Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surf medelhavet

  • surf medelhavet

    Publicerad av jon-ass på 14 september, 2006 vid 17:29

    Tja. Jag o några polare ska ta en sistaminutenbiljett o dra till något schysst ställe i medelhavet , nära någon turistort som man kan åka billig charter till. Självklart så ska det vara surfavänligt . Några bra förslag?

    tetras svarade 17 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mikhogl

    Medlem
    14 september, 2006 vid 18:42

    alicante kanske? två mil till santa pola(eller hur det stavas)…mycket kite. jag har iof inte varit där så här års? Sen fanns det ett ställe en mil norr om alicante, minns inte riktigt vad det hette men det va bra i vissa vindriktningar, lite vågor ibland. Barcelona? bodde där en sommar å där kitas det också en del. mvh

  • aka_kalle

    Medlem
    14 september, 2006 vid 19:07

    kan rekommendera paros grekland, kickar nordanvinden in där så är det väldigt vindsäkert. åk till santorini och sen kan du ta båt därifrån till paros eller naxos, när jag och martin var där så såg vi skyltar överallt om folk som hyrde ut rum så boende är nog inga problem att fixa på plats, kolla med kitecentret på pounda annars så fixar de det.

  • surfbasse

    Medlem
    15 september, 2006 vid 19:03

    mallis son sierra e mycket fint och många kitare men ändå inte trångt ligger nära alcudia fast längst in i alcudiabukten inga turister sen e fördelen att man e på en ö och hittar alltid nåt ställe med rätt vindriktning även es trence på palma sidan av ön e bra

  • golvplankan

    Medlem
    15 september, 2006 vid 19:06
    AKA_KALLE wrote:
    kan rekommendera paros grekland, kickar nordanvinden in där så är det väldigt vindsäkert. åk till santorini och sen kan du ta båt därifrån till paros eller naxos, när jag och martin var där så såg vi skyltar överallt om folk som hyrde ut rum så boende är nog inga problem att fixa på plats, kolla med kitecentret på pounda annars så fixar de det.

    går lika bra att ta båten direkt från athen till paros alternativt naxos.
    tar lite längre tid men det finns då inget skönare än att ligga på däck och sova.

  • tetras

    Medlem
    16 september, 2006 vid 08:45
    Tarifa Spain

    Nödvändigtvis inte dåligt men allt annat är “second class” i jämförelse:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surf medelhavet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.