Senaste nytt Forums Vågsurfing Sugen på testa sup

  • Sugen på testa sup

    Publicerad av lovet på 13 maj, 2010 vid 06:44

    Har hittat en billig bräda på surfers.se är det någon som testat Bonga S.U.P 10’0″ som de säljer ut för 5000kr?
    Ska använda den mest för träning och kunna ta mig ut till öarna i skärgården vid Smögen.

    lovet svarade 13 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • thermosen

    Medlem
    13 maj, 2010 vid 16:51

    Jag har också sneglat på den. Men det är en performancebräda. Inte så stabil jämfört med större SUP. Kanske inte optimal att bara paddla omkring med. Men priset lockar. Sannolikt passar en av deras NSP bättre för Svenska förhållanden.

  • jesper-b

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 11:36

    Den är åt det rankare hållet för att vara en 10-fotare, men har du balans och väger under 80 kg så får du snabbt in ballans nog. Om du är större eller klumpfotig ska du gå på den stabilare. /JB

  • lovet

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 16:03

    har väl hyfsat balans, fast väger 80-85 beroende på våg å dagsform… fan alla andra supar e ju så satans dyra, får ta en funderar på detta

  • sebbe

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 18:54

    vore nog bättre för dig att köra på typ NSP 11,0
    Annars kan du gärna komma och prova SUP hos oss i Båstad, vi kör på just NSP 11,0 super lätta att komma igång med.

    mvh

    sebbe

  • rikkard

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 14:24

    Jag har en sådan bräda och den är inte särskilt rank alls. Köp säger jag, har haft mycket kul med den.

    Richard

    Edit: Jag har en Bonga SUP 10′ .

    Edit2: JAg har paddlat mycket plattvatten men också vågor.

  • annasofia

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 19:18
    THERMOSEN;611507 wrote:
    Jag har också sneglat på den. Men det är en performancebräda. Inte så stabil jämfört med större SUP. Kanske inte optimal att bara paddla omkring med. Men priset lockar. Sannolikt passar en av deras NSP bättre för Svenska förhållanden.

    Det är fler som sneglat på den:wink:. Har bara testat SUP en gång med tyckte det va riktigt skoj och skulle gärna vilja ha en bräda. Är dock inte så sugen på att lägga allt för mkt pengar på den… Har mest tänkt ha den för att komma ut lite vindstilla dagar och kunna paddla lite som träning.

    Vad är nackdelen om man köper en smal bräda, som tex Bongan på Surfers? Antar att balansen är något man tränar upp ju mer man är ute… Är det bara bredden som gör att den inte är optimal att bara paddla med? Tips och förslag på andra brädor som skulle passa???

  • rikkard

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 08:41

    annasofia – Visslingen har jag surfat en del och har okej balans men om man jämför bonga 10`med en vanlig longboard så är bongan en pråm. Den är som sagt inte rank alls. Jag har lånat ut min bräda till totala nybörjare som har paddlat på brädan på en gång. Den är lätt värd 5 papp.

    Richard

  • lovet

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 08:30

    Så nu har köpt supen för 5000kr, var ute några timmar igår å de var grymt sköj! paddla runt massa öar här på smögen… i början var det mycket badande men efter ett tag så fick man ordning på balansen, nu väger jag lite för mycket för brädan, något under 80kg skulle vara optimalt sa dom på surfers, ja ligger minst på 85kg + blöt våtdräkt… ja hade nog tyckt de var för lätt om man hade haft en för stor bräda, ska ju va lite utmaning oxå! dom har bara en 5000kr sup kvar så bäst ni skyndar om ni e sugna

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Sugen på testa sup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.