Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surf på storbritt…

  • Surf på storbritt…

    Publicerad av mrmille på 1 februari, 2006 vid 13:51

    Är det någon som varit i typ wales eller på irland och kört?
    Känner till ett par galet bra vågsurfspots där. Men hur är kitelife?

    Det är ju hyggligt billigt att leva där menar jag

    monkey svarade 18 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • biorno

    Medlem
    1 februari, 2006 vid 14:15
    mrmille wrote:
    Är det någon som varit i typ wales eller på irland och kört?
    Känner till ett par galet bra vågsurfspots där. Men hur är kitelife?

    Det är ju hyggligt billigt att leva där menar jag

    Jag har letat efter en kitestrand på irland i 8 timmar och när jag hittade dit så blåste det inget. Men det var en fet strand.

  • monkey

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 09:46

    Inte Irland eller Wales men…Har kitat i Brighton. Riktigt nice… Inte billigt direkt men jävligt många trevliga kitare och bra surfshopar. Dock är bil ett absolut måste.

  • ollefax

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 10:20

    När jag bodde i glasgow var det inte direkt billigt att leva. Tror omkostnaderna var större där än här hemma. Kanske är skillnad på irland, men jag tror nog en resa till spanien eller portugla hamnar på samma pris i slutändan. Men visst har man sett fet feta vågor på bilder där ifrån.

  • hugeo

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 11:55

    Mille jag har hört att du bruka slå knut på din venom i luften stämmer det?

  • wims_lkp

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 15:12
    Monkey wrote:
    Inte Irland eller Wales men…Har kitat i Brighton. Riktigt nice… Inte billigt direkt men jävligt många trevliga kitare och bra surfshopar. Dock är bil ett absolut måste.

    När va du där? Nu under hösten när ja bodde där. Såg ja nästan bara massa 2.5kvm som folk lekte med på stranden. Inget i surf, men de är ju dock inte så bra beach just där. Å killen på “kitebutiken” vid Small Planet va störd, ville att ja skulle betala £50 för att stå med kiten på land först så att han såg att ja kunde, innan ja fick surfa.. bitch, fan heller!
    Men Mille dra till Newquay istället.. de är fint å varmare..!

  • mrmille

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 16:50

    Ahh
    Okey, sitter och planerar en liten roadtrip genom eu-land. Kanske ska hoppa dom där öarna då. Sist jag var i Glasgow tyckte jag det var tokbilligt, men jag hade kanske bara tur då.

  • zoolander

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 21:25
    mrmille wrote:
    Ahh
    Okey, sitter och planerar en liten roadtrip genom eu-land. Kanske ska hoppa dom där öarna då. Sist jag var i Glasgow tyckte jag det var tokbilligt, men jag hade kanske bara tur då.
    jag bor i edinburgh. så jag har jävligt mycket bra info om sköttlan

    bara så att du vet

  • monkey

    Medlem
    3 februari, 2006 vid 09:15
    wims_lkp wrote:
    När va du där?
    Jag har varit där varenda påsk i några år nu…

    wims_lkp wrote:
    Såg ja nästan bara massa 2.5kvm som folk lekte med på stranden. Sant, men då var du på stranden som ligger i direkt anslutning till Brighton. Ta bilen och åk 10-15 minuter längs kusten – västerut mot Lancing -> nice kiting!

    wims_lkp wrote:
    killen på “kitebutiken” vid Small Planet va störd Ja, på det stället är de idioter… de fattar inte riktigt vad kitesurfing är… men de säljer ju åxå bara lek-drakar med ett snöre…
    På ovan nämnda väg ligger både kitebutiker och vågsurfbutiker.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surf på storbritt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.