =).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Strapless freestyle brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.